Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono |
A10 |
E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono |
A11 |
E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas. |
A12 |
E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono. |
A13 |
E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono. |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo. |
B6 |
CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo |
B8 |
CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses. |
B9 |
CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral. |
B10 |
CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses |
B11 |
CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias. |
B13 |
CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicación de conceptos e métodos da crítica Anglo-Americana ao análise literario e cultural |
AI10 AI12
|
BI1 BI2 BI5 BI13
|
|
Familiarizarse cos estudos de literatura inglesa e a muller mediante a aplicación de novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais, en particular os
estudios de xénero e os feminismos. |
AI9 AI10 AI11 AI12
|
BI1 BI2 BI4 BI6 BI8 BI9
|
|
Familiarizarse coas principais escolas de pensamiento crítico Anglosaxón dos séculos XX e XXI. |
AI9 AI10 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI4 BI8 BI9
|
|
Familiarizarse cos contextos sociais e ideológicos que permitiron a existencia dos diferentes enfoques da crítica contemporánea. Ser responsables e estar na aula con actitude receptiva e saber argumentar as opinións |
|
BI3 BI10 BI11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Revisión das principales escolas críticas literarias e culturais e a súa aplicación no mundo anglófono. |
Analizaranse as corrientes seguintes: debate sobre herencia clásica, historiografía e canon; New Criticism, Formalismo ruso, Estructuralismo, Narratoloxía, Postestructuralismo, Psicoanálise, teoría Marxista, Materialismo Cultural, New Historicism, Feminismos, estudos de xénero, Multiculturalismo, Etnocrítica, Postcolonialismo, Diáspora e Transnationalismo e Ecocrítica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
|
0 |
24 |
24 |
Discusión dirixida |
|
7 |
5 |
12 |
Presentación oral |
|
2 |
3 |
5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
2 |
2 |
4 |
Lecturas |
|
0 |
20 |
20 |
Sesión maxistral |
|
9 |
0 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente) |
Discusión dirixida |
Contribución acriva aos debates sobre temas propostos |
Presentación oral |
Presentación oral na clase de análises de textos fixados |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e informes sobre encontros relacionados co programa |
Lecturas |
Lectura crítica de textos asignados |
Sesión maxistral |
Descricin e análise crítica de textos e periodos estudiados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
Lecturas |
Presentación oral |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Descrición |
O estudantado será titorizado para preparar os traballos, presentacións orais, as particicpacións nas discusións e en calquera outro aspecto relacionado coa materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
|
Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente) |
20 |
Sesión maxistral |
|
Descripción e análises críticas dos textos e periodos estudiados. |
10 |
Discusión dirixida |
|
Contribución activa aos debates sobre temas propostos |
20 |
Lecturas |
|
Lecturas criticas dos textos asignados |
20 |
Presentación oral |
|
Presentación oral na clase das análises dos textos propostos |
20 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Asistencia e informes sobre os encontros relacionados coa asignatura |
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.</p><p>Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo.</p><p>Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado.</p><p>Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bloom, Harold. The Western Canon: The Books and School of the Ages. New York: Harcourt Brace, 1995. Brydon, Diana, ed. Postcolonialism: Critical Concepts in Literary and Cultural Studies. London and New York: Routledge, cop. 2000. Cuddon, J. A. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. London: Penguin Books, 1999. Eagleton, Terry and Drew Milne, Eds. Marxist Literary Theory: A Reader. Oxford: Blackwell, 1996. Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell, 1996. Frassinelli, Pier Paolo, Ronit Frenkel, and David Watson, Eds. Traversing Transnationalism: The Horizons of Literary and Cultural Studies. Amsterdam and New York, NY : Rodopi, 2011. Glotfelty, Cheryll, and Harold Fromm, Eds. The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Athens (Georgia): The University of Georgia Press, cop. 1996. Green, Keith and Jill LeBiham. Critical Theory and Practice: A Coursebook. London and New York: Routledge, 2012. Kurzweil, Edith and William Phillips, Eds. Literature and Psychoanalysis. New York: Columbia University Press, 1983. Marzec, Robert T. An Ecological and Postcolonial Study of Literature. From Daniel Defoe to Salman Rushdie. London: Palgrave, 2007. Onega, Susana & José A. García Landa. Narratology: An Introduction. London: Longman, 1996. Rice, Philip and Patricia Waugh, Eds. Modern Literary Theory: A Reader. London: Arnold, 2001. Rooney, Ellen, Ed. The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002 | Literatura. cultura e xénero /613484019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|