Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía jurisprudencial romana, recollida nos textos xurídicos, analizando os mesmos. |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Aprendizaje de la terminología jurídica básica y de la norma en el contexto social e histórico europeo, valorando críticamente las mismas desde planteamientos de equidad y justicia. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A14 A15
|
B6 B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Coñecemento dás principais institucións xurídicas romanas, e do Dereito romano como sistema dás regulacions sociais a través dá Historia. |
A1 A2 A4 A6 A8 A10 A14 A15
|
B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adjetivos de unha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRIMERA PARTE Derecho Público, sistema de fuentes y recepción europea del derecho romano.
Tema 1. Introducción.
Tema 2. Primeras instituciones políticas y fundamentos del ordenamiento jurídico.
Tema 3. Del s. IV a.C. a la caída de la República.
Tema 4. El Principado.
Tema 5. El Dominado.
Tema 6. La tradición romanística en la cultura jurídica europea. Características y metodología jurídica de los diversos movimientos culturales europeos.
SEGUNDA PARTE: Instituciones de derecho privado romano.
Tema 7. Estructura de las relaciones jurídico-patrimoniales.
Tema 8. Derecho de familia.
Tema 9. La tutela procesal de las relaciones jurídico privadas y la tramitación de las controversias de derecho privado
Tema 10. Derechos reales.
Tema 11. Derecho de obligaciones.
Tema 12. Derecho de sucesiones.
|
Temario teoría
PRIMERA PARTE Derecho Público, sistema de fuentes y recepción europea del derecho romano
Tema 1. Introducción.
1.1. Periodización de la Historia jurídica romana.
1.2. Fuentes del Derecho romano.
1.3. El modelo romano de Derecho de juristas.
Tema 2. Primeras instituciones políticas y fundamentos del ordenamiento jurídico.
2.1. Organización política primitiva.
2.2. Derecho primitivo.
Tema 3. Del s. IV a.C. a la caída de la República.
3.1. La constitución política republicana.
3.2. Desarrollo y sistematización del derecho en el período republicano.
Tema 4. El Principado.
4.1. Organización política.
4.2. El derecho en el Principado.
Tema 5. El Dominado.
5.1. Organización política.
5.2. Fuentes del derecho.
5.3. Formación del derecho de la Iglesia.
5.4. Desarrollo de la cultura jurídica en Occidente y Oriente. Vulgarismo y clasicismo.
5.5. La Compilación justinianea.
Tema 6. La tradición romanística en la cultura jurídica europea. Características y metodología jurídica de los diversos movimientos culturales europeos.
6.1. Glosadores y Comentaristas.
6.2. La Tradición jurídica del Common law y la Equity. Diferencias y analogías con la Tradición romanística.
6.3. La revolución protestante y el Absolutismo monárquico.
6.4. El Humanismo jurídico.
6.5. El Iusnturalismo racionalista y la Ilustración.
6.6. El positivismo jurídico y científico. La Pandectística y la Escuela Histórica del derecho. El Movimiento codificador.
6.7. El neo-Humanismo y la romanística moderna.
SEGUNDA PARTE: Instituciones de derecho privado romano.
Tema 7. Estructura de las relaciones jurídico-patrimoniales.
7.1. Contenido de las relaciones jurídico-patrimoniales.
7.2. Los sujetos de la relación jurídico-patrimonial.
7.3. Dinámica de la relaciones jurídico-patrimoniales.
Tema 8. Derecho de familia.
8.1. La familia y el matrimonio.
8.2. La patria potestad y las relaciones paterno-filiales.
8.3. Tutela y curatela.
Tema 9. La tutela procesal de las relaciones jurídico-patrimoniales y la tramitación de las controversias de derecho privado.
9.1. La formación del sistema de derecho procesal civil.
9.1.1. Las acciones de la ley.
9.1.2. El procedimiento formulario.
9.2. L tramitación procesal de las acciones formularias.
9.2.1. Actuaciones ante el magistrado.
9.2.2. Litis contestatio y contenido de la fórmula.
9.2.3. Actuaciones ante el juez.
9.2.4. Ejecución de la sentencia.
9.2.5. Procedimiento interdictal.
9.3. La cognitio extraordinem y el desarrollo del sistema procesal postclásico.
9.3.1. La cognitio extraordinem y el desarrollo del sistema procesal postclásico.
9.3.2. Tramitación de los litigios.
9.4. El arbitraje.
9.4.1. Los arbitrajes compromisarios.
9.4.2. La episcopalis audientia.
Tema 10. Derechos reales.
10.1. Los bienes como objeto de relaciones jurídicas.
10.2. La posesión.
10.3. La propiedad.
10.3.1. Régimen jurídico de la propiedad privada en el sistema civil.
10.3.2. La propiedad en el derecho pretorio y en los territorios provinciales.
10.3.3. La propiedad en derecho justinianeo.
10.3.4. Transmisiones patrimoniales a título oneroso y lucrativo. Donaciones.
10.4. Concurrencia de derechos reales.
10.4.1. La copropiedad.
10.4.2. Servidumbres.
10.4.3. Usufructo.
10.4.4. Superficie.
10.4.5. Enfitéusis.
Tema 11. Derecho de obligaciones.
