Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A2 |
Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais. |
A14 |
Adquirir as habilidades necesarias para poñer en funcionamento un Servizo de Prevención Propio ou Alleo e xestionalo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B8 |
Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CC1
|
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha axeitada dirección e xestión laboral. |
AJ2
|
BJ7 BJ8
|
|
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
AJ14
|
BJ9
|
|
Adquirir coñecementos dabondo para unha axeitada organización laboral nos cadros de persoal. |
AJ2
|
BJ8
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CC3 CC8
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
BJ2 BJ3 BJ4
|
CC7 CC8
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CC3
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Sistema de información contable |
1.1 Concepto
1.2 Usuarios
1.3 Normalización |
2. Estados financeiros |
2.1 Clasificación
2.2 Obxectivos da análise de estados financeiros |
3. Análise patrimonial e da situación financeira |
3.1 Estrutura do balance
3.2 Equilibrio financeiro a curto prazo
3.3 Equilibrio financeiro a longo prazo |
4. Análise dos resultados e da situación económica |
4.1 Estrutura da conta de resultados
4.2 Rendibilidade económica
4.3 Valor engadido e o seu reparto
4.4 Rendibilidade financeira |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B7 B9 |
5 |
5 |
10 |
Directed discussion |
B2 B4 B7 B8 |
3 |
3 |
6 |
Case study |
A2 B3 C1 C3 C7 |
4 |
12 |
16 |
ICT practicals |
A14 B9 C8 |
4.5 |
13.5 |
18 |
Oral presentation |
B9 C2 C4 |
4.5 |
4.5 |
9 |
Summary |
B3 C1 C3 C4 |
1.5 |
3 |
4.5 |
Objective test |
A2 B3 B2 C1 |
1.5 |
4.5 |
6 |
Online forum |
B4 C1 C3 C4 |
0 |
1.5 |
1.5 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición, feita polos docentes, dos conceptos básicos necesarios para que os estudantes poidan buscar solución aos problemas de análise contable tratados no programa. |
Directed discussion |
Preparación dos temas formulados polos docentes e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Case study |
Traballo en grupo, guiado polos docentes, para a resolución e discusión dun caso baseado en empresas reais. O alumnado, a través da aplicación de técnicas de análise contable e dun proceso de discusión entre os membros do grupo de traballo, debe ser capaz de identificar información relevante, interpretala e chegar a unha conclusión razoada. |
ICT practicals |
Uso da folla de cálculo para desenvolver a análise contable e emprego de ferramentas de presentación para a defensa do traballo na aula. |
Oral presentation |
Presentación na aula do traballo realizado en grupo. |
Summary |
Identificación dunha noticia de actualidade relacionada co contido da materia e síntese dos seus principais contidos resaltando aqueles traballados na aula. |
Objective test |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos. |
Online forum |
Utilización do foro de Moodle para propor dúbidas e/ou responder ás preguntas dos compañeiros sobre calquera aspecto relacionado coa materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
ICT practicals |
Directed discussion |
Case study |
Oral presentation |
Summary |
|
Description |
Guiarase a cada un dos alumnos con relación ás actividades propostas.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá porse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 B3 B2 C1 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
Case study |
A2 B3 C1 C3 C7 |
Pedirase aos estudantes que resolvan un caso práctico de análise contable traballando en grupo. Valorarase de xeito conxunto, tendo en conta o rigor na resolución, o traballo en equipo e o axeitado uso de TIC (folla de cálculo, ferramentas de presentación, bases de datos, etc.). |
30 |
Oral presentation |
B9 C2 C4 |
Pedirase aos estudantes que presenten na aula o caso práctico de análise contable resolto previamente en grupo. Valorarase a presentación oral de xeito individual, tendo en conta a presentación e a resposta ás preguntas formuladas por profesorado e estudantes. |
10 |
Summary |
B3 C1 C3 C4 |
Pedirase aos estudantes que, individualmente, identifiquen unha noticia de actualidade relacionada co contido da materia e preparen unha síntese dos seus principais contidos, resaltando aqueles traballados na aula. |
10 |
|
Assessment comments |
O alumnado debe traballar de xeito continuado ao longo do curso, preparar semanalmente as cuestións e os casos prácticos propostos e participar activamente nas discusións promovidos na clase e no foro virtual. Valorarase positivamente a participación activa na aula/foro virtual, tendo en conta tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da súa preparación previa, como a habilidade para presentar e defender o seu punto de vista fronte ao dos seus compañeiros. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia. Se non se realiza a proba obxectiva ou non se entrega e presenta o caso práctico de análise contable, a cualificación nesa oportunidade será non presentado. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá porse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo. Avaliación da segunda oportunidade. Seguirá os mesmos criterios que os utilizados na avaliación da primeira oportunidade.
|
Sources of information |
Basic
|
Archel Domench, P.; Lizarraga Dallo, F.; Sánchez Alegría, S.; Cano Rodríguez, M. (2015). Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación. Madrid: Pirámide |
|
Complementary
|
Rodríguez Morales, L. (2012). Análisis de estados financieros: un enfoque en la toma de decisiones. México: McGraw-Hill
Label, W.A.; De León, J. (2015). Contabilidad para no contables. Madrid: Pirámide
Llorente Olier, José Ignacio (2017). Elaboración y presentación de informes económico-financieros y reporting. Madrid: Centro de Estudios Financieros
Soriano, M.J.; Amat, O. (coord.) (2010). Introducción a la contabilidad y las finanzas. Barcelon: Profit |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Nesta materia, a entrega dos traballos documentais realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
|