Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Domina a resolución dos problemas gráficos que poden suscitarse na Ingeniería |
A9
|
B1
|
C3
|
Desenvolve destrezas e habilidades, que permiten expresar con precisión, claridade e objetividad solucións gráficas. |
A9
|
B1 B4 B5 B6
|
C3
|
Adquire a capacidade de abstracción para poder visionar un obxecto desde as distintas posicións do espazo. |
A9
|
B5
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TECNICAS DE DESENVOLVEMENTO DE VISIÓN ESPACIAL.
INSTRUMENTOS DE DEBUXO |
1.- Instrumentos Tradicionais de debuxo.
2.- Medios de reprodución e arquivo.
3.- Instrumentos informáticos: periféricos de entrada -teclado, rato, comprimido dixitalizador, escáner, etc- periféricos de saída -monitores, impresoras, trazadores,etc. - |
TECNICAS DE DESENVOLVEMENTO DE VISIÓN ESPACIAL.
NORMATIVA BÁSICA |
1.- Formatos. Regras de xeración.
2.- Series de formatos.
3.- Marxes, recadro e marcas de centrado.
4.- Pregadura de planos para arquivadores A4.
5.- Reprodución e arquivado de planos.
6.- Escalas. Obxecto, definición e tipos.
7.- Escalas normalizadas.
8.- Escalímetros. |
TECNICAS DE DESENVOLVEMENTO DE VISIÓN ESPACIAL.
NORMATIVA BÁSICA II |
1.- Rotulación. Obxecto.
2.- Rotulación normalizada.
3.- Caixa de datos e lista de pezas.
4.- Liñas normalizadas.
5.- Tipos de liñas.
6.- Aplicacións dos distintos tipos de liñas. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
FUNDAMENTOS. REPRESENTACIÓN DO PUNTO E A RECTA |
1. -Xeneralidades.
2. -Representación do punto
3. -Posicións particulares.
4. -Terceira proxección
5. -Representación da recta.
6. -Puntos notables da recta. Visibilidade.
7. -Posicións particulares das rectas |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
REPRESENTACIÓN DO PLANO |
1. -Representación do plano
2. -Posicións particulares.
3. -Formas de definir un plano.
4. -Rectas notables.
5. -Pertenza de punto e recta.
6. -Situación dunha figura plana |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
INTERSECCIÓNS |
1. -Intersección recta plano.
2. -Intersección de dous planos. Caso xeral
3. -Casos particulares de intersección de planos.
4. -Aplicacións. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
PARALELISMO E PERPENDICULARIDADE |
1. -Rectas paralelas. Caso xeral
2. -Rectas paralelas. Casos particulares.
3. -Planos paralelos. Caso xeral
4. -Planos paralelos. Casos particulares.
5. -Recta paralela a un plano.
6. -Plano paralelo a unha recta.
7. -Perpendicularidade entre rectas. Teorema das tres perpendiculares.
8. -Recta perpendicular a un plano.
9. -Plano perpendicular a unha recta.
10. -Perpendicular común a dúas rectas que se cruzan.
11.- Aplicacións. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
DISTANCIAS |
1. -Distancia entre dous puntos.
2. -Distancia dun punto a un plano.
3. -Distancia dun punto a unha recta.
4. -Distancia entre rectas paralelas.
5. -Distancia entre planos paralelos.
6. -Distancia entre dúas rectas que se cruzan.
7. -Aplicacións |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
ABATEMENTOS, ÁNGULOS E FIGURAS PLANAS |
1. -Concepto e obxecto dos abatementos.
2. -Abatemento dun punto dun plano sobre os planos de proxección.
3. -Abatemento dunha recta dun plano.
4. -Abatemento dunha figura plana. Relación de afinidade.
5. -Problema inverso do abatemento.
6. -Aplicacións prácticas, -polígonos, circunferencias, etc. -
7. -Ángulo entre dúas rectas.
8. -Ángulo recta-plano.
9. -Ángulo entre dous planos.
10. -Casos particulares: recta e P.proy., Plano e PÁX. Proy.
11. -Diedros que forma un plano cos de proxección.
12. -Plano dado polos seus ángulos cos planos de proxección. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
XIROS |
1.- Concepto e obxecto dos xiros.
2.- Xiro dun punto ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección.
3.- Xiro dunha recta ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección.
4.- Xiro dun plano ao redor dun eixe ortogonal aos Planos de Proxección.
5.- Aplicacións dos xiros. -Desenvolvemento de superficies reguladas-. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
CAMBIOS DE PLANO |
1.- Concepto e obxecto dos cambios de plano.
2.- Novas proxeccións dun punto, tras o cambio dun plano de proy.
3.- Invariantes ao realizar un cambio de plano -horiz. Ou vert.-.
4.- Novas proxeccións dunha recta ao cambiar un plano de proy.
5.- Novas trazas do plano ao cambiar un plano de proy.
6.- Aplicacións dos cambios de planos. -Sección plana de superficies-. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
REPRESENTACIÓN DE SUPERFICIES. POLIEDROS |
1.- Superficies; definición, clasificación.
2.- Representación. Contorno aparente.
