Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios e conceptos da química sostible |
AM1 AM5 AM6 AM17
|
BM1 BM2
|
CM2 CM3 CM5 CM9
|
Coñecer os aspectos fundamentais para a minimización de residuos e profundizar na idea de eficacia medioambiental. |
AM1 AM3 AM10 AM16
|
BM3 BM6 BM8
|
CM2 CM5 CM9
|
Coñecer a relevancia da catálise nos procesos sostibles. |
AM3 AM5 AM11 AM19
|
BM1 BM2 BM3
|
CM2 CM3
|
Importancia do emprego de disolventes alternativos con baixa toxicidade, materias primas renovables e condicións de reacción non clásicas en procesos industriais. |
AM1 AM3 AM5 AM11 AM17 AM19
|
BM3 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM9 CM11
|
Desenrolo do diseño de procesos non dañinos dacordo cos principios da química sostible. |
AM1 AM3 AM5 AM17
|
BM1 BM2 BM3 BM6 BM8
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM9 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Principios e conceptos da química sostible |
Introducción.
Definición de química sostible.
Química sostible e desenrrolo.
Os 12 principios da química sostible.
Economía atómica. Definición; exemplos.
Toxicidad. Medida; riscos asociados; evaluación de efectos.
Medida da eficacia medioambiental.
Minimización de residuos. |
Tema 2. Catálise e química sostible. |
Introducción. Tipos de catálisis.
Catálise heteroxénea. Introducción: zeolitas, aplicacións industriais.
Catálise homoxénea. Metais de transición.
Catálise asimétrica. Introducción; conceptos básicos; exemplos.
Catálise por transferencia de fase.
Catálise enzimática.
Fotocatálise. |
Tema 3. Disolventes alternativos con baixa toxicidade. |
Introducción.
Reaccións en ausencia de disolvente.
Fluidos supercríticos.
Reaccións en medio acuoso.
Líquidos iónicos.
Disolventes fluorados. |
Tema 4. Materias primas renovables. |
Concepto de materias primas renovables.
Obtención de enerxía a partires de materias primas renovables.
Productos químicos a partires de fontes renovables. |
Tema 5. Reacciones en condicións non clásicas. |
Reaccións fotoquímicas.
Reaccións baixo microondas.
Sonoquímica.
Síntese electroquímica.
Diseño de procesos non dañinos. |
Tema 6. Exemplos de procesos de química sostible. |
Exemplos de procesos industriais onde se cumpren os principios da química sostible. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A5 A11 A17 B1 B6 B8 C2 C3 C1 |
3 |
12 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A11 B1 B6 C11 |
7 |
14 |
21 |
Proba mixta |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
2 |
4 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A11 A17 A19 B2 B3 C5 C9 |
8 |
20 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Os alumnos elaborarán un traballo a partir dun artículo científico recente ou de exemplos de procesos de química sostible, directamente relacionados co suxeito do curso, que poderán expoñer públicamente. En dito traballo, concertado previamente co profesor, o alumno de forma xeral, deberá sinalar os puntos máis relevantes, así como a comprensión do mesmo a través dun pequeno resumo. Avaliarase a capacidade de resumir, ordear e expoñer os conceptos do tema que presenta. Tamén se realizarán cuestións despois da exposición co fin de valorar tanto os coñecementos adquiridos polo alumno como a súa capacidade crítica. |
Prácticas de laboratorio |
O alumno poderá desenrolar unha serie de exemplos experimentais ou ben computacionais dos aspectos desenrolados nas clases teóricas. |
Proba mixta |
Realizaráse unha proba escrita que constará de varias preguntas a desenrolar polos alumnos para evaluar o nivel de competencias adquiridas durante o curso polo alumno. |
Proba obxectiva |
Periódicamente, nas sesións maxistrais, se realizarán varias probas curtas destinadas á avaliación continuada do alumno. |
Sesión maxistral |
O curso consta de unha serie de sesións de aula onde se expoñerán os principios xerais de cada tema. A bibliografía e o material para seguir de forma máis adecuada as clases estará disponible previamente naa plataforma Moodle. Algunhas de estas clases tamén se dedicarán á resolución de cuestións propostas con antelación ao alumno a fin de que éste poida traballar sobre eles antes da correspondente sesión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Se programan sesións de atención personalizada para orientar os alumnos na realización do traballo tutelado e resolver posibles cuestións asociadas.
O alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de tutorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
Faránse algunas probas curtas de tipo test ou ben de resposta breve, dacordo co indicado no apartado de metoloxía. |
40 |
Traballos tutelados |
A5 A11 A17 B1 B6 B8 C2 C3 C1 |
A evaluación do proceso de aprendizaxe do alumno levaráse a cabo de forma continua, tanto das actividades presenciais como das tutorizadas non presenciais. O traballo do alumno será evaluado, ademáis da obligatoria asistencia ao curso, a través da participación activa nas sesións presenciais e dos traballos académicos dirixidos que poderá presentar mediante unha exposición oral. A valoración da evaluación do alumno á largo do semestre poderá supoñer ate un punto da valoración global. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A5 A11 B1 B6 C11 |
A asistencia as clases prácticas é obligatoria e a participación activa contribuirá á calificación final. |
10 |
Proba mixta |
A1 A5 A6 A10 A11 A16 A17 B2 B6 C2 |
O grao de aproveitamento tamén será avaliado mediante un exame escrito. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario conseguir polo menos 5 puntos (máximo 10 puntos) entre as diferentes actividades avaliables. Dado que a cualificación baséase no modelo de avaliación continua, valorarase específicamente a progresión do alumno ao longo de todo o cuadrimestre cun máximo de 1 punto que poderá sumarse á calificación final. Os alumnos que non asistan e non participen nas prácticas de laboratorio e sesións presenciais obtendrán unha calificación de cero puntos neste apartado nas dúas oportunidades, excepto se o alumno ten recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de excención de asistencia. O alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliaado mediante as calificacións obtidas na proba mixta (20%), traballos tutelados (30%) e na proba obxetiva que realizará durante as tutorías programadas (50%). No caso de circunstancias excepcionais, obxectivables e adecuadamente xustificadas, o Profesor Responsable podería eximir total ou parcialmente a algún membro do alumnado de concorrer ao proceso de avaliación continuada. O alumando que se atopara nesta circunstancia deberá superar un exame específico que non deixe dúbidas sobre a consecución das competencias propias da materia nas duas oportunidades. O alumno terá unha cualificación de non presentado cando realice menos dun 25% das actividades académicas programadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lancaster, M. (2002). Green Chemistry: An Introductory Text.. Royal Society of Chemistry: Cambridge, UK
Anastas, P. T.; Warner, J. C. (1998). Green Chemistry: Theory and Practice.. Oxford University Press: Oxford, UK
Cabildo Miranda, M. P.; Cornago Ramírez, M. P.; Escolástico León, C.; Esteban Santos, S.; Farrán Mor (2006). Procesos Orgánicos de Bajo Impacto Ambiental. Química Verde.. UNED: Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Anastas, P. T., Farris, C. A., Eds. (1994). Benign by Design. Alternative Synthetic Design for Polution Prevention. ACS Symposium Series 577. American Chemical Society: Washington
Tundo, P., Anastas, P., Eds. (2000). Green Chemistry. Challenging Perspectives.. Oxford University Press: Oxford, UK
Anastas, P. T., Williamson, T. C., Eds. (1996). Green Chemistry. Designing Chemistry for the Environment. ACS Symposium Series 626. American Chemical Society: Washington
Anastas, P. T., Williamson, T. C., Eds. (1998). Green Chemistry. Frontiers in Benign Chemical Syntheses and Processes. Oxford University Press: Oxford, UK |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|