Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento básico de la evolución social y política contemporánea y de los principales movimientos sociales y políticos, sobre todo en la medida en que contribuyan a entender mejor la sociedad actual |
A5 A11 A18 A27 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B13 B14
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As organizacións e as formas de organización do traballo |
1.1. A división do traballo e as formas de organización do traballo: taylorismo e fordismo
1.2. O postfordismo: sistema just-in-time e a especialización flexible
1.3. O debate sobre a desburocratización da sociedade: a empresa-rede, a McDonalización |
2. O traballo nas sociedades actuais |
2.1. A automatización e seus efectos: a teoría do fin do traballo e súa crítica
2.2. A flexibilidade laboral
2.3. A segmentación do mercado de traballo |
3. O papel das organizacións sindicais e patronais |
3.1. As organizacións sindicais e patronais. O caso español
3.2. Limitacións da acción sindical |
4. As condicións de traballo |
4.1. Características das condicións laborais nas sociedades actuais
4.2. Siniestralidade e saúde laboral
4.3. Análise do clima laboral |
5. Traballo non remunerado e economía sumerxida |
5.1. O traballo doméstico
5.2. O traballo voluntario
5.3. A economía sumerxida e o traballo oculto |
6. Negociación colectiva e intervención das institucións públicas |
6.1. A negociación xeral e a concertación social
6.2. As reformas laborais
6.3. A negociación colectiva en España nos últimos anos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A35 B9 C1 C4 |
12 |
0 |
12 |
Lecturas |
B2 B14 C1 C4 |
0 |
24 |
24 |
Proba obxectiva |
A5 A11 A32 A33 B1 B2 B8 C1 |
2 |
60 |
62 |
Sesión maxistral |
A18 A27 A31 A34 B3 B5 B6 B13 |
28 |
0 |
28 |
Traballos tutelados |
B1 B3 B6 B8 B14 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Comentario en clase por parte do alumnado dos textos recomendados como lecturas ou dos datos analizados |
Lecturas |
Cunha periodicidade aproximadamente semanal os alumnos deberán ler unha serie de textos, artigos ou capítulos de libros, ou buscar e analizar datos, que logo se comentarán en clase na discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Examen oral ou escrito da materia vista en clase |
Sesión maxistral |
Explicación da materia da asignatura por parte do profesor, que pode ir acompañada de imaxes, gráficos, documentais,etc. |
Traballos tutelados |
Traballo de profundización nun tema relacionado coa asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se fará pra os traballos tutelados, orientando a cada alumno sobre o traballo que pode facer, cómo facelo e fontes de información a utilizar.
De haber alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia contactará co profesor a principio de curso para aclarar a metodoloxía a seguir, que de forma xeral se indica no apartado de "avaliación". |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A5 A11 A32 A33 B1 B2 B8 C1 |
O examen oral ou escrito supondrá un 70% da nota final para os alumnos que realicen os traballos que se propoñan durante o curso. En todo caso para superar a asignatura é preciso ter aprobado o exame. A presentación de algún dos traballos plaxiado será motivo de suspenso da asignatura.
Os alumnos que non realicen os traballos durante o curso deberán facer un examen na data sinalada (tanto na oportunidade de xaneiro como na de xulio), consistente en preguntas de resposta media/longa sobre a materia vista en clase, así como sobre as lecturas recomendadas ó longo do curso. |
70 |
Traballos tutelados |
B1 B3 B6 B8 B14 |
Os traballos basados nas lecturas e comentarios, e na búsqueda e análisis de datos, supondrán un 30% da nota final. Estos traballos se farán dentro ou fora da aula, haberá que facelos ou entregalos cunha periodicidade semanal.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia, existen dúas opcións: - a realización do exame final, tal como se indicou anteriormente para o alumnado que no asista a clase habitualmente, -
ou facer os traballos de clase semanalmente (o que nos apartados de
metodoloxías aparece nomeado como "traballos tutelados" e "discusión
dirixida") traballos que se irán indicando na plataforma Moodle, e
deberán ser entregados (persoalmente ou por correo electrónico) nas
mesmas datas que o alumnado asistente a clase. Pero en todo caso no
exame final deberá responderse a algunhas preguntas relacionadas con
estes traballos semanales. Para a segunda oportunidade o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial terá a primeira das opcións.
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|