Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Unha formación extensiva que permite comprender a reciclaxe como a presentación dos residuos no ciclo de produción para ser reutilizados como materia prima para a fabricación de obxectos e como a solución da enxeñaría aos problemas do medio ambiente. |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Capacidade de tomar decisións técnicas que permiten aos alumnos para usar recursos tecnolóxicos para o desenvolvemento de coñecementos ambientais para tratar problemas do medio ambiente, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente.
|
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Identificar, formular e resolver problemas ambientais asociados aos residuos . |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN |
1.1. Desenvolvemento Sostible e Medio Ambiente. Problemas ambientais.
A Atmosfera:
-o quecemento global, efecto invernadoiro.
-a destrución do ozono, smog fotoquímico.
-a choiva ácida .
-a radioactividade, radiacións ionizantes e non ionizantes.
-o transporte, o ruído.
O auga: Purificación do auga. Descrición da ETAP e unha EDAR.
Chans: Residuos sólidos urbanos.
1.2. Produción dos residuos.
1.3. Xestión dos residuos.
1.4. Sistemas do tratamento de residuos.
1.5. Impacto Ambiental.
|
TEMA 2.- ASPECTOS LEXISLATIVOS |
2.1. Regulamentos rexionais nacionais e da UE: envases e embalaxes, medio ambiente |
TEMA 3.- RECICLAXE |
3.1. Definición e posibilidades do sistema.
3.2. Ecoproductos. Factores que determinan o seu desenvolvemento.
3.3. Industria para as demandas de produtos ecolóxicos.
3.4. Eco-produtos e desenvolvemento sostible.
3. . Avaliación do ciclo de vida dos produtos. balance enerxético ambiental. Inventario de ciclo de vid . Estudo de impacto ambiental. Propostas para mellorar o proceso.
|
TEMA 4.- CARACTERIZACIÓN DOS FLUXOS DOS RESIDUOS |
4.1. Visión xeral.
4.2. Métodos.
4.3. A caracterización analítica.
4.3.1. O poder calorífico.
4.3.2. Análise inmediata: O contido de humidade, materiais volátiles, carbono fixo, cinzas ...
4.3.3. Análise elemental. Determinación de residuos de cinzas: carbono, hidróxeno, xofre, osíxen , nitróxeno, cloro ...
4.3.4. Análise básica: Determinación da acidez, herbicidas, hidrocarburos, compostos orgánicos volátiles, amianto, dioxinas ....
4.4. O Reciclaxe e caracterización dos residuos .
|
TEMA 5.- PROGRAMAS E INSTALACIONS DE RECICLAXE |
5.. Supervisión do rendemento dos sistemas de seguimento de separación e recollida .
5.2. Instalacións de procesamento de materiais reciclables .
5.3. Problemas e solucións para o desenvolvemento do mercado .
5.4. A psicoloxía do reciclaxe . |
TEMA 6. APLICACIONS DO RECICLAXE |
6.1. Papel
6.2. Botellas de vidrio para bebidas. Plásticos.
6.3. Chatarra e latas de ferro. Latas de aluminio.
6.4. Reciclaxe de metais. Baterías e pilas.
6.5. Produtos de líña branca. Vehículos fora de uso. Neumáticos.
6.6. Aceite usado. Biocombustibles
6.7. Residuos domésticos perigosos.
|
TEMA 7.- INTEGRACIÓN DO RECICLAXE EN VERTEDOIROS E INCINERADORES. |
7.1. Ventaxas da sua implantación.
7.2. Relaciones.
7.3. Operacions de recuperación de materiais.
7.4. Economía.
|
TEMA 8.- CONTROL DA CALIDADE |
8.1. Necesidad do control de calidade.
8.2. Comprobación do control de calidade.
8.3. Xestión Ambiental. Normas ISO 14000: Estudio e implementación. Ventaxas do sistema de xestión ambiental.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C4 C6 C7 C8 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C4 C6 C7 C8 |
45 |
67.5 |
112.5 |
Objective test |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 C6 C7 C8 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Supervised projects |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
10 |
25.5 |
35.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
Presentación oral do traballo do alumno sobre reciclaxe por un tempo razoable , se simplifica o contido do mesmo co o apoio en soportes informáticos. |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos contidos co o apoio do power point |
Objective test |
Proba escrita (tipo TEST ) utilizado para a avaliación da aprendizaxe , cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas son correctas ou non . |
Supervised projects |
Os alumnos realizan traballos individualmente en reciclaxe (calquera asunto que ten que ver co programa) . Este debe ser presentado por escrito e oralmente ao resto dos alumnos . |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Comentar o desenvolvemento de contidos e realizar a presentación oral.
Resolver cuestións específicas sobre o seguimento do tema e comentar o traballo feito. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C4 C6 C7 C8 |
Presentación oral do traballo do alumno sobre reciclaxe por un tempo razoable , se simplifica o contido do mesmo co o apoio en soportes informáticos. |
20 |
Objective test |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 C6 C7 C8 |
Proba escrita (tipo TEST ) utilizado para a avaliación da aprendizaxe , cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas son correctas ou non . |
47 |
Supervised projects |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
Os alumnos realizan traballos individualmente en reciclaxe ( calquera asunto que ten que ver co programa ) . Este debe ser presentado por escrito e oralmente ao resto dos alumnos . |
33 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Fullana, P. y Puig, R. (1997 ). Análisis del Ciclo de Vida . Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998 ). Análisis del Ciclo de Vida 2000 . Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración . UNED
Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000 ). Guía completa de las nornas ISO 14000 . Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994 ). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos . Ed. Miraguano, Madrid
Xavier Elías Castells (2009). Reciclaje de Residuoas Industriales (Residuos sólidos urbanos y fangos de depuradora). España, Díaz de Santos |
|
Complementary
|
Fullana, P. y Puig, R. (1997). Análisis del Ciclo de Vida. Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998). Análisis del Ciclo de Vida 2000. Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración. UNED
• Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000). Guía completa de las nornas ISO 14000. Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos. Ed. Miraguano, Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Deseño e Produto/771011301 | Xestión de Calidade/771011504 | Loxística Industrial/771011507 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|