Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir as características dos compostos organometálicos e predecir de forma razoada a súa estabilidade e reactividade en función das características electrónicas; comprender as diferencias entre os compostos formados polos grupos principais e os elementos de transición; describir os mecanismos básicos dos procesos nos que participan compostos organometálicos: reaccións de sustitución de ligando, procesos de inserción, reaccións de adición oxidante e eliminación reductora, entre outras, valorar a utilidade dos compostos organometálicos en procesos catalíticos que teñen lugar en medios homoxéneos e heteroxéneos; utilizar razoamentos basados en efectos estéricos e electrónicos para predecir o efecto de cambios nos reactivos, metais e ligandos no curso das reaccións organometálicas
|
AM1 AM2 AM3 AM6 AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Química Organometálica |
1. Regra dos 18 electrons. Clasificación de ligandos.
2. Xeralidades dos compuestos dos grupos principais.
3. Derivados de litio e de magnesio.
4. Compostos de aluminio e de silicio.
5. Compostos de elementos de transición. Estrutura e enlace.
6. Reaccións de sustitución. Reaccións de adición oxidante e de eliminación redutora.
7. Tipos de catálise: homoxénea e heteroxénea. Importancia do metal nos ciclos catalíticos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 A3 A6 A8 B2 B4 B5 B10 |
7 |
0 |
7 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 B2 B7 |
2 |
18 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 C1 C3 C4 |
12 |
36 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Clases en grupos reducidos,concebidas como un conxunto de actividades nas que o alumno debe participar de maneira directa. Nelas se resolverán as dúbidas sobre aspectos relacionados tanto coas sesións maxistrais como cos contenidos que o alumno debe preparar en horas non presenciais. Tamén estarán adicadas á resolución dos boletines de cuestións e problemas que, previamente, habrán sido entregados ó alumno. |
Traballos tutelados |
Estudio intensivo dun tema. |
Sesión maxistral |
Actividade presencial dirixida a un grupo relativamente numeroso de alumnos na que se presentan os aspectos mais destacados do programa. Non obstante, a pesares de ser clases expositivas, requerirase nelas a participación do alumnado. É conveniente co alumno, con anterioridade o de cada clase, lea a bibliografía recomendada nas partes relacionadas co tema a tratar. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorías programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. Estarán orientadas á resolución de dúbidas sobre os contidos da asignatura e la preparación dos problemas, |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 A8 B1 B2 B4 B5 B7 B10 C1 C3 C4 |
Se evaluará a participación activa do alumno nas clases, a capacidade de razoamento e de argumentación frente ós distintos aspetos tratados. |
0 |
Seminario |
A2 A3 A6 A8 B2 B4 B5 B10 |
Se evaluará a participación activa do alumno nas clases, a capacidade de razoamento e de argumentación frente ós distintos aspetos tratados. |
0 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 B2 B7 |
Se evalúa lacapacidade e rigurosidade de preparación dos aspctos mais importantes |
0 |
|
Observacións avaliación |
- Examen final (65%)
- Resolución de problemas e casos prácticos (15%)
- Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) (10%)
- Asistencia e participación (5%)
- Evaluación continua do alumno mediante preguntas e cuestións orais durante o curso (5%)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- A.F. Hill (2002). Organotransition metal chemistry. Cambridge, Royal Soc. of Chem.
- R.H. Crabtree (2009). The organometallic chemistry of the transition metals. New Jersey, Wiley
- C. Elschenbroich (2006). Organometallics. Weinheim, Wiley-VCH
- B.D. Gupta, A.J. Elias (2010). “Basic Organometallic Chemistry”, University Press, India.
- M. Bowker (1998). “The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis”, Oxford University Press, Oxford.
- J. Hagen (2006). “Industrial Catalysis. A Practical Approach”, Wiley-VCH, Weinheim.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- G.O. Spessard y G.L. Miessler (2010). Organometallic Chemistry. New York, Oxford Univ. Press
- D. Astruc (2003). Química organometálica. Barcelona, Reverté
- R.H. Crabtree y E. Peris Fajarnés (1997). Química organometálica de los metales de transición. Castellon, Pub. Univ. Jaume I
- G.A. Carriedo Ule y D. Miguel Sanjosé (1995). Iniciación a la química organometálica. Oviedo, Pub. Univ. Oviedo
- R.A. van Santen, P.W.N.M. van Leeuwen (1999). “Catalysis: an Integrated Approach”, Elsevier Science.
- P.W.N.M. van Leeuwen, (2004). "Homogeneus Catalysis. Understanding the Art”, Kluver Academic Publishers, Dordrecht.
- B. Cornils y W.A. Herrmann (Eds.) (2000). “Applied Homogeneus Catalysis with Organometallic Compounds”, Wiley-VCH, Weinheim.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O alumno debe ter asentados coñecementos avanzados de materias propias da Área de Química Inorgánica.
Recoméndase a preparación de cada un dos temas utilizando o manual de referencia proposto para esta materia e, en caso necesario, algún manual complementario. Unha vez finalizada a lectura dun tema no manual de referencia, é útil facer un resumo dos punto importantes, identificando os aspectos básicos relativos a cada grupo de elementos químicos que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto as súas propiedades como as reaccións químicas nas que poden participar. |
|