Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A10 |
Organización e dirección de empresas. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A21 |
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A28 |
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A4 A5 A14 A16
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A4
|
B1 B3 B4 B7
|
|
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A29 A31 A34
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A1 A24 A31
|
|
|
Economía e mercado de traballo |
A10 A12
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas |
|
B14
|
C3
|
Políticas sociolaborais. |
A23 A24 A28
|
|
|
Dirección e xestión de recursos humanos |
A4 A5
|
|
|
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A21 A26 A31
|
B2 B13
|
|
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. |
A23
|
|
|
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A25 A26
|
B5 B6 B16
|
|
Capacidade de organización e planificación.
|
|
B3 B4 B5 B8 B9
|
|
Habilidades nas relacions interpersonais.
|
|
B7
|
C4
|
Toma de decisions.
|
|
B12 B14 B15 B16
|
C8
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional.
|
|
B10 B11 B16
|
C4
|
Razonamento crítico.
|
|
B8
|
|
Traballo en equipos |
|
B9 B11
|
|
Motivación cara a calidade.
|
|
|
C6 C7
|
Adaptación a situacions novas.
|
|
|
|
Aprendizaxe autónoma.
|
|
|
|
Creatividade. |
|
|
|
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida.
|
|
|
|
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras.
|
|
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
|
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
|
|
|
Aplicar os coñecementos à práctica. |
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. |
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
|
|
Capacidade de análise e síntese.
|
|
|
|
Capacidade de xestión da información.
|
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais |
Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH. |
Promoción |
- Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional |
Reclutamento e selección |
-Introducción ao reclutamiento: fins, importancia e relacions e influencias.
-Fontes e métodos para conseguir candidatos ao posto de traballo.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade, validez e utilidade dos instrumentos de selección.
-Instrumentos y proceso de selección: impresos de solicitud de información biográfica y comprobación de referencias; la entrevista de selección; pruebas escritas de selección y otros tipos de pruebas.
-Orientación: orientación y socialización de empleados nuevos, y duración, alcance y contenido del programa de orientación. |
Formación |
- Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.
-Facilitación do rendimiento futuro dos empregados.
- Plan e programa de formación.
- Evaluación dos programas de formación e deserrollo, formación e aprendizaje organizativo.
|
Sistemas de retribución e recompensa retributiva |
a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH:
b.1.: para un sistema baseado en competencias
b.2.: requisitos básicos para outros sistemas de dirección e gestión: DpO, etc
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
B1 B3 B4 B5 B9 |
4 |
12 |
16 |
Case study |
A23 A31 |
3 |
6 |
9 |
Supervised projects |
B5 B7 B12 B13 B14 C3 |
10 |
40 |
50 |
Guest lecture / keynote speech |
A10 A12 A14 A21 A34 B2 |
30 |
20 |
50 |
Oral presentation |
B4 B8 B12 B15 C4 |
2 |
2 |
4 |
Introductory activities |
A10 A12 B6 |
0 |
1 |
1 |
|
Personalized attention |
|
20 |
0 |
20 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Traballo en grupos |
Case study |
Resolución de problemas e exercicios |
Supervised projects |
Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposiciones en clase de la teoría y su aplicación por parte del profesor |
Oral presentation |
Exposición e defensa pública dos traballos realizados |
Introductory activities |
Se valora a competencia Actitude nun 10% que pode ser tanto sumado como restado á nota total en función de indicadores recollidos ao longo do año, tales como participación, ética, asistencia, compañerismo e respeto, etc. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Collaborative learning |
|
Description |
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras.
Os grupos que xustificaran previamente a exclusión de presencialidade terán tutorías específicamente diseñadas para que podan asistir a elas fora do seu horario laboral, sendo acordadas con estes estudiantes ao principio de curso. A periodicidade das mesmas será mensual. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A10 A12 A14 A21 A34 B2 |
Exposición teórica dos temas: conceptos, definicions, distinción de métodos, prácticas, etc, avaliados mediante examen escrito. |
100 |
Oral presentation |
B4 B8 B12 B15 C4 |
Exposición e defensa pública dos traballos elaborados. valorase a presentación, síntesis, adecuación ao tiempo dado, recollida completa de todos os puntos; síntesis, empreo de TIC´s e defensa das decisions tomadas e argumentacions. |
0 |
Supervised projects |
B5 B7 B12 B13 B14 C3 |
Valorase a claridade e concrección, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto, etc. |
0 |
Collaborative learning |
B1 B3 B4 B5 B9 |
-Unanimidade ou consenso na toma de decisions do grupo
- distribución e planificación do traballo, etc. Tamén se valorarán as competencias derivadas da actitude que serán presentadas aos alumnos ao inicio do curso: Liderezgo, traballo en equipo, pro-actividade, honestidade, etc. |
0 |
|
Assessment comments |
Indicadores da competencia HONESTIDADE:Copiar nun examen; ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo- 3 puntos a nota na seguinte convocatoria
-2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen;asistan ao mesmo con chuletas;entregen traballos de outros anos ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.
-2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado.Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc.
-3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa;teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado;restando 3 puntos en esa convocatoria;e tamén na siguiente.
Poderá conseguirse un máximo de dous puntos adicionais á nota de examen por participación nas avaliacións das exposicións de traballos, non sendo posible obter mais dun punto por persoa e convocatoria, tal como aparece descrito nos criterios do primeiro cuatrimestre. As puntuacións adicionalis só se darán en base á calidade das aportacións e o seu razonamento baseado nos coñecementos da materia e só puntuarán as 3 millores aportacións.
-1 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase:Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal.
É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias).
NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase. O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.
|
Sources of information |
Basic
|
Bonache, J. y Cabrera, A, (2005). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall. Financial Times
Álvarez Fernándes, J.C. (2006). Dirección por Implicación. Pirámide
García- tenorio, Jesús; Sabater Sánchez, R. (2004). Fundamentos de Dirección y Gestión de recursos Humanos. Madrid. Paraninfo S.A
Dolan; Schuler y Valle (1999). La Gestión de los RRHH. Mc Graw Hill |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Social Research Techniques/760G01020 | Human Resources Management I /760G01015 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Business Administration/760G01003 | Employment Law I /760G01011 | Trade Union Law II/760G01014 | Community Employment Law and European Union Institutions/760G01036 | Applied Computer Science/760G01041 | Trade Union Law I /760G01013 | Employment Law II/760G01012 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Practicals: Employment Law and Social Security/760G01031 | Employment Tribunals/760G01032 | Employment Politics/760G01033 | Labour Audit/760G01035 | Work Placement/760G01047 |
|
|