Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
E07. Capacidade para analizar distintos tipos de discursos e xéneros discursivos orais e/ou escritos en lingua inglesa. |
A9 |
E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono |
A10 |
E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono |
A12 |
E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono. |
A13 |
E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono. |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B7 |
CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses |
B9 |
CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral. |
B10 |
CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses |
B11 |
CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer as características particulares de textos de tipo diverso e resolver as dificultades de interpretación crítica e análise que son pertinentes en cada caso |
AI7 AI9 AI10
|
BI1
|
|
Ser capaz de situar a relevancia dos discursos literarios dentro do ámbito da sociedade contemporánea |
AI7
|
BI2 BI3 BI4
|
|
Ser capaz de situar a relevancia dos discursos fílmicos dentro do ámbito da sociedade contemporánea |
AI7
|
BI2 BI3 BI4
|
|
Coñecer as diferentes correntes críticas relacionadas coa teoría cultural contemporánea. |
AI7 AI12
|
BI7 BI10
|
|
Participar activamente nas explicacións presentadas polo profesorado |
AI12
|
BI9 BI11
|
|
Producir liñas de pensamento crítico sobre a sociedade contemporánea a partir de lecturas de discursos fílmicos e literarios |
AI7 AI13
|
BI11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
The course tackles the relations between literature and society, placing special emphasis on the political and socio-historical contexts. |
Likewise, the more relevant ideological and inter-textual
relations—and also the main aesthetic aspects—will be considered when analysing and/or discussing literary (con)texts of the English-speaking world. |
1. Introduction: “Narratives of the Body” |
• Chuck Palahniuk: “Guts”
• Coco Fusco: Only Skin Deep. Changing Visions of the American Self
• Sean Baker: Tangerine
• Chuck Palahniuk: Invisible Monsters (Ch. 1-3) |
2. “Narratives of Space” |
• Junot Díaz: The Brief Wondrous Life of Oscar Wao (Episode One, in Part I: “Ghetto Nerd at the End of the World”).
• Fredric Jameson: The Cultures of Globalization (3-21: “Beyond Eurocentrism”).
• Jessica Abel: La Perdida (3-61).
• Ryan Murphy: Pose (Episode 1). |
3. “Discourses of Abjection” |
• Kathy Acker: Great Expectations (5-36)
• Julia Kristeva: Powers of Horror (1-31)
• David Benioff: Game of Thrones (episode TBA)
• Judith Butler: Bodies that Matter (“Critically Queer” and/or “Gender is Burning”)
|
4. “Discourses of Violence” |
• Donna Haraway: A Cyborg Manifesto
• Bruce Miller: The Handmaid's Tale (episode TBA)
• Hannah Arendt: On Violence (selection)
• Guillermo Gómez-Peña: Dangerous Border-Crossers (22-47) |
5. “Pre-Trauma Dystopias” |
• Paul Auster: Travels in the Scriptorium 1-51
• Andrei Tarkovsky: Stalker and/or Jonathan Nolan: Westworld
• Jean Baudrillard: Simulacra and Simulation (selection)
• Margaret Atwood: Oryx and Crake (Chapters 1 & 2)
|
6. “Heterotopic Discourses and the ‘Non City’” |
• Charles Bukowski: Tales of Ordinary Madness (selection)
• Mike Davis: City of Quartz (19-62)
• David Lynch: Lost Highway
• David Harvey: Rebel Cities (3-25)
|
7. “Immersion Narratives and the Terrain Vague” |
• Ken Levine. Bioshock Trilogy
• Bruce Straley. The Last of Us
• Raoul Barbet. Life Is Strange
• Patrice Désilets. Assassin’s Creed
• Mark J. P. Wolf. The Routledge Companion to Video Game Studies (selection) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A7 A9 A10 A12 A13 B10 |
9 |
29 |
38 |
Presentación oral |
B1 B3 B4 B7 B9 B11 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A7 B1 B2 B3 B4 B7 B10 B11 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
En cada sesión o alumnado deberá levar os textos propostos lidos e pensados. A dinámica da clase consistirá nun debate dirixido polo profesor no que o estudantado deberá participar activamente. |
Presentación oral |
O alumnado abrirá a discusión de cada sesión mediante unha pequena presentación relacionada cos textos que correspondan para cada sesión. |
Traballos tutelados |
Coa supervisión do profesor, o alumnado producirá un traballo de investigación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Discusión previa co profesor para delimitar tema e enfoque, e desenvolvemento crítico do tema proposto.
Guía das diferentes sesións de clase.
O profesorado evaluará as presentacións e os traballos durante o cuadrimestre. O alumnado debe ter en conta os comentarios do profesor para as súas próximas presentacións e traballos.
O alumnado debe facer uso das horas de titorías do profesorado, tanto para asesoramento individual como para a avaliación do progreso na asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A7 A9 A10 A12 A13 B10 |
Traballo virtual, participación crítica na clase e colaboración activa nas discusións. |
30 |
Traballos tutelados |
A7 B1 B2 B3 B4 B7 B10 B11 |
Traballo de análise e crítica sobre al menos un dos textos discutidos na clase. Existe a posibilidade de articular ese(s) texto(s) con outros non discutidos na clase, sempre co consentemento previo do profesor. |
50 |
Presentación oral |
B1 B3 B4 B7 B9 B11 |
Presentación crítica dun tema derivado dalgún (ou, preferiblemente, varios) dos textos propostos para cada sesión. A presentación non será puramente descriptiva, senón que aportará unha visión particular e subxectiva do alumnado que estea encargado da presentación. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.
Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo.
Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado.
Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Arendt, Hannah: On Violence (selection) Barrett, Michèlle: The Politics of Truth Baudrillard, Jean: Simulacra and Simulation (selection)
Butler, Judith: Bodies that Matter (“Critically Queer” and/or “Gender is Burning”) Coco Fusco: Only Skin Deep. Changing Visions of the American Self Davis, Mike: City of Quartz Gómez-Peña, Guillermo: Dangerous Border-Crossers (22-47) Haraway, Donna: A Cyborg Manifesto Harvey, David: Rebel Cities Jameson, Fredric: The Cultures of Globalization Kristeva, Julia: Powers of Horror Ticineto Clough, Patricia, ed.: The Affective Turn West, Cornel: Race Matters Wolf, Mark J. P. The Routledge Companion to Video Game Studies (selection) |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|