3.- Poliedros. Xeneralidades.
4.- Visibilidade, partes vistas e ocultas.
5.- Seccións planas.
6.- Intersección dunha recta cun poliedro. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
SISTEMAS AXONOMÉTRICOS. PERSPECTIVA ISOMÉTRICA |
1.- Fundamentos.
2.- Perspectiva normalizada.
3.- Representación da circunferencia.
4.- Perspectiva isométrica de corpos xeométricos e pezas industriais. |
GEOMETRÍA MÉTRICA E DESCRIPTIVA.
PERSPECTIVA CABELEIRA |
1.- Introdución. Axonometría oblicua. Características da representación.
2.- Escalas e coeficientes.
3.- Representación do punto, recta e plano.
4.- Perspectiva cabeleira normalizada.
5.- Representación da circunferencia.
6.- Perspectiva caballera de corpos xeométricos e pezas industriais. |
DEBUXO ASITIDO POR ORDENADOR.
INTRODUCCIÓN AO CAD |
1.- Introdución ao programa.
2.- O editor de debuxo.
3.- Procedementos de entrada de datos e ordes.
4.- Xestión dos debuxos.
5.- Aplicacións. |
DEBUXO ASITIDO POR ORDENADOR.
COMANDOS BÁSICOS DE DEBUXO DE ENTIDADES |
1.- Debuxo de liñas.
2.- Debuxo de circunferencias.
3.- Debuxo de arcos.
4.- Comandos básicos de edición.
5.- Aplicacións. |
DEBUXO ASITIDO POR ORDENADOR.
AXUDAS AO DEBUXO |
1.- Visualización de entidades.
2.- Sistemas de coordenadas.
3.- Modos de referencia a entidades.
4.- Aplicacións. |
DEBUXO ASITIDO POR ORDENADOR.
COMANDOS BÁSICOS DE MODIFICACIÓN DE ENTIDADES I |
1.- Alonga e recorta.
2.- Trazado de entidades equidistantes.
3.- Arquivos de tipos de liña.
4.- Cambio de propiedades de entidades. Cor, capa, tipo de liña.
5.- Aplicacións |
DEBUXO ASITIDO POR ORDENADOR.
COMANDOS BÁSICOS DE MODIFICACIÓN II |
1-Xira
2-Despraza
3-Copia
4- Matriz rectangular e polar
5- Estira
6- Parte
7- Simetría
8- Lonxitude
9- Empalme e chafrán
10- Divide e gradúa |
INTRODUCCION Á NORMALIZACION.
ANOTACIÓN ASISTIDA POR ORDENADOR |
1.- Terminoloxía.
2.- Axustes para anotación segundo normas UNE.
3.- Creación de estilos de anotación.
4.- Anotación lineal, aliñada, raios, círculos e ángulos.
5.- Anotación continua e a liña base.
6.- Modificación de cotas. Actualización de estilo.
7.- Aplicacións |
DEBUXO ASITIDO POR ORDENADOR.
CAPAS, BLOQUES Y ATRIBUTOS |
1.- Creación e xestión de capas.
2.- Creación e xestión de bloques.
3.- Modificación dun bloque. Redefinición.
4.- Atributos, modos e ordes.
5.- Aplicacións. |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA.
REPRESENTACIÓN MEDIANTE O SISTEMA DE VISTAS |
1.- Definicións.
2.- Elección da posición do obxecto.
3.- Elección das vistas e os planos de proxección.
4.- Vistas necesarias para representar unha peza.
5.- Representación por tres vistas.
6.- Representación por dúas vistas.
7.- Representación por unha vista.
8.- Lectura de vistas.
9.- Disposición e comparación de vistas normalizadas no sistema europeo e americano.
10.- Croquización |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA.
PRINCIPIOS GENERALES DE ANOTACIÓN |
1.- Obxecto da anotación. Definición.
2.- Elementos empregados na anotación.
3.- Símbolos empregados para acoutar.
4.- Regras e principios de anotación.
5.- Anotación de círculos, ángulos, cordas e ángulos. |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN GRÁFICA.
CORTES E SECCIÓNS |
1.- Finalidade dos cortes. Definición.
2.- Mecánica de execución dun corte. Elección e indicación do plano.
3.- Representación do corte.
4.- Raiado da sección cortada.
5.- Clasificación de cortes, segundo planos de corte: Total, medio corte, parcial, múltiple, paralelo, angular ou quebrado.
6.- Representacións especiais: Roturas, penetracións e pezas simétricas.
7.- Aplicacións. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B4 |
0.25 |
0 |
0.25 |
Oral presentation |
B1 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Objective test |
A9 B1 B4 B5 B6 C3 |
2 |
20 |
22 |
Seminar |
A9 B5 |
9 |
15.75 |
24.75 |
Laboratory practice |
B5 B6 |
9 |
13.5 |
22.5 |
Problem solving |
B4 B5 C3 |
10 |
17.5 |
27.5 |
|
Personalized attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Enquisa a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Oral presentation |
A materia impartirase en módulos teórico-prácticos de 1.5 horas.
