Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A6 A8 A9 A10 A12
|
B1 B7
|
C4 C6 C7 C8
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A3 A4 A6 A8 A10 A12
|
B2 B4 B5 B10
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11
|
B3
|
C6
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
A12
|
B6
|
C4 C6
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B8
|
C1 C4 C6
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: A CONTABILIDADE FINANCEIRA COMO PARTE DO SISTEMA DE INFORMACIÓN DA EMPRESA |
PARTE I |
A Contabilidade Financeira como sistema de información cara aos usuarios externos. A normalización contable |
Conceito e importancia.
Normativa contable española e internacional.
O Plan Xeral de Contabilidade.
|
A Contabilidade Financeira como sistema de información para a xestión empresarial |
A conta como elemento base do sistema de información interno
Cadro de contas personalizado.
Boas prácticas. |
PARTE II. A PROBLEMÁTICA CONTABLE DOS PRINCIPAIS ELEMENTOS PATRIMONIAIS |
PARTE II |
Existencias |
Conceito e tipos.
Recoñecimento de compras e ingresos.
A problemática da valoración. |
Debedores e acreedores comerciais |
Tipos.
Recoñecemento e valoración.
Xestión dos dereitos de cobro. |
Inmobilizado |
Tanxible e intanxible.
Recoñecemento e valoración. |
Axustes de valor dos activos: Deterioros |
Recoñecemento e valoración. O principio de prudencia.
Deterioro do activo circulante.
Deterioro do inmobilizado. |
Instrumentos financeiros |
Conceito e clasificación.
Recoñecemento e valoración.
Activos e pasivos a coste amortizado. |
Provisions |
Conceito.
Recoñecemento e valoración.
Provisons a curto e a longo prazo.
|
Imposto de sociedades |
Marco xeral.
Recoñecemento do gasto por imposto sobre beneficios.
Método do efecto impositivo basado no Balance. |
Fontes de financiación propia |
Aportación de socios.
A autofinanciación.
Subvencions de capital. |
PARTE III. A CONTABILIDADE NO ENTORNO DO SISTEMA DE INFORMACIÓN DA EMPRESA |
PARTE III |
Software contable |
Características.
Evaluación.
Automatización de tarefas. |
O Sistema de Información Contable en relación con outros sistemas de información da xestión empresarial |
Xestión de almacens.
Xestión de contas con terceiros.
Xestión de persoal e nóminas.
Xestión comercial.
|
Organización das tarefas de rexistro e verificación contables |
Conciliacións e xustificación de saldos.
Liquidación de impostos.
Auditoria. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A7 B4 B7 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A2 A12 B2 B5 B10 C1 C4 C6 C7 |
6 |
19 |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 A9 A10 A11 B1 B6 B8 C5 C8 |
1 |
2 |
3 |
Obradoiro |
A5 A9 A10 A11 B6 B8 C5 C8 |
19 |
38 |
57 |
Proba obxectiva |
A1 A8 B3 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expón os conceptos conceptos teórico-prácticos do programa |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizaranse DUAS probas tipo test. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen.
Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula.
Por último, as titorías en grupo reducido destinaranse a discutir casos prácticos que por a sua complexidade ou variedade nas posibles solución requiren un mayor grado de atención personalizada. O profesor tratará de fixar as horas para as mesmas, se hai dispoñibilidade de aulas, na franxa horaria inmediatamente anterior ou posterior a aquela na que o grupo teña asignada a súa docencia.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A8 B3 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 A9 A10 A11 B1 B6 B8 C5 C8 |
Durante o curso realizaranse DUAS probas tipo test.
Cada unha delas computa o 25% da evaluación final.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das
oportunidades de avaliación.
Quere iso dicir que: 1) en ambas as dúas probas de avaliación teranse en
conta as cualificacións obtidas nas probas de resposta múltiple, que supoñen,
en conxunto, o 50% da cualificación final; 2) o exame correspondente á proba obxetiva, en ambas as dúas oportunidades de avaliación, cualifícase sobre 5
puntos (o 50% da avaliación final)
Na convocatoria adiantada, e só neste caso, realizarase unha proba mixta
encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
Os criterios de puntuación de cada unha das probas daranse a coñecer no
momento da proba e subministraranse xunto co enunciado desta.
As probas non realizadas puntúan como cero. As realizadas en fraude supoñen a
cualificación de cero puntos na avaliación final.
A cualificación de "non presentado" corresponde ao alumno que non
participase en ningunha proba de avaliación.
Os únicos utensilios cos que está permitido o acceso ao recinto da proba son
os básicos para contestar ao exame: lapis, bolígrafo ou pluma, goma de borrar
e calculadora electrónica non programable.
Está expresamente prohibido o acceso ao recinto do exame con: a) teléfonos
móbiles e calquera outros dispositivos capaces de comunicación a distancia
e/ou de almacenamento de información; b) apuntamentos, anotacións, libros ou
material similar que non fose expresamente autorizado na convocatoria do
exame ou na páxina web (Moodle) da materia. A non observancia desta norma
supón o que se considere como realizada a proba en fraude e iso con
independencia de que quen teña no recinto da proba tales dispositivos ou
material sinalado os utilizase ou non no curso desta.
O alumno ha de acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na
Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa
súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co
profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia
se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o
mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2008). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC) . Centro de Estudios Financieros
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting.. Prentice Hall
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2007). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade das Operacións Societarias/611G02027 |
|
|