Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as distintas perspectivas de análise das obras lexicográficas, de maneira xeral e de maneira específica segundo os diferentes tipos de obras. |
|
BI8
|
CM1 CM6
|
Aplicar de forma sistematizada os diversos criterios de avaliación á crítica das obras lexicográficas.
|
|
BI1 BI2 BI4 BI5 BI6 BI9 BI10
|
CM1 CM4 CM6 CM8
|
Coñecer e saber valorar a interrelación dos procesos de elaboración e avaliación dos dicionarios. |
AI4 AI5
|
BI2 BI6 BI7
|
CM1 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O dicionario como obxecto de investigación. |
1.1. Como produto lexicográfico en si mesmo.
1.2. Como produto didáctico.
1.3. Como instrumento de comunicación.
1.4. Como ferramenta para a tradución.
1.5. Outros posibles enfoques. |
2. A avaliación dos dicionarios. |
2.1. O punto de vista do avaliador: usuario ou especialista (lexicógrafo).
2.2. A caracterización tipolóxica.
2.3. A avaliación física ou externa.
2.4. A análise da macroestrutura. O criterio da coherencia externa.
2.5. A análise da microestrutura.
2.5.1. Organización e estrutura dos artigos. Elementos formais e tipográficos.
2.5.2. Avaliación do contido.
2.5.2.1. O criterio da coherencia interna.
2.5.2.2. Os criterios da cantidade, calidade e empregabilidade (intelixibilidade e fiabilidade) dos datos.
2.6. Criterios específicos para os dicionarios bilingües e terminolóxicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
B1 C6 |
0 |
24 |
24 |
Sesión maxistral |
B1 |
9 |
0 |
9 |
Traballos tutelados |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
0 |
24 |
24 |
Obradoiro |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Os alumnos deberán ler certos traballos, actividade da que se pedirá unha proba de lectura. |
Sesión maxistral |
Impartición de clases de carácter teórico y práctico, ante as cales se espera unha actitude non meramente pasiva dos alumnos. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán realizar un traballo tutelado, que consistirá na aplicación dos coñecementos adquiridos durante o curso, segundo procedementos e criterios que tamén se poñerán en práctica previamente. |
Obradoiro |
Nas clases presenciais realizarase un obradoiro que permita a posta en práctica guiada e colectiva dos coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No transcurso destas dúas actividades terá lugar unha titoría personalizada do alumno; no caso do obradoiro será de carácter colectivo, e no dos traballos tutelados, de carácter colectivo e individual.
Poderánse adoptar as adaptaciones oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
B2 B5 B6 B7 B10 C1 C4 C6 |
Valorarase a participación activa e interacción cos compañeiros e coa profesora. |
20 |
Lecturas |
B1 C6 |
O alumno deberá realizar unha proba de lectura, que se determinará ao inicio do curso. |
20 |
Sesión maxistral |
B1 |
Asistencia e actitude participativa. |
10 |
Traballos tutelados |
A4 A5 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C8 |
Valorarase a correcta aplicación dos coñecementos adquridos durante o curso, así como a súa correcta expresión escrita. |
50 |
|
Observacións avaliación |
As probas obxecto de avaliación e as porcentaxes poderán sufrir algunha variación se ao longo do curso xorden elementos imprevistos que alteren dalgunha maneira o seu normal desenvolvemento ou se programan actividades que se consideren de interese para o alumno (xornadas, exposicións...). As persoas inscritas a tempo parcial e que obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliables nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que a profesora comunicará ao alumnado afectado ao inicio do curso. Na segunda oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que non realizase ou suspendese ao longo do curso. Se algunha delas non puidese realizarse nas mesmas condicións (obradoiro, por exemplo), será substituída polo profesor por outra equivalente, convenientemente comunicada ao alumno. Avaliarase o alumno (isto é, non será considerado NP) se entrega unha das dúas actividades previstas (proba de lectura ou traballo tutelado). As faltas contra a corrección lingüística serán penalizadas. Os alumnos estranxeiros terán unha consideración especial neste sentido, aínda que un mínimo de corrección lingüística sempre é esixible. Para aprobar a materia será necesario obter un mínimo de 5 en cada unha das actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Fuentes Morán, María Teresa, Joaquín García Palacios y Jesús Torres del Rey (2004-2005). "Algunos apuntes sobre la evaluación de diccionarios". Revista de lexicografía, 11
Segoviano, C. (1984). "Criterios para la valoración de un diccionario bilingüe", en C. Segoviano y J. M. Navarro (eds.), Spanien undLateinamerika. Beitriige zur Sprache, Literatur undKultur. Homenaje a Anton e In. Stuttgart, DSV
Rettig, W. (1985). "Die zweisprachige Lexikographie Französisch-Deutsch, Deutsch-Französisch. Stand, Probleme, Aufgaben". Lexicographica, 1
Haensch, Günter y C. Omeñaca (2004). "La crítica de diccionarios", en G. Haensch y C. Omeñaca, Los diccionarios del español en el umbral del siglo XXI,. Salamanca, Universidad
Humbley, J. (1993). "La evaluación de un diccionario especializado". Terminometro 13-14
Azorín Fernández, Dolores y José Joaquín Martínez Ejido (2007). "Los diccionarios para la enseñanza del español: criterios de evaluación", en XVII Congreso ASELE. La Rioja, Universidad (en red)
Fuentes Morán, María Teresa (1993). "Wörterbuchkritik im spanischen Sprachraum. Rezensionen in fünfFachzeitschriften 1975-1990",. Lexicographica, 9
Stein, Gabriele (2002). Better words. Evaluating EFL dictionaries,. Exeter, University of Exeter Press.
