Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno adquirirá unha visión panorámica sobre a Química do Estado Sólido, as principais áreas de actividade, logros, limitacions, metas e perspectivas de futuro.
Coñecerá as principais estratexias de búsqueda, deseño e desenvolvemento de novos sólidos cristalinos e materiais avanzados.
Comprenderá relacións composición-estrutura-microestrutura-enlace-propiedades.
Obtenrá unha visión xeral das novas tendencias en metodoloxías sintéticas, de caracterización e reactividade de sólidos.
|
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8 AM9
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade I |
• Introducción. Tendencias en Química do Estado Sólido.
• Relación: Química Estado Sólido e Ciencia de Materiais.
• Clasificación de Materiais.
• Retos en Ciencia de Materiais.
• Os distintos tipos de materiais, no contexto das perspectivas actuais do Estado Sólido. |
Unidade II |
• Retos no ámbito da síntese de materiais.
• Retos no ámbito da caracterización de materiais. |
Unidade III |
• Estratexias para desenvolver novos materiales desde a perspectiva da Química do Estado Sólido: Materiais para a Enerxía, Nanomateriais, Materiais Híbridos e Metal-Organic Frameworks, Biomateriais, Materiais&Arte, etc |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A3 A9 B5 |
12 |
0 |
12 |
Seminario |
A4 A3 A7 B5 |
7 |
0 |
7 |
Traballos tutelados |
B4 B5 C3 C4 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
A1 A2 A4 A3 A5 A6 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 |
0 |
18 |
18 |
Análise de fontes documentais |
A9 B5 B7 B11 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A3 A7 A9 B1 B4 B5 |
1 |
15 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas por parte do profesor, interactivas, con participación activa do alumnado. |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado de máster ou invitado, doutras institucións, así como con profesionais expertos na materia. Serán sesións interactivas. |
Traballos tutelados |
Tutorías individuais ou en grupo reducido. |
Solución de problemas |
Solución a problemas ou de proxetos curtos, propostos polo profesor, ou polos propios alumnos (se se considera oportuno). |
Análise de fontes documentais |
Estudio personal baseado nas diferentes fontes de información. |
Proba obxectiva |
Realización dunha ou varias probas para a verificación da obtención de coñecementos e de adquisición das hablilidades e actitudes propostas para esta materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Titorías individuais ou en grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A4 A3 A7 B5 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computurán conxuntamente (45% da calificación global) |
0 |
Sesión maxistral |
A4 A3 A9 B5 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computurán conxuntamente (45% da calificación global) |
0 |
Solución de problemas |
A1 A2 A4 A3 A5 A6 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computurán conxuntamente (45% da calificación global) |
45 |
Proba obxectiva |
A4 A3 A7 A9 B1 B4 B5 |
Computurá o 55% da calificación global |
55 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación farase
mediante avaliación continua e a realización dun exame final, estando
condicionado o acceso ao exame á participación en polo menos o 80% das
actividades docentes presenciais de asistencia obligatoria (clases
presenciais teóricas, seminarios e titorías). O profesor verificará a asistencia ás clases
según o sistema de control de asistencias oficial establecido en cada Centro ou
Universidade. As ausencias deberán ser xustificadas documentalmente. As
ausencias xustificadas contabilizarán como asistencia ás actividades docentes,
a efectos de poder presentarse ao exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Básica (manuales de referencia). - A.R. West: "Solid State Chemistry and its
Applications". Wiley, 2 ed., 2014. - L.E. Smart, E.A. Moore: "Solid State Chemistry: An Introduction".
CRC Press, 4 ed., 2012. Complementaria. Revistas periódicas de
máximo impacto dos ámbitos de “Estado Sólido” e “Materiais” accesibles a
través das bibliotecas universitarias (por exemplo Nature Materials,
Advanced Materials, Progress in Solid State Chemistry, Chemistry of Materials,
etc) Ademáis, recomendaranse para cada tema textos
complementarios (artículos, páxinas web, textos específicos) no momento de
impartición. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|