Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B9 |
CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir, analizar e interpretar a metodoloxía económica dirixida ao estudo do funcionamento dos mercados e a competencia entre as empresas a un nivel intermedio, utilizando modelos matemáticos sinxelos e apoio gráfico |
A6 A7 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9
|
C1 C4 C8
|
Entender as interrelacións existentes entre as principais variables microeconómicas e cómo destas derívanse as implicacións sobre a dirección e a xestión empresarial |
A4 A8
|
B6 B7 B8 B9
|
C5 C6
|
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esfozo, do traballo, da formación contínua, así coma do respeto á diversidade |
|
B2 B4 B10
|
C4 C6 C7 C8
|
Saber desenrolar traballos individuales e de equipo |
A10 A12
|
B6 B8 B9 B10
|
C1 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN |
INTRODUCCIÓN |
PARTE I: O PODER DO MERCADO |
1 A decisión de producción do monopolista. O poder do monopolio
2 Custos sociais do monopolio. Monopolio natural e regulación
3 Cadeas verticais
4 Discriminación de prezos
5 Información asimétrica |
PARTE II: OLIGOPOLIOS |
6 Introducción á teoría de xogos
7 Modelos de oligopolios: Solucións non cooperativas
8 Solucións cooperativas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A7 A8 A11 B1 B9 C6 |
10 |
20 |
30 |
Discusión dirixida |
A12 B2 B4 B10 C1 C4 C6 |
8 |
16 |
24 |
Estudo de casos |
A4 A11 B2 B6 B8 B9 C5 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Proba obxectiva |
A6 A8 A11 B3 B5 C1 |
4 |
32 |
36 |
Seminario |
A6 A10 A12 C1 C4 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
A10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
5 |
5 |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C6 C7 |
17 |
8.5 |
25.5 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas |
Estudo de casos |
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desenvolvemento e exercicios |
Seminario |
Clases en grupos de 15 alumnos para análise detallada de problemas concretos do temario |
Lecturas |
Lecturas de artigos de difusión, prioritariamente en lingua estranxeira |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Seminario |
|
Descrición |
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas atenderase de forma individualizada aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestións formuladas. Os alumnos terán tamén a posibilidade de consultar as posibles dudas acudindo as tutorías específicas do profesor correspondente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A7 A8 A11 B1 B9 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas. |
10 |
Discusión dirixida |
A12 B2 B4 B10 C1 C4 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas. Poderanse realizar probas escritas. |
10 |
Estudo de casos |
A4 A11 B2 B6 B8 B9 C5 |
Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos formulados. Poderanse realizar probas escritas. |
10 |
Proba obxectiva |
A6 A8 A11 B3 B5 C1 |
Ademais das probas finais realizaranse probas parciais durante o curso que computarán para o cálculo da cualificación final. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases é imprescindible para a valoración de casos, discusións, solución de problemas e para a realización das probas parciais. Para superar a materia será necesario alcanzar unha cualificación de 5 sobre 10. Nas probas finais deberase obter polo menos 3 puntos dos 7 máximos, que deberán completarse ata chegar ao 5 coa puntuación acumulada durante o curso, ou obterse directamente na propia proba.As condicións de evaluación para a segunda oportunidade serán as mesmas que para a primeira.
Na proba da convocatoria adiantada, se fora o caso, o alumno deberá obter una cualificación de 5 sobre 10. Este mismo criterio seguirase para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia conforme o establecido na normativa específica da UDC.
A cualificación de non presentado corresponderá ao alumnado que non participe en actividades de avaliación ou que soamente o faga naquelas que supoñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación total, independentemente da que sería a cualificación final obtida.
Para preparar as probas utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material entregado nas clases. Aconséllase que se resolvan sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gibbons, R. (). A Primer in Game Theory. Prentice Hall
Antelo, Manuel (2014). Economía de la Información. McGraw-Hill
Vega Redondo, F (2000). Economía y Juegos. Antoni Bosch
Vega-Redondo, F (). Economics and the Theory of Games. Cambridge
Varian, H R (2010). Intermediate Microeconomics. Norton
Goolsbee, Austan; Levitt, Steven; Suverson, Chad (2015). Microeconomía. Reverte
Pindyck, R S and Rubinfeld, D L (2018). Microeconomía. Pearson
Varian, H R (2011). Microeconomía intermedia. Antoni Bosch
Frank, Robert H. (2009). Microeconomía Intermedia. Análisis y comportamiento económico. McGraw-Hill
Carrasco A. y otros (2013). Microeconomía. Ejercicios y cuestiones. McGraw-Hill
Pindyck, R S and Rubinfeld (2013). Microeconomics. Pearson
Krugman, P and Wells, R (2013). Microeconomics.
Gibbons, Robert (1993). Un primer curso de teoría de juegos. Antoni Bosch |
|
Bibliografía complementaria
|
Gracia, Esperanza; Pérez, Rafaela (). Cuestiones Tipo Test de Microeconomía Intermedia. Prentice Hall
Fernández de Castro, J.; Duch Brown, N. (). Economía Industrial. McGraw-Hill
Estrin, Saul; Laidelr, David (). Micreoeconomía. Prentice Hall
Datz, Nichael, L.; Rosen, Harvey L. (). Microeconomía. Adison.Wesley Iberoamericana
Fernández de Castro, J.; Tugores, J. (1997). Microeconomía. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Microeconomía Intermedia y Aplicaciones. Thomson
Congregado, E. y otros (). Microeconomía. Cuestiones y problemas resueltos. Prentice Hall
Tugores, J.; Fernández de Castro, J. (). Microeconomía: Cuestiones y Problemas. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. Principios Básicos y Ampliaciones. Thomson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G02001 | Matemáticas I/611G02009 | Matemáticas II/611G02010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ter cursadas previamente as materias de Matemáticas I e II. Recoméndase o estudo simultáneo das Matemáticas II aos alumnos que cursan ADE+Derecho e non o puideron facer con anterioridade |
|