Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
To be able to write the mathematical models goberning simple physical phenomena in terms of differential equations. |
A6
|
B4
|
|
To undestand the basic characteristics of differential equations: clasify them and their solving particularities. |
A3 A6
|
B1 B4
|
C6
|
To know and be able to aply the several analitic methods for solving ordinary differential equations (either first order or higher order). |
A3 A6
|
B1 B4
|
C6
|
To understand and be able to aply Laplace transform to solve systems of ordinary differential equations and initial value problems. |
A3 A6
|
B1 B4
|
C6
|
To understand and be able to aply Fourier and Z-tranform to solve linear ordinary differential equations. |
A6
|
B1 B2 B4
|
C1
|
To understand basic notions of partial differential equations and complex analysis and its relation with the mathematical models goberning physical phenomena in two and three dimensional spaces. |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
C1
|
To be able to use the course literature and the IT tools available to find the information required to solve a particular problem. |
|
B3 B4 B6
|
C3 C6
|
To understand and be able to aply simple numerical methods to approximate the solution of differential equations. |
A6
|
B1
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
First Order ODE |
Motivación
Terminoloxía básica: orde, tipo e linearidade
Solución xeral e solución particular
Existencia e unicidade de solución para un problema de valor inicial de primeira orde
Algunhas EDOs que gobernan fenómenos físicos na Enxeñaría
Ecuacións en variables separadas
Ecuacións exactas. Factor integrante
Ecuacións lineais
Aplicacións das EDOs de primeira orde
|
Higher order ODE |
Ecuacións lineais de segunda orde
Ecuacións lineais homoxéneas con coeficientes constantes
Solución xeral
Ecuacións lineais non homoxéneas con coeficientes constantes
Ecuacións lineais de orde superior. Aplicacións. |
Laplace Transform |
Definición da transformada de Laplace
Cálculo e propiedades da transformada de Laplace
Transformada inversa de Laplace
Aplicación á resolución de sistemas lineais de ecuacións diferenciais Aplicacións na Enxeñaría Eléctrica |
ODE linear systems |
Sistemas de ecuacións diferenciais lineais de primeira orde
Estructura dos conxuntos de solucións
Wronskiano dun conxunto de funcións
Resolución de sistemas homoxéneos con coeficientes constantes |
Fourier series and Z-transform |
Definición da transformada Z
Cálculo e propiedades da transformada Z
Transformada Z inversa
Aplicacións á resolución de EDOs de orde superior |
Métodos numéricos de integración: problema de valor inicial |
Motivación da resolución numérica de EDOs . Xeneralidades
Resolución numérica dun problema de valor inicial de primeira orde
Métodos de Euler e Runge-Kutta |
Ecuacións definidas por series |
Definición das series de Fourier
Cálculo e propiedades das series de Fourier
Aplicacións á resolución de EDOs de orde superior |
Ecuacións en Derivadas Parciais. |
Ecuación do calor.
Ecuación de ondas. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A6 B1 B4 B2 B3 B4 C6 C1 |
21 |
42 |
63 |
Laboratory practice |
A6 B1 B3 B4 B6 C3 |
9 |
9 |
18 |
Mixed objective/subjective test |
A6 B1 B2 C1 C6 |
7 |
0 |
7 |
Problem solving |
A6 B2 C3 |
20 |
40 |
60 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentation of the subject contents. The aim of the sessions is to provide the student with the basic knowledge to allow him to explore the subject as autonomously as possible. Examples of applications are developed and related activities are proposed. |
Laboratory practice |
Interactive practice where computer programs are used to solve problems commented in the lectures. |
Mixed objective/subjective test |
Written test may consist of an explanation of any content of the course, the answer of test questions, the resolution of theoretical and practical issues and developing solutions to issues involving deep knowledge of the subject. They are useful to determine the degree of knowledge that students get at classes and with their personal study.
