Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A historia da lingua |
1.1. Os estudos diacrónicos
1.2. Orixe, evolución e metodoloxía do historicismo lingüístico |
2. O castelán lingua románica |
2.1. Orixes históricas da lingua española
2.2. O castelán entre as linguas románicas |
3. Períodos na historia da lingua española |
3.1. O español medieval
3.2. O español clásico. Os Séculos de Ouro
3.3. O español moderno. Séculos XVIII y XIX
3.4. O español contemporáneo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 |
0 |
11 |
11 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 |
21 |
42 |
63 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 |
0 |
6 |
6 |
Traballos tutelados |
A5 A9 A11 A15 A18 A22 B1 B3 B5 B6 B7 C1 C6 |
6 |
36 |
42 |
Portafolios do alumno |
A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
0 |
15 |
15 |
Obradoiro |
A11 A15 A18 A21 A22 B1 B7 |
7 |
0 |
7 |
Proba mixta |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
O alumno realizará, fora da aula, unha serie de lecturas de textos básicos que o profesor lle indicará. |
Sesión maxistral |
O profesor presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade; impartiranse nas sesións xerais de carácter expositivo. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O alumno asistirá a unha serie de sesións científicas que o profesor lle indicará. |
Traballos tutelados |
Traballo de tipo práctico. |
Portafolios do alumno |
O alumno entregará todas as actividades realizadas ao longo do curso, debidamente organizadas, e unha pequena reflexión sobre a utilidade que para el tiveron. |
Obradoiro |
En clase realizaranse diversas actividades, como comentarios de texto, relacionados con algún aspecto concreto do temario. |
Proba mixta |
Exame final de carácter teórico e práctico no que o alumno deberá demostrar os coñecementos e competencias adquiridas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
Proba mixta |
|
Descrición |
A totalidade das actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte do profesor, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fora da aula; con este fin, o alumno debe acudir ás sesións de tutoría no horario establecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A9 A11 A15 A18 A22 B1 B3 B5 B6 B7 C1 C6 |
Realizarase un traballo práctico, sempre baixo a tutela do profesor. |
35 |
Proba mixta |
A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 |
Realizarase unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se avaliarán os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para expoñelos. |
50 |
Portafolios do alumno |
A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 |
A final de curso o alumno entregará unha recopilación das actividades realizadas ao longo do curso, debidamente organizadas, e unha pequena reflexión sobre a utilidade que para el tiveron. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Os diversos traballos e actividades deben ofrecer un axeitado nivel de corrección lingüística, tanto no plano da ortografía como no da redacción (utilización dun rexistro formal, claridade expositiva, emprego correcto da puntuación...). Calificaráse con "Non presentado" aos alumnos que non realicen a proba mixta. Na proba mixta debe acadarse unha nota mínima de 4 para superar a materia. A materia poderá ser adaptada a estudantes con minusvalideces e aos que non teñan un nivel de español similar ao nativo. Na convocatoria de xullo realizaráse unha proba mixta, que contará o 50%. O 50% restante recaerá no traballo tutelado, que será individual. Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia Estes alumnos avaliáranse mediante a proba mixta (50%) mais un trabalho tutelado individual (50%), tanto na primeira oportunidade coma na segunda.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989. CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004. FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997. LAPESA, R., Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998. LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993. MENÉNDEZ PIDAL, R., Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941. MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005.
|
Bibliografía complementaria
|
LLOYD, P. M (1993). Del latín al español. Madrid: Gredos
FRADEJAS RUEDA, J. M. (1997). Fonología histórica del español. Madrid: Visor
PENNY, R. (1993). Gramática Histórica del español. Barcelona: Ariel
MENÉNDEZ PIDAL, R. (1941). Gramática histórica española. Madrid: Espasa-Calpe
CANO AGUILAR, R., coord. (2004). Historia de la Lengua Española. Barcelona: Ariel
LAPESA, R. (1998). Historia de la lengua española. Madrid: Gredos
MENÉNDEZ PIDAL, R. (2005). Historia de la lengua española. Madrid: Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española
ARIZA, M. (1989). Manual de fonología histórica del español. Madrid: Síntesis |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Española 1/613G01001 | Lingua Española 2/613G01013 | Fonética e Fonoloxía do Español/613G01020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Cuestións de Historia da Lingua Española/613G01043 |
|
|