Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Que o alumno coñeza e comprenda os principios de funcionamento dos aparellos de medida das magnitudes eléctricas. Coñeza e comprenda os distintos sistemas de medida, as formas de conexión, directa e indirecta do aparello de medida e os esquematice. Saiba deseñar e calcular as instalacións para a adquisición de medidas eléctricas. Coñeza a normativa, lexislación e regulamentación respecto da medida eléctrica e as súas instalacións. Coñeza as solucións técnicas do mercado no ámbito da medida eléctrica. |
A4
|
B1 B4 B5
|
C3
|
Que o alumno aplique na práctica as formas de conexión dos equipos de medida, saiba selecionar o método e o sistema de medida máis adecuado segundo a magnitude a medir e os equipos dispoñibles. Que saiba realizar a montaxe dos aparellos de medida e compoñentes para a súa verificación e contrastación. Interprete a información técnica do aparello para o proceso de medida, estea en castelán ou inglés, así como doutras fontes de información respecto diso. |
A4
|
B1 B4 B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principios de funcionamento dos aparellos de medida.(Contidos: Medidas directas de: intensidade e tensión. Esquemas e prácticas de conexión de aparallos de medida eléctricos) |
Técnicas de medida. Aparellos analóxicos.
Erros de medición.
Características funcionais e distintivas dos aparellos dixitais.
O osciloscopio analóxico-dixital. |
Medidas eléctricas. (Contidos: Medidas directas de intensidade, tensión, resistencia, frecuencia, potencia, enerxía, factor de pot., aislamento, calidad de onda, etc. Medidas indirectas: transductores de medida y trafos de medida. Esquemas e prácticas de conexión de aparallos de medida eléctricos.) |
Medidad de resistencias, intensidade e tensión.
Medida de potencia, factor de potencia e frecuencia.
Facturación e contadores de enerxía.
Rexistradores de medida y DAQ´s (introducción ao uso de Arduino) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A4 B1 B4 B5 |
3 |
22 |
25 |
Sesión maxistral |
A4 B1 B5 C3 |
21 |
31 |
52 |
Solución de problemas |
A4 B1 B4 B5 C3 |
21 |
31 |
52 |
Prácticas de laboratorio |
A4 B1 B4 B5 C3 |
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación de caracter prático, escrita e final sobre todos os contidos da materia. Consistirá na solución de dez preguntas, podendo ser todas ou algún tipo test ou ejercios e problemas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral teórica-práctica dos capítulos do programa para transmitir coñecementos, podendo ser complementada co uso de medios audiovisuais/multimedia. Ofrecerá unha visión xeral e estruturada dos temas, destacándose os aspectos importantes. O profesor poderá solicitar traballos en grupo que amplíen ou redunden en aspectos teóricos/prácticos, para a súa posterior exposición nas clases de solución de problemas. |
Solución de problemas |
Seminarios en grupos de tamaño intermedio destinados a resolver exercicios e problemas sobre os contidos teóricos da materia. Durante a sesión resolveranse as dúbidas ou dificultades que xurdan, tamén se exporán os traballos derivados da sesión maxistral. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de diversas experiencias prácticas de laboratorio do desenvolvido nos contidos da materia, que sirvan para reforzar e contrastar os coñecementos teóricos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Durante a sesión maxistral atenderanse as dúbidas no transcurso da clase ou se fose necesario emprazarase ao alumno a tutorías. As dúbidas que xurdan nos traballos propostos poderán resolverse nas tutorías.
Durante a proba obxectiva, o profesor atenderá ao alumno que o chame no posto de exame do alumno.
Nas prácticas, a atención personalizada realizarase no transcurso das sesións, ben a iniciativa do alumno para aclarar e responder as súas dúbidas, ou ben a iniciativa do profesor co fin de mellorar o interese e actitude do alumno.
Atenderanse as dúbidas no transcurso da clase en grupo mediano para a solucíón de problemas, se fose necesario emprazarase ao alumno a tutorías.
No horario establecido polos profesores para a tutorías, o alumno que acuda a título individual poderá expor as dúbidas que lle xurdan no estudo da materia, ou en desenvólvolle da solución dun exercicio ou traballo sobre un tema. O alumno que acuda á tutoría, deberá presentar o texto consultado obxecto de dúbida ou o desenvolvemento realizado na procura da solución do exercicio que non sae. Tambien os profesores poderán convocar persoalmente ao alumno se así o estimasen. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 B1 B4 B5 C3 |
Terase enconta a asistencia a clases de problemas, onde se irán proporcionando e resolvendo exercicios que apliquen e reforcen os coñecementos teóricos. No caso de que se asignen traballos por grupos, terase encuenta a entrega e a exposición do mesmo na clase. Do devandito traballo avaliarase a estrutura, calidade documental, orixinalidade e presentación sobre un total de dez puntos.
