Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A25 |
Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C6
|
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. |
A3 A4 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Amplificador Operacional Real. |
1.1. O amplificador operacional ideal.
1.2. Desviacións dos amplificadores operacionais en traballo lineal.
1.3. Análise en gran sinal.
1.4. Erros en continua e en frecuencia.
1.5. Simulación de circuítos con amplificadores operacionais.
|
2. Circuítos integrados analóxicos. |
2.1. Circuítos integrados analóxicos.
2.2 El amplificador operacional. Outros tipos de Amplificadores. Encapsulados.
2.3. Análise de circuitos integrados e os seus datasheets: AO 741, LM324, TL081, TL084, LM339, entre outros.
|
3. Análise de resposta en frecuencia e temporal de circuítos electrónicos |
3.1. Deseño de amplificadores con realimentación.
3.2. Resposta en frecuencia e resposta transitoria.
3.3. Efectos da realimentación sobre as posicións de los polos.
3.4. Marxe de ganancia e marxe de fase.
3.5. Compensación por polo dominante.
3.6. Exemplos de amplificadores integrados con realimentación.
|
4. Filtros. |
4.1. Filtros activos de primeira orde e segundo orde.
4.2. Filtros de orde superior. Analisis e deseño.
4.3. Outros tipos de Filtros.
4.4. Software de deseño de filtros.
|
5. Osciladores. |
5.1. Osciladores senoidais. O oscilador en ponte de Wien.
5.2. Circuíto resonante serie e paralelo.
5.3. Multivibradores astables e monoestables.
5.4. O 555.
5.5. Multivibradores con 555.
5.6. VCO.
|
6. Fontes de alimentación. |
6.1 Fontes de alimentación lineales.
6.2 Fontes de alimentación conmutadas.
6.3 Circuitos integrados reguladores de tensión lineais.
6.4 LDO.
6.5 Circuitos integrados reguladores de tensión conmutados.
6.5.1 Reductores de tensión.
6.5.2 Elevadores de tensión.
6.5.3 Reductores-Elevadores de tensión.
|
7. Amplificadores de Potencia. |
7.1. Etapas de saída.
7.2. Consideracións térmicas.
7.3. Dispositivos de potencia.
7.4. Etapas de salida de clase A.
7.5. Amplificadores de clase B.
7.6. Outras Etapas de salida.
7.7. Etapas de salida clase D
|
8. Modulación/demodulación. |
8.1 Modulación/demodulación dixital e analóxica.
8.2 Modulación/demodulación FM.
8.3 Modulación/demodulación AM.
|
Contenidos da memoria de verificación asignados por temas: |
Amplificadores de Potencia: Tema 7.
Amplificador Operacional Real: Tema 1.
Análisis de respuesta en frecuencia de circuitos electrónicos: Temas 3 y 4.
Osciladores: Temas 5 y 8.
Circuitos integrados analóxicos: Tema 2.
Fontes de alimentación: Tema 6. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A3 A4 A25 A29 B1 C2 C3 |
15 |
15 |
30 |
Objective test |
A25 B1 B4 |
4 |
19 |
23 |
Guest lecture / keynote speech |
B2 C2 |
21 |
21 |
42 |
Problem solving |
A3 A25 A29 A30 B1 B5 B6 C3 |
10 |
10 |
20 |
Supervised projects |
A4 A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C6 |
11 |
20 |
31 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Objective test |
Consiste na realización dunha proba obxetiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros. |
Problem solving |
Resolución de exercicios e problemas concretos individualmente y/ou en grupo, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Supervised projects |
Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutoría personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización das prácticas de laboratorio será guiada de forma persoal polo profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A3 A4 A25 A29 B1 C2 C3 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. |
30 |
Objective test |
A25 B1 B4 |
Examen tipo proba obxetiva |
70 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio, obtendo a lo menos un 50% na proba de evaluación das mesmas No marco das "Prácticas de laboratorio" se incluiránse aspectos tales como asistencia a clase, traballo personal, traballos propostos, ACTITUD, etc., para axudar á obtención do aprobado. É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar. Se non se superan os mínimos da proba obxectiva ou da proba de laboratorio e suma total é superior aos 50 puntos, a nota final será de 45. A calificación correspondiente a "Prácticas de laboratorio" podrá fluctuar entre el 30% indicado e un 40%, en consecuencia a "Proba obxeticva" pode variar entre un 60% e o 70% indicado.
|
Sources of information |
Basic
|
Norbert R. Malik, (1998). Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño. Prentice-Hall
Franco, Sergio (). Diseño con amplificadores operacionales y circuitos integrados analógicos. McGraw Hill
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall |
|
Complementary
|
Roy W. Godoy, (2003). PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, . Prentice Hall |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Fundamentals of Electricity/770G01013 | Automatic Control Systems/770G01017 | Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|