Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de expresión tanto oral como escrita, con especial atención á linguaxe xurídica |
A8 A11 A12
|
B2 B4
|
C1
|
Capacidade de se expresar axeitadamente en público e de manexar a oratoria e a argumentación xurídica |
A8 A12
|
B12 B2 B4
|
C1
|
Capacidade para empregar internet e as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A13
|
B13
|
C6 C7
|
Traballar de forma colaborativa e comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo |
A11 A12
|
B10 B12 B4
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Introdución |
Introdución xeral |
TEMA 2. Comunicación escrita I: A puntuación |
2.1. Puntuación e articulación das unidades informativas do texto.
2.2. Signos de puntuación e significado das unidades textuais.
2.3. Tipoloxía dos signos de puntuación.
2.4. Usos e normas dos signos de puntuación. |
TEMA 3. Comunicación escrita II: A planificación do texto |
3.1. Obxectivos do texto.
3.2. O texto como relación.
3.3. Organización das ideas.
3.4. Xéneros textuais.
3.5. Secuencias textuais básicas: argumentación, exposición, narración, descrición. |
TEMA 4. Comunicación escrita III: A argumentación |
4.1. Obxectivo.
4.2. Destinatario da argumentación.
4.3. Compoñentes básicos da secuencia argumentativa.
4.4. Outros elementos do razoamento argumentativo.
4.5. Estratexias argumentativas. |
TEMA 5. Comunicación escrita IV: A exposición |
5.1. Obxectivo.
5.2. A estrutura do texto expositivo.
5.3. Estratexias discursivas do texto expositivo.
|
TEMA 6. Comunicación escrita V: A linguaxe xurídica. |
Técnicas de expresión escrita aplicadas a textos xurídicos. |
TEMA 7. Comunicación oral I: A comunicación verbal e non verbal. |
7.1. Qué se di e cómo se di.
7.2. A importancia da imaxe e do son.
7.3. Posta en escena e materiais de apoio.
7.4. Casuística de cada medio de comunicación. |
TEMA 8. Comunicación oral II |
8.1. Oratoria.
8.2. Persuasión.
8.3. Problemas na expresión oral. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A11 A12 A13 C7 |
12 |
12 |
24 |
Obradoiro |
A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 |
14 |
5 |
19 |
Proba de ensaio |
A8 A11 B12 B2 B4 C1 C6 |
6 |
30 |
36 |
Proba mixta |
A8 A11 B4 C1 |
2 |
25 |
27 |
Presentación oral |
A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 |
14 |
30 |
44 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Leccións expositivas sobre o temario da materia |
Obradoiro |
Prácticas de comunicación escrita sobre cada un dos temas do programa |
Proba de ensaio |
Probas de comunicación escrita nas que se evaluan os coñecementos adquiridos sobre as partes principais do programa.
Trátase de 2 ou 3 probas ás que é obrigatorio presentarse para poder optar á avaliación de comunicación escrita. |
Proba mixta |
Exame final de comunicación escrita
|
Presentación oral |
Probas de comunicación oral.
O feito de non facer unha práctica de comunicación oral sen causa xustificada, suporá ter un non presentado na materia. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección dos traballos tutelados, así como das diversas prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse ora tutorías presenciais, ora o seguimento continuo a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A11 A13 B10 B12 B13 B2 B4 C1 |
Exercicios prácticos realizados nas clases de comunicación escrita
|
10 |
Presentación oral |
A8 A12 B10 B12 B13 B2 B4 C1 C6 |
Probas de comunicación oral. A parte de comunicación oral avaliarase ao 100% con estas probas. É necesario aprobar cada unha das prácticas que se realicen. |
30 |
Proba mixta |
A8 A11 B4 C1 |
Exame final de comunicación escrita.
É obrigatorio presentarse a este exame para optar á avaliación de comunicación escrita.
|
30 |
Proba de ensaio |
A8 A11 B12 B2 B4 C1 C6 |
Probas obrigatorias de comunicación escrita. |
30 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para superar a materia é necesario aprobar tanto a parte de Comunicación Escrita como a parte de Comunicación Oral.</p><p>Unha falta de ortografía (incluidos os acentos) implica que non se corrixirá ese traballo, exercicio ou exame.</p><p>Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (moodle), porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2014). Diccionario de la lengua española : [Edición del Tricentenario]. Madrid : Espasa Calpe
CASADO, Manuel (2012). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA
RAE (Real Academia de la Lengua Española) (2012). Ortografía básica de la lengua española. Madrid: RAE |
|
Bibliografía complementaria
|
JIMÉNEZ YÁÑEZ DE BARBER, Ricardo; MANTECÓN SANCHO, Joaquín (2012). Escribir bien es de justicia : técnicas de expresión escrita para juristas. Cizur Menor : Aranzadi-Thomson Reuters
CASSANY, Daniel (2007. 14ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona : Anagrama
BOEGLIN NAUMOVIC, Martha (2007). Leer y redactar en la universidad : del caos de las ideas al texto estructurado. Sevilla : MAD
VILCHES VIVANCOS, Fernando (2010). Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid : Dykinson
MONTOLÍO, Estrella (coordinadora) (2000). Manual práctico de escritura académica. Barcelona : Ariel
FIGUERAS, Carolina (2001). Pragmática de la puntuación. Barcelona : Octaedro |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Lémbrase a importancia de facer e entregar as prácticas no tempo acordado.
Unha falta de ortografía suporá a non calificación do exercicio, traballo ou exame. |
|