Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado comprenderá como as propiedades moleculares e as interaccións supramoleculares determinan as propiedades dos materiais moleculares. |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11 BM12
|
CM1
|
O alumnado coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), así como as súas características. |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11 BM12
|
CM3
|
O alumnado coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares (microscopía óptica de polarización, calorimetría diferencial de barrido, etc). |
AM4
|
BM1 BM5 BM7 BM10 BM11 BM12
|
|
O alumnado terá unha visión xeral das aplicacións mais importantes dos materiais moleculares, tales como pantallas, transistores de efecto campo (FETs), diodos emisores de luz (LEDs), célas solares, sensores e máquinas moleculares |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11
|
CM4
|
O alumnado coñecerá as principais características específicas dos materiais moleculares |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Materiais moleculares: conceptos básicos |
Conceptos básicos |
TEMA 2. Estruturas moleculares dos principais materiais moleculares |
Polímeros conxugados: poliacetilenos, polifenilenvinilenos, politiofenos
--estrutura, propiedades e sínteses
Compostos policíclicos aromáticos:
--bidimensionales: acenos, rilenos, nanografenos, grafeno
--estrutura, propiedades e sínteses
--tridimensionales: fullerenos, nanotubos de carbono
--estrutura, propiedades e sínteses
Outros compostos: poliaminas, compostos heterocíclicos, complexos metálicos
--estrutura, propiedades e sínteses |
TEMA 3. Tipos de materiais moleculares: cristais líquidos, semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares |
Cristais líquidos:
-conceptos básicos
-clasificación: calamíticos, discóticos
-métodos de caracterización: microscopía óptica de polarización, DSC, Raios X
-estruturas representativas
-propiedades ópticas e eléctricas, interacción con superficies
Semiconductores e electrónica molecular:
-conceptos básicos (condutividade intrínseca e doping, modelos de bandas e hopping, polarones e solitones)
-métodos de caracterización
-estruturas representativas
Materiais optoelectrónicos:
-conceptos básicos (excitones, puntos cuánticos)
-estruturas representativas
Imáns moleculares |
TEMA 4. Dispositivos e aplicacións |
Displays e pantallas de cristal líquido. Xanelas intelixentes.
Transistores de efecto de campo (FETs)
Diodos emisores de luz (LEDs):
-iluminación
-pantallas
Células solares
Engrenaxes e máquinas moleculares
Sensores |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B4 B5 C4 C3 |
12 |
34 |
46 |
Seminario |
B4 B7 B10 B11 B12 |
7 |
7 |
14 |
Presentación oral |
B4 B7 B10 B11 B12 C1 |
2 |
9 |
11 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 B1 B4 B5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de lousa, computador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminario |
- Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou de outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes.
- Resolución de exercicios prácticos (problemas, interpretación e procesamento da información, evaluación de publicacións científicas, etc.). |
Presentación oral |
Realizarase a exposición oral, de forma individual, sobre un tema relacionado cos contidos teóricos da materia |
Proba mixta |
Prográmase un exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade de aplicación dos contidos da materia por parte do alumno |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A metodoloxía de ensino proposta baséase no traballo do estudantado, que se converte así no protagonista principal do proceso ensino-aprendizaxe. Para que o estudantado obteña un rendemento óptimo do seu esforzo é capital que exista unha interacción contínua e estreita alumnado-profesorado, de maneira que o último poida guiar ao primeiro neste proceso. Esta interacción darase de maneira especial nos obradoiros e sesións de resolución de problemas. A través da interación alumnado-profesorado, así como das diferentes actividades de avaliación, determinarase ata que punto o alumnado acadou os obxectivos competenciais establecidos en cada unidade temática, e decidirá o alumnado que precisa atención personalizada a través de titorías individualizadas. Polo tanto, periódicamente o profesorado poderá convocar aos alumnos a titorías, que se celebrarán nos horarios máis axeitados para cada estudante, coa intención de que reciban a necesaria orientación. Con independencia das titorías propostas polo profesorado, o estudantado pode acudir a titoría, a petición propia, cantas veces o desexe, e no horario que lle resulte máis adecuado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A4 A3 B1 B4 B5 |
Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso |
60 |
Sesión maxistral |
B1 B4 B5 C4 C3 |
Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros. |
10 |
Presentación oral |
B4 B7 B10 B11 B12 C1 |
O alumno presentará de forma oral, ao longo do desenrolo da materia, un ou varios dos resultados obtidos dentro das actividade plantexadas nos seminarios |
20 |
Seminario |
B4 B7 B10 B11 B12 |
Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables: Resolución de problemas e casos prácticos (10%) Realización de traballos e informes escritos |
10 |
|
Observacións avaliación |
O estudante debe repasar os conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o material de apoio aportado polo profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema. Aqueles estudantes que atopen dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deben consultar ao profesor, co obxetivo de que este poida analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades.