11.1. La relación obligatoria.
11.1.1. Estructura de la relación obligatoria.
11.1.2. Las fuentes de las obligaciones.
11.2. Negocios formales con eficacia obligatoria.
11.2.1. Estipulaciones.
11.2.2. Documento constitutivo.
11.3. Negocios causales típicos y figuras afines.
11.3.1. Obligaciones re contractae.
11.3.1.1. Mutuo y daciones crediticias.
11.3.1.2. Comodato.
11.3.1.3. Depósito.
11.3.2. Obligaciones consensu contractae.
11.3.2.1. Compraventa y figuras afines.
11.3.2.2. Arrendamientos.
11.3.2.3. Sociedad.
11.3.2.4. Mandato y gestión de negocios.
11.3.3. Negocios atípicos y tipificación de nuevas figuras causales.
11.4. Negocios con función de garantía de las obligaciones.
11.4.1. Garantías personales.
11.4.1.1. Fianza.
11.4.1.2. Otras formas de fianza personal.
11.4.2. Garantías reales.
11.4.2.1. Fiducia.
11.4.2.2. Prenda.
11.4.2.3. Hipoteca.
11.5. Obligaciones nacidas de actos ilícitos.
11.6. Aspectos relativos a la responsabilidad contractual y extracontractual en Derecho romano.
Tema 12. Derecho de sucesiones.
12.1. La sucesión hereditaria.
12.2. Las formas de sucesión.
12.3. Efectos patrimoniales de la sucesión hereditaria.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 |
5 |
10 |
15 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A10 |
0 |
5 |
5 |
Traballos tutelados |
A11 B9 B1 B2 C1 |
3 |
10 |
13 |
Presentación oral |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
2 |
10 |
12 |
Proba obxectiva |
A3 B6 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A2 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a Conferencias e Cursos, tanto da materia como de outras relacionadas con aquela, presenciais e on-line, suxerindo a realización de reseñas do tratado nas mesmas.
|
Lecturas |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
Traballos tutelados |
Realización de resumos ou esquemas de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
Presentación oral |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario individualmente ou por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
Proba obxectiva |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Sesión maxistral |
Lección maxistral impartida polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
Solución de problemas |
Plantexmento e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a materia.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través da corrección dos resumos das conferencias e traballos presentados.
- Atención e resolución dos problemas expostos na resolución de casos prácticos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 |
Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. |
2.5 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A10 |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
2.5 |
Presentación oral |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos ou individualmente, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
12.5 |
Traballos tutelados |
A11 B9 B1 B2 C1 |
Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
5 |
Proba obxectiva |
A3 B6 |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
70 |
Sesión maxistral |
A2 |
Asintindo as leccions maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
2.5 |
Solución de problemas |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Realización de probas parciais a determinar segundo a marcha do curso e exámen final da materia
Aspectos e criterios de avaliación:
Coñecemento dos contidos da materia. Capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a
aplicación dos coñecementos adquiridos. Asistencia e participación nas actividades do curso.
Capacidade de síntese e análise das lecturas realizadas. A forma de evaluación establecida para os alumnos que oficialmente teñan recoñecida a exención de docencia consistirá na realización dos exames final ordinario e, no seu caso, extraordinario da asigatura. Para a sua preparación deberán utilizar, seguindo o temario establecido nesta Guía, fundamentalmente a últimas edicións dos Manuais da asignatura dos profesores Fernández Barreiro e Paricio Serrano: Historia del Derecho romano y su recepción europea, Madrid, 2017, e Fundamentos de Derecho privado romano, Madrid, 2016. Para resolver os posibles problemas que no desenrolo do estudo e comprensión da materia lles xurdisen, arbitrarase, na medida do posibel, un sistema personalizado de atención a distancia mediante correo electrónico ou mediante tutorías presenciales en horas distintas das oficialmente fixadas.
No caso dos alumnos que non teñan superada a materia e se atopen en convocatorias elevadas, se prevé a posibilidade de que, previo acordo co profesor responsable, e sempre en atención a disponibilidade académica docente e investigadora do mesmo, se arbitre para eles a realización de diversas probas liberatorias por partes da materia o longo do curso académico correspondente en datas distintas das sinaladas oficialmente. Para acollerse a dita posibilidad os citados alumnos deberán solicitar previamente a correspndente reunión co profesor.
O inicio de cada curso académico se informará a os alumnos matriculados na asignatura que sigan o sistema presesncial dos criterios a seguir relativos a organización e desenrolo do mesmo: precisión sobre forma e tipo dos exames a realizar; tipos, contido e criterios de valoración das exposicións suxeridas; traballos de partes da materia; uras activiades valorables; e planificación temporal aproximada das diversas partes da asignatura.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia do Dereito/612001103 | Comunicación oral e escrita/612G01004 |
|
Materias que continúan o temario |
España na configuración histórico-xurídica de Europa/612G01002 | Dereito de obrigas e danos/612G01016 | Dereito da Contratación/612G01024 | Dereitos Reais/612G01027 | Teoría e práctica da argumentación xurídica/612G01041 | Técnica xurisprudencial romana/612G01043 |
|
Observacións |
Iniciar o estudo da materia coa bibliografía básica, previa lectura da Guía docente da materia. Sería moi convinte chegar cos materias teorícos xa traballados |
|