Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electricidade. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A2 A4
|
|
C1
|
|
A3 A5
|
|
C3 C7
|
|
A1 A4
|
|
C1
|
|
A1 A3
|
|
C7
|
|
A2 A5
|
|
C3
|
|
A3
|
|
C3 C7
|
|
A3
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción á Domótica |
1.1. Características xenerais
1.2. Funcións e aplicacións da Domótica na vivenda
1.3. Compoñentes dun sistema Domótico |
Tema 2: Aplicacións e tipos de sistemas Domóticos
|
2.1. Servicios e aplicacións das vivendas Domóticas
2.2. Clasificación dos sistemas Domóticos
2.3. Sistemas inalámbricos |
Tema 3: Sistemas por corrientes portadoras |
3.1. O estandar X-10
3.2. Compoñentes principais
3.3. Instalación e configuración
3.4. Outras posibilidades |
Tema 4: Sistemas con controlador programable |
4.1. Características dos sistemas con controlador programable
4.2. O sistema SIMON
4.3. Compoñentes básicos do sistema
4.4. Instalación e configuración
4.5. Outros sistemas con controlador programable
|
Tema 5: Sistemas de bus de datos |
5.1. Características do estandar KNX
5.2. Compoñentes básicos do sistema
5.3. Instalación e configuración
5.4. Programación con ETS |
Tema 6: Instalacións |
6.1. Instalacións Eléctricas
6.2. Instalacións de Telecomunicación
6.3. Instalacións de Fontanería e Saneamento
6.4. Instalacións Climatización
6.5. Instalacións GLP |
Tema 7: Lexislación básica sobre instalacións |
7.1. A Ley de Ordenación na Edificación
7.2. I Código Técnico da Edificación
7.3. Reglamento Electrotécnico de Baixa Tensión
7.4. Reglamento de Instalacións Térmicas
7.5. Reglamento de Infraestructuras Comúns de Telecomunicación |
Tema 8: Xestión e certificación enerxética |
8.1. Lexislación
8.2. Implicación da Domótica na calificación enerxética
8.3. Certificación de edificios de vivendas
8.4. Certificación de edificios do sector terciario |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 C7 |
17 |
31 |
48 |
Solución de problemas |
A3 A4 C1 C3 |
15 |
22 |
37 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 C1 |
8 |
24 |
32 |
Obradoiro |
A1 A4 C3 C1 |
8 |
10 |
18 |
Proba mixta |
A3 A4 C7 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio na medida do posible; ou, no seu defecto, a resolución de exercicios e problemas concretos na aula, a partir dos coñecemientos explicados. Ademáis, dentro das prácticas de laboratorio se pode incluir un pequeno traballo de temas concretos da asignatura para asegurar a correcta comprensión da materia. |
Obradoiro |
Realización dun traballo individual dun tema concreto da asignatura e posta en común en grupo para compartir coñecemento. Posteriormente os traballos uniranse nun común e presentarase en clase por grupos. |
Proba mixta |
Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 1 hora de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A4 C7 |
Exame tipo proba obxectiva |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 C1 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía |
15 |
Obradoiro |
A1 A4 C3 C1 |
Realización dun traballo individual dun tema concreto da asignatura e posta en común en grupo para compartir coñecemento. Posteriormente os traballos uniranse nun común e presentarase en clase por grupos. |
25 |
|
Observacións avaliación |
No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluír aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais propostos, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado. A "Proba mixta" poderase dividir nunha parte teórica e outra práctica. Sería necesario, no seu caso, superar o 50% da puntuación na parte teórica da "Proba mixta" para aprobar, así como ter realizados e aprobados os traballos propostos nas "Prácticas de laboratorio".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Huidobro, José Manuel (2008). Domótica : edificios inteligentes. Segovia: Copyright
Junestrand, Stefan (2004). Domótica y hogar digital. Madrid : International Thomson Editores
Moreno Gil, José (2000). Instalaciones automatizadas en viviendas y edificios. Madrid: Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
Romero Morales, Cristóbal (2010). Domótica e inmótica: viviendas y edificios inteligentes. Madrid: Ra-Ma
Tobajas García, Carlos (2011). Instalaciones domóticas. Barcelona: Cano Pina: CEYSA
Huidobro, José Manuel (2010). Manual de domótica. Madrid: Creaciones Copyright |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 | Automatización/770G02028 | Electrónica de Potencia/770G02029 | Oficina Técnica/770G02034 | Instalacións Industriais e Comerciais/770G02031 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión Eficiente da Enerxía Eléctrica/770G02040 | Instrumentación Industrial/770G02042 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": 1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
|