O 30% desta actividade repártese nun 20% para as probas escritas desta actividade que se reparte por igual entre elas e ten un carácter previo á avaliación final e a asistencia debe ser superior ao 80% e no caso de realizarse exposición de traballos de grupo o 20% repartirase por igual entre asistencia e traballo. O 10% restante desta actividade dáo a asistencia regular.
|
30 |
Prácticas de laboratorio |
A4 B1 B4 B5 C3 |
As sesións practicas de laboratorio son de obrigada asistencia, imprescindibles para poder aprobar a materia. Tomarase nota da asistencia. Valorarase a comprensión da materia e a participación activa mediante preguntas ao alumno no transcurso das prácticas. Entregarase unha memoria final individual o en grupo, si establécense grupos, das prácticas realizadas, que se avaliará en base á a calidade, participación activa, orixinalidade, resultados e estrutura sobre un total de dez puntos. Sendo necesario alcanzar o 5 para aprobar as prácticas.
O 30% de peso total deste apartado na materia ten un caracter obrigatorio e previo á avaliación final. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B4 B5 |
O exame escrito final (xa sexa na convocatoria ordinaria de Xuño ou a convocatoría extraordinaria de Xullo, a convocatoria de Xuño poderase adiantar a finais de maio por acordo unánime dos matriculados) será de 10 problemas. Cada problema ben xustificado no que se chegue ao resultado correcto puntuará un punto.
E obligada si non alcadase o 5 na suma das partes de problemas e prácticas.
A duración do exame será de 2h, solo ampliable para o alumno que conta con adaptación a diversidade que estime o iempo adicional establecido por o servicio ADI da UDC.
A puntuación obtida sobre dez contribuirá á cualificación final nun 50%, a condición de que se superen o tres puntos sobre dez nela.
En caso de non superarse na proba o tres puntos, a cualificación final será "Suspenso" coa puntuación alcanzada nesta proba, independentemente da alcanzada na avaliación das demais probas.
En caso de non presentarse a esta proba obxectiva a cualificación final será de "Non presentado", con independencia da puntuación alcanzada no resto das probas das outras metodoloxías. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Sen prácticas aprobadas non se pode aprobar a materia.
A cualificación final darase con dous decimais e será:
Se na proba obxectiva tres ou máis puntos sobre o dez, a condición de que estean aprobadas as prácticas: 2 puntos de probas de solución de problemas (se asistencia a solución de problemas superior ao 80%) mais 1 punto de asistencia a problemas (si hay traballos puntuación do traballo*0,01 y 0,5 puntos de asistencia) máis puntuación da proba obxectiva sobre 10*0,5 (se máis de tres puntos sobre 10 na proba obxectiva) puntuación das prácticas de laboratorio *0,2 (se a memoria de prácticas supera o 5 sobre 10).
Para superar a signatura nas convocatorias oficiais é necesario ter unha cualificación final de 5 ou superior (máximo 10 puntos).
Se na proba obxectiva menos de tres puntos: Puntuación da proba obxectiva (independentemente da puntuación das demais probas).
Se non se presenta á proba obxectiva ou ás prácticas: "Non presentado" (independentemente de realizar as outras probas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Torrente Artero, Oscar (2009). ARDUINO: CURSO PRACTICO DE FORMACION . RC(RS) libros
Cavia Soto, Mª de los Ángeles (2000). Laboratorio de Medidas Eléctricas . Santander: Universidad de Cantabria. Departamento de Ingeniería Eléctrica
Bolton, William. (1995). Mediciones y pruebas eléctricas y electrónicas. Barcelona:Marcombo
Ramírez Vázquez, José. (1992). Medidas eléctricas. Barcelona : Ceac
Chacón de Antonio, Francisco Julián (2000). Medidas eléctricas para Ingenieros. Madrid: Universidad Pontificia Comillas
Grupo de Formación de Empresas Eléctricas (1995). Medidda electricas I, II y III . Madrid: Paraninfo
Pallas Arenuy, R (1989). Transductores y acondicionadores de señal. Barcelona: Marcombo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/770G02005 | Estatística/770G02008 | Fundamentos de Electricidade/770G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Máquinas Eléctricas I/770G02021 | Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 |
|
Materias que continúan o temario |
Máquinas Eléctricas II/770G02026 | Instalacións Eléctricas en Media e Alta Tensión/770G02027 | Accionamientos de Máquinas Eléctricas/770G02035 |
|
|