Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. . |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Nesta materia tratarase de potenciar a adquisición de todas as competencias básicas ou xerais da titulación (competencias tipo B), así como algunha das específicas (tipo A), dependendo do traballo realizado. Asemade, a realización do traballo de fin de grao permitirá adquirir as competencias transversais (tipo C), se ben a natureza do mesmo determinará cales e en que medida. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os Temas concretos dos traballos de fin de grao de cada curso académico daranse a coñecer ao final do segundo cuadrimestre do curso anterior, e o seu número dependerá dos alumnos matriculados e da dispoñibilidade de profesores para dirixilos. As propostas estarán relacionados cos contidos, capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.
|
Os Temas concretos dos traballos de fin de grao de cada curso académico daranse a coñecer ao final do segundo cuadrimestre do curso anterior, e o seu número dependerá dos alumnos matriculados e da dispoñibilidade de profesores para dirixilos. As propostas estarán relacionados cos contidos, capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B6 C1 C3 C6 |
2 |
0 |
2 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 C1 C2 C4 C5 C7 |
40 |
40 |
80 |
Recensión bilbiográfica |
B1 B3 B6 B8 B10 B13 C1 C2 C3 C6 |
1 |
15 |
16 |
Resumo |
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 C1 C2 C8 |
0 |
40 |
40 |
Presentación oral |
B3 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 |
1 |
8 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividade inicial onde se lle explicará ao alumno en que consistirá o seu traballo de fin de grao. Orientaráselle na metodoloxía a empregar, e as fontes bibliográficas que debe manexar. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Situación que require ao estudante identificar o problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Recensión bilbiográfica |
O alumno manexará a bibliografía específica máis relevante sobre o tema do seu traballo de fin de grao (proxecto, memoria ou estudo de casos) a cal deberá ler, analizar o seu contido e realizar unha crítica e valoración en relación á literatura existente e á súa propia experiencia na realización do traballo fin de grao. |
Resumo |
Unha vez finalizado o traballo obxecto do Proxecto Fin de Grao o alumno presentará unha memoria escrita sobre devandito traballo seguindo as normativas vixentes sobre Traballo de Fin de Grao da UDC e da Facultade de Ciencias. |
Presentación oral |
Para a defensa pública do TFG, cada estudante disporá dun tempo máximo de 15 minutos (se ben recoméndase unha duración de 10 minutos), do que será debidamente informado polo tribunal. Neste tempo deberá expoñer os obxectivos, a metodoloxía, o contido e as conclusións do seu traballo. Con posterioridade terá que atender ás preguntas, aclaracións, comentarios e suxestións que lle poidan formular os membros do tribunal de avaliación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Actividades iniciais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Recensión bilbiográfica |
Resumo |
|
Descrición |
O director ou directores encargaranse en todo momento de orientar e dirixir ao alumno durante a elaboración do proxecto fin de grao. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B3 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 |
Os membros do tribunal terán en conta a calidade da presentación, tanto da memoria escrita como oral, e a súa defensa, seguindo unha rúbrica de avaliación de competencias especialmente elaborada para o tribunal de fin de grao. |
70 |
Resumo |
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 C1 C2 C8 |
O director ou directores avaliarán a calidade e os contidos da memoria escrita, así como as competencias que se contemplan na rúbrica elaborada especialmente para cada tipo de traballo de fin de grao. |
30 |
|
Observacións avaliación |
NORMAS SOBRE A PRESENTACIÓN DA MEMORIA ESCRITA Aconséllase que a memoria se presente coa sinatura e conformidade do director/directores, se ben esta nunca substituirá á necesaria autorización telemática da defensa na Secretaría Virtual. -O formato da memoria será avaliado, e terá que seguir estes requisitos básicos: 1. Máximo de 25 páxinas. Non estarán incluídas a portada, a folla de firmas dos directores do traballo, o resumo e o índice. 2. Marxes non inferiores a 2 cm (superior, inferior e laterais) 3. Texto normal: letra Arial (ou similar) a 12 puntos / Pés de figura ou encabezados das táboas: non menos de 10 puntos 4. Espazo interlineal sinxelo ou 1,5 liñas 5. Poderanse engadir anexos (gráficos/táboas/figuras de gran tamaño) se o alumno así o precisase 6. Recoméndase: - Imprimir a doble cara - Non empregar plásticos na encadernación da memoria -Quedará a criterio do director o emprego de software de detección de
plaxiarismo na memoria, se ben recoméndase a aplicación do programa Turnitin. Aquelas memorias nas que non se realice a análise poderán
presentarse, se ben non quedarán recollidas no repositorio institucional
da Universidade da Coruña (RUC)
NORMAS SOBRE A PRESENTACIÓN ORAL 1. Para a defensa pública do TFG, cada estudante disporá dun tempo máximo de 15 minutos (se ben recoméndase unha exposición de 10 minutos), do que será debidamente informado polo tribunal. Neste
tempo deberá expoñer os obxectivos, a metodoloxía, o contido e as conclusións do
seu traballo. 2. Trala exposición do estudante os membros do tribunal, por turnos, realizarán as observacións e preguntas que consideren acaídas, se ben recoméndase un tempo máximo de 5 minutos por membro do tribunal.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O director ou directores proporán os recursos bibliográficos que consideren máis axustados para cada traballo de fin de grao.
El director o directores propondrán los recursos bibliográficos que consideren más adaptados a cada trabajo de fin de grado.
The supervisor or supervisors will propose the adequate bibliographic resources for each student. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para a defensa do TFG (6 créditos ECTS) será preciso que o alumno teña superados
os restantes créditos da titulación (234 créditos ECTs). |
|