A asistencia a todas as actividades avaliables é necesaria para superar a materia. As faltas asociadas a algunha das actividades presenciais (seminarios, presentacións orais, seminarios) deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose so razóns contempladas na normativa universitaria vixente. Para aprobar a materia será preciso obter na proba mixta unha nota igual ou superior ao 4 e conseguir, sumadas as cualificacións de todas as actividades avaliables, unha nota mínima de 5 sobre 10. Por tanto, para os alumnos cunha nota media igual ou superior a 5 que non
alcanzasen a cualificación de 4 na proba mixta, a materia figurará como Suspensa, cunha nota de 4,5 na acta. Os alumnos que participen nun número de actividades avaliables non superior ao 15% obterán a cualificación de Non Presentado.
No que respecta á segunda oportunidade de avaliación, a cualificación da proba mixta de xullo substituirá á obtida na proba mixta de xuño. A cualificación correspondente ás demais actividades avaliables poderase conservar na oportunidade de xullo ou, de maneira alternativa, como parte final da proba de xullo, os alumnos poderán realizar un exercicio avaliable, con actividades análogas ás desenvolvidas nos seminarios durante o curso. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar á Matrícula de Honra se o número máximo destas para o correspondente curso non se cubriu na súa totalidade na primeira oportunidade.
Polo que se refire aos sucesivos cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico, e por tanto volvería comezar cun novo curso, incluídas todas as actividades e procedementos de avaliación que sexan programadas para o devandito curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Básica (manuais de referencia). • Molecular Electronics: From Principles to Practice. M. C. Petty, John Wiley & Sons, 2007??? Complementaria. • Dekker Encyclopedia of Nanoscience and Nanotechnology. J. A. Schwarz, C. I. Contescu, Karol Putyera (eds.). New York: Marcel Dekker, 2004 • Handbook of Conducting Polymers. T. A. Skotheim, J. R. Reynolds (eds), 3rd ed., Boca Raton: CRC Press, 2007. • http://61.188.205.38:8081/hxgcx/polymer/UploadFiles/swf/???/Handbook%20of%20Conducting%20Polymers,%20Third%20Edition%20-%202%20Volume%20Set.pdf • Organic Optoelectronic Materials. Y. Li (ed), Springer, 2015 • Organic Photovoltaics: Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. C. Brabec, U. Scherf, V. Dyakonov, (eds), 2nd ed., Weinheim: Wiley-VCH, 2014 • Organic Photovoltaics: Mechanism, Materials, And Devices. S.-S. Sun, N. S. Sariciftci, (eds.) Boca Raton: Taylor & Francis, cop. 2005 • Light-Emitting Diodes. E. F. Schubert, Cambridge: Cambridge University Press, 2003 • Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications. F.-G. B?nic?. Chichester: John Wiley, 2012 • Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. P. J. Collings, London: Taylor & Francis, 2001 • Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. S. Kumar, Cambridge: Cambridge University Press, 2001 • Liquid Crystals. S. Chandrasekhar, Cambridge: Cambridge University Press, 1992 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas Avanzadas de Caracterización de Materiais/610509121 | Propiedades de Materiais/610509122 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais |
|