Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Fundamentos de Electrónica Código 770G02018
Titulación
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Quintián Pardo, Héctor
Correo electrónico
hector.quintian@udc.es
Profesorado
Quintián Pardo, Héctor
Correo electrónico
hector.quintian@udc.es
Web
Descrición xeral Análise de circuitos electrónicos básicos. Estudo dos diferentes compoñentes activos e pasivos usados na enxeñaría electrónica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A16 Coñecer os fundamentos da electrónica.
A25 Coñecementos sobre control de máquinas e accionamientos eléctricos e as súas aplicacións.
A29 Coñecer os sistemas eléctricos de potencia e as súas aplicacións.
A30 Coñecemento aplicado de electrónica de potencia.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. A3
A4
A16
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. A3
A4
A16
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C6
C7
C8
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. A3
A4
A25
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C4
C5
C6
C7
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
A continuación presentase a correspondencia entre os temas e os contidos da memoria de verificación:

Compoñentes electrónicos pasivos: Tema 1. Compoñentes pasivos e Tema 2. Filtros pasivos
Compoñentes electrónicos semiconductores e circuitos con diodos: Tema 6. Diodos
Amplificadores de pequena señal. Tema 3. Amplificador Ideal.
Amplificador Operacional. Tema 4. Amplificador Operacional Ideal.
Circuitos lineais y no lineais básicos. Tema 5. Filtros Activos, Tema 7. Transistor Bipolar (BJT) e Tema 8. Transistores de Efecto de Campo (FET).
Xeradores de sinal y multivibradores. Tema 3. Amplificador Ideal
Técnicas de análise e simulación de circuitos electrónicos analógicos. Tema 9. Análise e Simulación de Circuitos
Tema 1. Compoñentes pasivos
Tema 2. Filtros Pasivos
Tema 3. Amplificador ideal.
Tema 4. Amplificador Operacional Ideal.
Tema 5. Filtros activos
Tema 6. Diodos.
Tema 7. Transistor Bipolar (BJT).
Tema 8. Transistor de Efecto Campo (FET).
Tema 9. Análise e simulación de circuitos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B2 C2 21 21 42
Solución de problemas A3 A25 A29 A30 B1 B5 B6 C3 11 22 33
Proba obxectiva A16 A25 B1 B4 C1 3 21 24
Prácticas de laboratorio A3 A29 B1 9 14 23
Traballos tutelados A4 A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 15 25
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nas sesións maxistrais desénrolanse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico como práctico.
Solución de problemas Durante as sesións maxistrais plantéxanse supostos prácticos pra a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno.
Proba obxectiva A proba obxectiva escrita ten como finalidade comprobar si o alumno adquiríu as competencias fixadas como objetivo desta asignatura.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Traballos tutelados Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutoría personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización das prácticas de laboratorio será guiada de forma persoal polo profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización de traballos establecidas na materia, no marco desta metodoloxía 20
Proba obxectiva A16 A25 B1 B4 C1 Examen tipo proba obxetiva
70
Prácticas de laboratorio A3 A29 B1 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. Examen tipo proba de laboratorio. 10
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio.

No marco das "Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais propostos, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado.

É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar e tamen o 50% na proba de prácticas de laboratorio.

A cualificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 20% indicado e un 30%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 60% e o 70% indicado.


Fontes de información
Bibliografía básica

Floyd T.L (2000). Fundamentos de Sistemas Digitales. Prentice-Hall, 7ª Ed

Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall

Norbert R. Malik, Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño, Prentice Hall , 1998

Savant, Rodin & Carpenter. Diseño Electrónico.

Pallas Areny. Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo

Recursos dispoñibles en Moodle (tutoriales, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.)

Bibliografía complementaria

Maloney, Timothy J(1997). Electrónica Industrial Moderna.Prentice-Hall, 3ª Ed

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen II: Dispositivos, circuitos y amplificadores operacionales, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volumen III: Datos y comunicaciones digitales, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Electricidade/770G02013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fundamentos de Automática/770G01017

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías