Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
CE2 - Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A9 |
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B8 |
CG3 – Avaliar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no campo da Química Industrial e da investigación química |
B10 |
CG5 - Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- O estudante obterá unha visión xeral das técnicas avanzadas de caracterización morfolóxica, estrutural e microestrutural.
- O estudante aprenderá as principais vantaxes e limitacións de cada unha das técnicas.
- Á hora de caracterizar un material, o estudante será capaz de discernir cáles son as técnicas de caracterización que máis se axustan ás súas necesidades/posibilidades.
|
AM1 AM2 AM9
|
BM2 BM3 BM5 BM8 BM10 BM11
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.
Técnicas microscópicas |
Microscopía óptica, de fluorescencia e confocal, microscopías electrónicas de transmisión (TEM), varrido (SEM), transmisión de varrido (STEM), transmisión de alta resolución (HR-TEM). |
Tema 2.
Técnicas de difracción
|
difracción de electróns (ED), neutróns (ND) e técnicas de sincrotrón |
Tema 3.
Técnicas espectroscópicas
|
espectroscopías electrónicas (EDS, EELS), resonancia paramagnética electrónica (EPR). |
Tema 4:
Caracterización de materiais porosos |
adsorción física de gases, área superficial específica, distribución de tamaño de poros. |
Tema 5:
Magnetometría |
magnetometría de mostra vibrante (VSM), magnetometría SQUID, susceptometría AC |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A9 |
12 |
0 |
12 |
Seminario |
A1 B2 B3 B5 B8 |
7 |
0 |
7 |
Solución de problemas |
A1 A2 A9 B2 B10 B11 C1 C4 |
0 |
24 |
24 |
Análise de fontes documentais |
C3 C4 |
0 |
12 |
12 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A9 B2 B3 B5 B8 B10 B11 C1 |
1 |
18 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas (utilización de encerado, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.). |
Análise de fontes documentais |
Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
Proba obxectiva |
Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Titorías individuais e/ou en grupo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A9 |
Valorarase o traballo do alumnado, as súas respostas, o seu nivel de coñecemento,e a súa participación activa no debate cos seus compañeiros. |
5 |
Seminario |
A1 B2 B3 B5 B8 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
20 |
Solución de problemas |
A1 A2 A9 B2 B10 B11 C1 C4 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A9 B2 B3 B5 B8 B10 B11 C1 |
Computará o 60% da calificación global. |
60 |
|
Observacións avaliación |
1. Procedemento de avaliación. A avaliación desta materia farase mediante un
sistema cuxos apartados e a súa ponderación correspondente detállase a
continuación: Sistema de avaliación (Ponderación): - Exame final (60%) - Avaliación continua (40%) mediante: -- resolución de problemas e casos prácticos. -- avaliación continua do estudante mediante
preguntas e cuestións orais durante o curso e eventual exposición oral de
traballos e informes. Segundo isto, o exame final terá un peso do 60%
na cualificación da materia. A avaliación continua terá un peso do 25% na
cualificación da materia. A cualificación do estudante obterase como resultado
de aplicar a fórmula seguinte: Nota final= 0,6 x N1 + 0,4 x N2 sendo N2 a nota numérica correspondente á
avaliación continua (escala 0-10) e N1 a nota numérica do exame final (escala
0-10). As actividades docentes presenciais (seminarios e
titorías) son de asistencia obrigatoria. O estudantes repetidores terán o mesmo
réxime de asistencia ás clases que os que cursan a materia por primeira vez. 2. Recomendacións de cara á avaliación. O estudante debe repasar os conceptos teóricos
introducidos nos distintos temas utilizando o material de apoio aportado polo
profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema. O grao de acerto na
resolución dos exercicios propostos proporciona unha medida da preparación do
estudante para afrontar o exame final da materia. Aqueles estudantes que atopen
dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deben
consultar co profesor, co obxectivo de que éste poida analizar o problema e axudar
a resolver esas dificultades. 3. Recomendacións de cara á recuperación. O profesor analizará con aqueles estudantes que
non superen con éxito o proceso de avaliación, e así o desexen, as dificultades
atopadas na aprendizaxe dos contenidos da materia. Tamén se lles proporcionará
material adicional (cuestións, exercicios, exames, etc.) para reforzar a
aprendizaxe da materia. 4. Outros. A asistencia ás actividades presenciais (clases presenciais teóricas, seminarios e titorías) é obrigatoria. As faltas deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose razóns contempladas na normativa universitaria vigente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- A.R. West: "Basic Solid State
Chemistry". Wiley, 2 ed., 1999. - A.R. West: "Solid State Chemistry and its
Applications". Wiley, 2 ed., 2014. - L.E. Smart, E.A. Moore: "Solid State
Chemistry: An Introduction". CRC Press, 4 ed., 2012. - G. Cao: "Nanostructures and Nanomaterials:
Synthesis, Properties and Applications". Imperial College Press, 2004. - J. M. Köhler: "Nanotechnology: an
introduction to nanostructuring techniques", Weinheim : Wiley-VCH, 2007 - J.-P. Eberhart: "Structural and chemical
analysis of materials : X-ray, electron and neutron diffraction, X-ray, electron
and ion spectrometry, electron microscopy ". Wiley, 1991. - Angus I. Kirkland and John L. Hutchison (Eds.):
“Nanocharacterisation”. RSC Publishing, Cambridge, 2007. - Kenneth J. Klabunde (Ed.): “Nanoscale materials
in chemistry”. Wiley-Interscience, New York, 2001. - J.A. Schwarz, C.I. Contescu, K. Putyera
(Editores): "Dekker Encyclopedia of nanoscience and nanotechnology"
(5 volumes). Marcel Dekker, 2004. - John P. Sibila: “A guide to materials
characterization and chemical analysis”. VCH Publishers, 1998. Ademais recomendaranse para cada tema textos
complementarios (artigos, páxinas web, textos específicos) no momento da
impartición da materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Neste módulo é chave facer un enfoque global das
materias, intentando comprender a estreita relación que existe entre o modo de
sintetizar os materiais coas súas características estruturais e
microestruturais, coas súas propiedades e, polo tanto, coas súas aplicacións. |
|