Con anterioridade ao día en que se imparta a materia, indicaranse a relación dos coñecementos previos necesarios e o resumo dos conceptos sobre os que se traballará, proporcionando a información bibliográfica correspondente.
Cada Tema iniciarase coa exposición do profesor, que axudará o estudante a extraer os conceptos máis relevantes, marcando os obxectivos perseguidos.
Introduciranse os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que deberán prevalecer. O alumnado e profesorado interactuaran dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, oprincipios de forma dinámica. |
Objective test |
A proba terá carácter fundamentalmente práctico e consistirá na resolución dun número determinado de problemas. |
Seminar |
Traballos, talleres dirixidos en grupos moi reducidos. |
Laboratory practice |
Traballos realizados empregando técnicas de CAD |
Problem solving |
- Aplicación de conceptos mediante unha serie de exercicios prácticos previamente resoltos.
- Exercicios sobre o tema, que os estudantes resolverán en clase, axudados polo profesor.
- Realización doutros exercicios fose da aula, propostos para a auto-avaliación dos alumnos, e a asimilación de contidos.
O profesor fará de guía para o traballo, eminentemente persoal do estudante, o que implica proporcionar información bibliográfica abondo e unha maior dedicación a titorías por parte do estudante.
Aplicarase a informática gráfica, nas partes correspondentes |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Problem solving |
Seminar |
Oral presentation |
|
Description |
Se a acción educativa se produce nun contexto de relación entre persoas, na titoría esta relación humana recobra o seu sentido e é un dos seus compoñentes máis característicos.
Así a titoría se converte nunha acción de axuda, comprometida co estudante e que o profesor desenvolve, paralelamente á súa función de instrución.
Mediante a acción titorial preténdese:
- A adaptación e integración dos estudantes no grupo de clase, e no conxunto da dinámica universitaria.
- Favorecer a motivación.
- Individualizar o proceso de ensino - aprendizaxe, adaptándoo ás posibilidades e limitacións reais de cada estudante ou grupo de estudantes.
- Coordinar o proceso avaliador dos estudantes e valorar o rendemento académico.
O a acción educativa prodúcese nun contexto de relación entre persoas, na titoría esta relación humana recobra o seu sentido e é un dous os seus compoñentes máis característicos.
Así a titoría se converte nunha acción de axuda, comprometida co estudante e que o profesor desenvolve, paralelamente á súa función de instrución.
Mediante a acción titorial se pretende:- A adaptación e integración dos estudantes no grupo de clase, ou en conxunto da dinámica universitaria.
- Favorecer a motivación.
- Individualizar ou proceso de ensino - aprendizaxe, adaptándoo ás posibilidades e limitacións reais de cada estudante ou grupo de estudantes.
- Coordinar ou proceso avaliador dos estudantes e valorar o rendemento académico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A9 B5 |
Co fin de preparar aos alumnos nunha aprendizaxe autónoma, guiada sempre polo profesor, formúlase a realización de traballos, Los obxectivos perseguidos son, entre outros, que o alumno:
. Implíquese directamente na súa formación, asumindo o profesor o papel de "guía".
. Xestione, seleccione e sexa capaz de sintetizar a información que necesite.
. Coñeza a normativa vixente que haberá de ter en conta no traballo profesional de enxeñaría.
. Aplique os seus coñecementos teóricos á representación de pezas industriais ou elementos cotiáns.
. Desenvolver e potenciar nos estudantes habilidades de comunicación, busca de información, resolución de problemas e traballo en equipo. |
30 |
Objective test |
A9 B1 B4 B5 B6 C3 |
A proba terá carácter práctico e consistirá na resolución dun número determinado de exercicios, que deberán cubrir un amplo abano de conceptos, tratando de eliminar a posibilidade de que a súa resolución se deba a unha "idea feliz. "
Aínda que a calidade da delineación non sexa o primeiro obxectivo das clases, xa que en ningún modo tratamos de formar delineantes, debe esixirse unha presentación coidada en cada exercicio. O que debe incluír; limpeza, claridade, correcta utilización dos diferentes tipos de liña, rotulación lexible, simulación de espesores co lapis, emprego de escalas normalizadas, etc. |
70 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Félez, J., Martínez,M.L. ((2002)). Dibujo Industrial.. Síntesis. Madrid
AENOR ((2009)). Dibujo Técnico. (CDROM). Madrid
González Monsalve, M., Palencia Cortés, J. ((1992)). Geometría Descriptiva.. Utrera Grafitres. Sevilla.
Izquierdo Asensi, F. ((2000)). Geometría Descriptiva.. Paraninfo. Madrid
Clérigo Pérez ((2001)). Geometría Descriptiva.. Asociación de Investigación. León
Santisteban Requena, A. ((1993)). Sistema Diédrico, 200 problemas tipo, comentados y resueltos.. Norma. Madrid. |
|
Complementary
|
Badiola de Miguel, A., Gutierrez Pellón, F.J. ((1998)). Dibujo: Ejercicios resueltos de selectividad.. San Sebastián. Donostiarra
González Monsalve, M., Palencia Cortés, J. ((1992)). Trazado Geométrico.. Utrera Grafitres. Sevilla. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|