|
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
a) The diversity of students and their training makes advisable to provide personalized guidance, which could be carried out in the framework of a tutorial action
b) In computer practice, teachers will help students in the development of the problems identified in the practical sessions, both in the management of the computer program Matlab / Octave and the understanding of the theoretical and practical aspects of differential equations
c) During the seminars, teachers will make a more detailed monitoring of students in the learning process by solving theoretical questions, problem solving and applications to simple problems in the field of Electronic Engineering. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A6 B1 B2 C1 C6 |
Written test including the resolution of problems and short questions (related to theoretical and practical subjects) |
75 |
Laboratory practice |
A6 B1 B3 B4 B6 C3 |
Solving practical problems and illustration of theoretical aspects with the help of the computer program Matlab/Octave |
5 |
Problem solving |
A6 B2 C3 |
Formularanse cuestións prácticas nas que o alumnado buscará a solución a un determinado problema. |
20 |
|
Assessment comments |
The final grade of this subjet consists of
three parts: - the
grade obtained in laboratory practice, based on deliverables related to lab
tasks: NP (between 0 and 0.5) - the
grade obtained in the assorted objective test: NE (between 0 and 7.5) from
which 0.5 points come from the final lab test and 7 points from the January
final test. - the grade
obtained in the problem solving classes: NS (between 0 and 2), from which 1
point comes from deliverables related to class tasks, and 1 point from the
partial test.
The final grade will be the sum of
NP+NE+NS as long as the following two conditions are met: - unjustified
absence to problem solving classes do not exceed 20% and - the
grade obtained in the assorted objective test NE is greater than 2.65.
Otherwise, the final grade will be the one
obtained in the objective test NE (7.5 at most).
The grades NP and NS are retained for the
present course until the second opportunity exam in July.
Should a student prefer
to be graded just with the January final test, he/she needs to explicitly ask for it during the first
weeks of the semester, and in any case before any continuous evaluation test or
deliverable is handed. As soon as any part of NS is graded, it will no longer
be possible to desist from continuous evaluation.
Part-time students with academic
dispensation are graded through: - the
grade obtained with a lab practice report: NP (between 0 and 0.5) - the
grade obtained with the assorted objective test: (between 0 and 7.5) from which
0.5 points come from the final lab test and 7 points from the January final
test. - The grade of an essay applied to a real
Engeneering problem: NS (between 0 and 2).
The final grade will be the sum of
NP+NE+NS
|
Sources of information |
Basic
|
S. L. Ross (1992). Ecuaciones Diferenciales. Reverté
Peregrina Quintela (2001). Ecuaciones Diferenciales. Tórculo
G. F. Simmons (1991). Ecuaciones Diferenciales. Mcgraw-Hill
W. R. Derrick, S. I. Grossman (1984). Ecuaciones Diferenciales con aplicaciones. Fondo Educativo Interamericano
D. G. Zill (2002). Ecuaciones diferenciales con aplicaciones de modelado. Thomson learning
R. K. Nagle, E. B. Saff (2005). Ecuaciones diferenciales y problemas con valores en la frontera. Pearson Education
M. Braun (1990). Ecuaciones Diferenciales y sus Aplicaciones. Ed. Iberoaméricana
C. H. Edwards, D. E. Penney (2008). Elementary Differential Equations. Prentice-Hall
W. E. Boyce, R. C. DiPrima (2005). Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems. John Wiley & Sons
R. K. Nagle, E. B. Saff (1992). Fundamentos de ecuaciones diferenciales. Addison-Wesley
J. Gonzalez Montiel (1988). Problemas de ecuaciones diferenciales. Publ. Univ. Politécnica de Madrid
M. R. Spiegel (2001). Transformadas de Laplace. Mcgraw-Hill |
|
Complementary
|
S. Rosloniec (2008). Fundamental Numerical Methods for Electrical Engineering. Springer (Capítulos 6-8)
T. B. A. Senior (1986). Mathematical Methods in Electrical Engineering. Cambridge University Press (Capítulos 2,4) |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Calculus/770G01001 | Physics I/770G01003 | Linear Algebra/770G01006 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
- Estudo diario dos contidos tratados nas sesións expositivas, complementados co curso virtual e a bibliografía recomendada.
- Resolución tanto dos exercicios propostos nas sesións presenciais como doutros atopados na bibliografía recomendada.
- Revisión periódica das prácticas de ordenador, para o que se dispón das aulas de Informática de libre acceso no centro.
- Uso das horas de titoría do profesorado para resolver todo tipo de dúbidas sobre os contidos da materia.
- A entrega en papel dos traballos que se realicen nesta materia será en impresións a dobre cara e non se empregarán plásticos.
Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de
ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnas e
alumnos...) - Facilitarase a plena integración do alumnado que
por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais,
experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso
á vida universitaria.
|
|