Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as consecuencias que sobre os estimadores MCO dos coeficientes do modelo clásico ten o incumprimento dalgunhas das súas hipóteses.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B1 B2 B3
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber a forma en que un modelo econométrico pode incorporar información cualitativa.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B3 B4 B5 B6
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender a forma en que os modelos dinámicos e os de ecuacións múltiples poden ser especificados e estimados.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B9
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender a utilidade dos modelos econométricos para analizar as relacións económicas que se presentan na economía real.
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B3 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Utilizar ferramentas informáticas adecuadas para a aplicación das competencias anteriores.
|
A7 A9 A10
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) O modelo de regresión lineal xeneralizado (MRLX)
|
1.1. Hipóteses do modelo. Consecuencias da estimación MCO deste modelo.
1.2. Os estimadores de mínimos cadrados xeneralizados (EMCX). Obtención.
1.3. Heterocedasticidad: estrutura, causas, contrastes, estimación e predición.
1.4. Autocorrelación: estrutura, causas, contrastes, estimación e predición.
|
2) As variables ficticias nos modelos econométricos. |
2.1. Definición e incorporación ao modelo.
2.2. Contrastes de estabilidade muestral.
|
3) Modelos de ecuacións simultáneas. |
3.1. Introdución. Expresión do modelo.
3.2. Hipóteses que o definen.
3.3. Propiedades dos estimadores MCO. A estimación de variables instrumentais (VI)
3.4. A estimación de minimos cadrados en duas etapas (MC2E). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 A7 A9 A11 B1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A9 A11 B2 B8 B9 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A7 A10 A12 C3 |
7 |
28 |
35 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 C6 |
2 |
9 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O curso comezará cunha sesión expositiva na que se presentará a materia, exporanse con detalle o traballo a desenvolver polos alumnos e os criterios de avaliación e, repasaranse os conceptos básicos das materias de Econometría anteriormente cursadas.
|
Sesión maxistral |
Docencia expositiva consistente en leccións impartidas polos profesores, nas que se desenvolverá o contido teórico do programa mediante exposición oral complementada por medios audiovisuais. |
Obradoiro |
Docencia interactiva dedicada á solución de exercicios nos que se aplican os conceptos teóricos. |
Prácticas a través de TIC |
Sesións interactivas dedicadas á presentación e aplicación das ferramentas informáticas relacionadas cos contidos do programa.
|
Proba mixta |
Proba escrita para avaliar o grao de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
A heteroxeneidade dos estudantes, no que se refire á súa formación previa e á súa situación académica, require unha atención personalizada que permita resolver as dúbidas específicas que teñan ao longo do curso. A atención prestarase nas horas de clase, nas horas prácticas a través de TIC e no horario semanal de tutorías dos profesores.
A atención personalizada para o alumnado con recoñocemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia prestarase no horario semanal de tutorías dos profesores.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 |
Trátase da avaliación continua. Os alumnos deberán ter presenza activa nestas clases e deberán resolver e entregar os exercicios e cuestións que lles sexan propostos e na forma que lles será indicada. Estas actividades computarán na avaliación ata un máximo de 3 puntos sobre 10. |
30 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 C6 |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe. Poderá combinar distintos tipos de preguntas de tipo teórico e práctico. Esta proba computará na avaliación ata un máximo de 7 puntos sobre 10.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
A) Oportunidades de xuño e de xullo: 1. Para superar a materia obteranse polo menos 5 puntos. 2. O sistema de avaliación será aplicado, tal e como se describe no apartado anterior, en ambas as duas oportunidades e a todos os alumnos, con independencia da súa situación académica. 3. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de realización das probas de avaliación.
4. A cualificación de non presentado corresponde unicamente ao alumnado que participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da cualificación total.
B) Oportunidade adiantada:
A avaliación correspondente á oportunidade adiantada desenvolverase a través dunha única proba que se valorará cun máximo de 10 puntos, e que terá como base o temario completo que se describe no apartado "Contidos" da guía do curso académico vixente. Para aprobar a materia será necesario obter un mínimo de 5 puntos nesta proba. Estas condicións de avaliación son específicas para a oportunidade adiantada e só aplicaranse neste suposto. C) Oportunidades de xuño, de xullo e adiantada:
Como é preceptivo, as probas de avaliación rexeranse polas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.
Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10 (Identificación dos
estudantes) e 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrascal, U., González, Y. y Rodríguez, B. (2000). Análisis econométrico con EViews. RA-MA
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill
Gujarati, D. y Porter, D. (2011). Econometría. McGraw-Hill
Ramil, M.: Rey, c.; Lodeiro, M.; Arranz, M. (2012). Introducción a la Econometría. Noroeste S.L ISBN 13:978-84-92794-64-5
Arranz, M. (2018). Material para o desenvolvemento das clases . Moodle |
|
Bibliografía complementaria
|
Pena Trapero, J. et al (1999). Cien ejercicios de econometría. Pirámide
Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría. Un enfoque moderno.. THOMSON
Ramil, M. y Arranz, M. (2001). Modelos de ecuaciones simultáneas. ISBN 84-688-6034-4
Pulido, A. y Pérez, J. (2001). Modelos econométricos. Pirámide |
É posible que se utilicen outros libros de texto, fontes de datos e material dispoñible na rede. Informarase no curso. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística I/611G01006 | Matemáticas I/611G01009 | Microeconomía e Mercados/611G01012 | Estatística II/611G01014 | Macroeconomía/611G01017 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 | Econometría I/611G01022 | Matemáticas II/611G02010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É moi importante que os alumnos estean familiarizados cos contidos das materias de Introdución á Econometría e Econometría I. |
|