Sledd, James and Wilma R. Ebbitt (eds.) (1962). Dictionaries and THAT dictionary. A casebook on the aims of lexicographers and the targets of reviewers. Chicago, Scott-Foresman
Galinski, C. (1996). Draft: Intermediate Guidelines for the Evaluation of Terminology Resources. Viena, Infoterm
Torres Ramírez, I. (1998). Fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid, Síntesis
Hartmann, R.R.K. (ed.) (2003). Lexicography. Critical Concepts, 2 vols.. London-New York, Routledge
Gelpí Arroyo, Cristina (1997). Mesures d'avaliació lexicografia de diccionaris bilingües. Tesis doctoral, Barcelona, IULA.
Steiner, Roger J. (1993). Reviews of dictionaries in learned journals in the United States». Lexicographica, 9
Osselton, Noel Edward (1989). The History of Academic Dictionary Criticism With Reference to Major Dictionaries», en Franz Josef Hausmann, Oskar Reichmann, Ernst Wiegand y Ladislav Zgusta (eds.), Wörterbücher / Dictionaries / Dict. Berlin-New York, De Gruyter
Ripfel, M. (1989). Worterbuchkritik. Eine empirische Analyse von Wortebuchrezensionen, . Tübingen, Max Niemeyer
Chapman, Robert L. (1977). «Dictionary reviews and reviewing: 1900?1975», en James C. Raymond y I. Willis Russell (eds.), James B. McMillan. Essays in linguistics by his friends and colleagues. «Dictionary reviews and reviewing: 1900?1975», en James C. Raymond y I. Willis Russell (eds.), James
Yin Wa Chan, Alice and Andrew Taylor (2001). «Evaluating Learner Dictionaries: What the Reviews Say», . International Journal of Lexicography, 14, 3, September
Steiner, Roger J. (1984). «Guidelines for reviewers of bilingual dictionaries»,. Dictionaries,
Salvador, Gregorio (2002). «La crítica de diccionarios», en Pedro Álvarez de Miranda y José Polo (eds.), Lengua y diccionarios. Estudios ofrecidos a Manuel Seco,. Madrid, Arco Libros
Hernández, Humberto (1998). «La crítica lexicográfica: métodos y perspectivas». , Lingüística española actual, XX, 1,
Goffin, Roger (1982). «Linguistic criteria to evaluate terminology banks», en J. Goetschalckx y L. Rolling (eds.),Lexicography in the Electronic Age. Proceedings of a Sympositum held in Luxembourg, 7 9 July 1981. Amsterdam-New York, North-Holland
Tomaszcyk, Jerzy (1988). «The bilingual dictionary under review», en Mary Snell?Hornby (ed.), ZüriLEX'86 proceedings. Papers read at the EURALEX International Congress, University of Zürich, 9?14 September 1986,. Tübingen, Francke Verlag
Wiegand, H. E. ed.) (1993). «Wörterbuchkritik. Dictionary Criticism [monográfico]»,. Lexicographica, 9
Seco, Manuel (2003). «¿Para quién hacemos los diccionarios?», en Manuel Seco, Manuel, Estudios de lexicografía española,. Madrid, Gredos |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|