Datos Identificativos | 2018/19 | ||||||
Asignatura (*) | Manifestacións artísticas e literarias dos países de fala inglesa | Código | 613505018 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 3 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Filoloxía Inglesa Letras |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | http://www.imaes.eu/?page_id=31 | ||||||
Descrición xeral |
Estudo das interaccións entre a literatura en lingua inglesa e outras manifestacións artísticas no contexto anglófono, como pintura, teatro, televisión, cine, etc. Análise das diferencias e similitudes temáticas e estéticas; estudo das particularidades, posibilidades e límites das linguaxes empregadas; exemplos de incorporación de aspectos dunha disciplina artística noutra diferente, contextualizados no caso dos países de fala inglesa. A materia fai especial fincapé na aplicabilidade dos contidos en ámbitos profesionais como a crítica cultural, ou a xestión de contidos culturais, para o que se proporcionará ao alumnado un vocabulario crítico axeitado e se lle ensinará a comentar e a escribir reseñas sobre manifestacións artísticas. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Ser capaz de relacionar a literatura con outros textos artísticos e co contexto social, económico, cultural e político no que foron escritas (as obras literarias)/ producidas (cine, tv, pintura). | A1 A1 A1 A1 |
B1 B1 B1 B1 B1 B1 B1 B1 |
C1 C1 C1 C1 |
Ser capaz de ler críticamente os textos narrativos, dramáticos e artísticos e de organizar e presentar as leituras dos textos tanto de xeito oral como escrito. | A1 A1 A1 A1 A1 A1 A1 |
B1 B1 B1 B1 B1 B1 B1 B1 |
C1 C1 C1 C1 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
Os contidos da materia son susceptibles de modificación dacordo coas necesidades e intereses do alumnado. |
Habilitaranse mecanismos e oportunidades para o alumnado expresar as súas preferencias. |
Pintura e literatura (écfrase). | - Écfrasis: dos clásicos gregos á reconceptualización romántica e as manifestacións contemporáneas. - Estudiaranse e discutiranse varios exemplos poéticos e narrativos. Visionado/lectura: Frans Claerhout e Zakes Mda. |
Cine e literatura. |
- Adaptación cinematográfica de clásicos literarios. - As "Drover's wives" e Ned Kelly na historia, na literatura e nas artes visuais. |
TV e literatura. |
- Clásicos contemporáneos da narración televisiva. - As Series. Visionado / lectura: Sherlock Holmes e / ou The Handmaid's Tale. |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Obradoiro | A1 A2 A3 A6 A10 A15 B4 B5 B7 B8 B10 C2 C4 | 14 | 35 | 49 |
Prácticas a través de TIC | A6 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C2 | 0 | 7 | 7 |
Traballos tutelados | A1 A2 A3 A6 A9 A10 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C7 C8 | 0 | 18 | 18 |
Atención personalizada | 1 | 0 | 1 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Obradoiro | As horas de clase adicaranse á presentación inicial de contidos e, principalmente, á análise en grupo e ao debate sobre as lecturas e visionados previamente asignados. |
Prácticas a través de TIC | Cada estudante deberá responsabilizarse de traballar todo o material asignado e disponible na plataforma virtual Moodle e estar preparadx para o debate e discusión en clase. |
Traballos tutelados | Cada estudante deberá completar un traballo que poderá consistir nun exercicio de análise crítica ou de creación orixinal de material arredor dalgunha manifestación artística visual e escrita anglófona. O formato decidirase definitivamente unha vez coñecido o alumnado da materia e tras escoitar as súas preferencias. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Traballos tutelados | A1 A2 A3 A6 A9 A10 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C7 C8 | Cando se defina o tipo de traballo especificaranse tamén os aspectos a avaliar. Por exemplo, para un traballo académico de análise, terase en conta a profundidade da análise, a orixinalidade das ideas, a organización e presentación, así como a corrección do inglés empregado. | 50 |
Obradoiro | A1 A2 A3 A6 A10 A15 B4 B5 B7 B8 B10 C2 C4 | Valorarase a participación activa e os resultados en todas as discusións, debates e actividades en clase e fóra de clase (recensións, análises literarias, lecturas, preparación de presentación oral, etc). A preparación previa do material é esencial. | 50 |
Observacións avaliación | |||
Deberanse entregar ambas compoñentes, á máis tardar, antes das 14 horas da data oficial do exame final da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica | |
Cartmell, Deborah & Imelda Whelehan (eds). The Cambridge Companion to Literature on Screen. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cascajosa Virino, Concepción. El espejo deformado: versiones, secuelas y adaptaciones en Hollywood. Sevilla: U. de Sevilla, 2006. Cahir, Linda Costanzo. Literature into Film: Theory and Practical Approaches. Jefferson, N.C.: McFarland &Co. 2006. Giddings, Robert, Keith Selby and Chris Wensley. Screening the Novel: The Theory and Practice of Literary Dramatization. London: MacMillan, 1990. McFarlane, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. Oxford: Clarendon Press, 1996. Sanders, Julie. Adaptation and Appropriation. New York: Routledge, 2005. |
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |