Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ter un coñecemento das produccións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura) |
A2 A7 A15 A17 A18
|
B3 B6 B8
|
|
Coñecer os principais autores do Século de Ouro español,e valorar críticamente as súas produccións (particularmente os textos en prosa). |
A17 A18
|
|
|
Coñecer as técnicas e método de traballo e análise da ciencias humanas e sociais |
A1 A10 A11 A16
|
B1 B2 B7
|
C6
|
Valorar críticamente a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que debe enfrontarse e ser capaz de aproveitala para aprender e desenvolver o coñecemento |
|
B1 B2 B7
|
C3
|
Ter capacidade para comunicar os coñecementos adquiridos |
A5
|
B4 B10
|
C1
|
Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
|
|
C5
|
Utilizar as TIC'S para o exercicio como ferramenta de aprendizaxe |
|
|
C3
|
Capacidade para interrelacionar os distintos ámbitos da Filoloxía e da Cultura |
A9
|
B5
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución
|
1. Contexto histórico-filolóxico.
2. Modelos e xéneros prosísticos. |
Prosa do século XVI |
1. Prosa humanística: (diálogo, epístola, misceláneas, outras).
2. Prosa de ficción 1: pervivencia de xéneros medievais.
3. Prosa de ficción 2: os xéneros novos. Montemayor, Alemán |
Prosa do século XVII |
1. Prosa cervantina 1: El Quijote
2. Prosa cervantina 2: Las novelas ejemplares
3. Prosa intelectual e moral: Quevedo, Los sueños |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A7 A16 A17 B1 B3 |
0 |
60 |
60 |
Collaborative learning |
A1 A2 A5 A10 B2 B4 B5 B8 C1 C3 C5 |
15 |
5 |
20 |
Supervised projects |
A9 A11 A15 A16 A18 B6 B7 B10 C6 |
0 |
20 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A17 B5 |
21 |
0 |
21 |
Introductory activities |
A9 A10 |
3 |
0 |
3 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A9 A11 A17 C1 C6 |
3 |
20 |
23 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
O estudante terá que realizar ao longo do cuadrimestre as lecturas relactivas ás fontes primarias e segundarias da materia. A lectura das obras deberá estar finalizada con antelación ao momento no que comece a súa explicación nas aulas de aprendizaxe colablrativo. As lecturas deberán facerse nas edicións recomendades na bibliografía. Proporcionarase ao estudante unha selección de textos de bibliografía segundaria para a contextualización dos temas. |
Collaborative learning |
Ao non existir na nomencaltura da guía a correspondente á disciplina filolóxica de comentario de texto literario, adoptase esta denominación. Semanalmente haberá unha sesión interactiva na que se realizarán actividades relativas á aplicación metodolóxica do comentario de texto literario aplicado aos textos obxectos da materia. Para realizar esta actividade, o estudante deberá ter traballado previamente o texto proposto para a análise de xeito a poner en común os resultados do seu traballo. |
Supervised projects |
Partindo das obrase dos autores obxecto da materia, ofrecerase ao estudante unha selección de posibles traballos de diversos tipos. O traballo será individual e a profesora supervisará o desenvolvemento do mesmo en hora de titorías. |
Guest lecture / keynote speech |
Haberá unha sesión maxistral por semana de noventa minutos de duración. LA responsabilidade desta sesión recae sobre a profesora. Os obxectivos das sesións serán a exposición dos rasgos máis salientables para os periodos literarios abordados dos xenéros e autores estudados |
Introductory activities |
No primeiro día de aulas os estudantes realizarán individualmente un comentario de texto literario por escrito co fin de determinar o nível xeral e adecuar así a impartición da materia cara a obxectivos de mellora e progreso. Nesta mesma sesión, darase conta das ferramentas metodlóxicas introductorias á materia. |
Mixed objective/subjective test |
Na data oficial marcada polo Centro, o estudante realizará unha proba na que desmostrará os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Supervised projects |
|
Description |
Ao longo do cuadrimestre fixaranse as sesións de titorías con cada un dos estudantes para supervisar o traballos tutelados e dar as orientacións relativas á aprendizaxe colaborativa.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A9 A11 A15 A16 A18 B6 B7 B10 C6 |
O traballo tratará dun tema á proposta do estudante e previamente acordado en titoría coa profesora. Terá unha extensión de 10 de páxinas a 1.5 espazo internliñal. Os criterios de avaliación serán: correcta estruturación do discurso (demostración e razoamiento); corrección léxica, ortográfica e gramatical, así como a correcta presentación. O traballo entregarase o día 7 de maio para dar tempo a adecuada corrección e revisión. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A9 A11 A17 C1 C6 |
Consistirá nunha proba teórica e práctica que medirá o aproveitamento da materia por parte do estudante. Os criterios de avaliación serán: adecuación da resposta á pregunta formulada, estrutiuración do discurso, corrección léxica, ortográfica e gramatical.
Para superar a materia, a calificación mínima desta proba deberá ser de 4 puntos sobre 10.
|
50 |
|
Assessment comments |
Só se aceptarán traballos entragados na data marcada e con antelación suficiente respecto da proba mixta. Calquera indicio de plaxio conlevará a cualificación de cero. Non se poderá aprobar a materia sen ter unha calificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta. Na segunda oportunidade (xullo) os alumnos que suspenderen a proba mixta (50%) deberá repetila na data fixada polo Centro; os alumnos que suspenderen o Traballo tutelado (50%), deberá repetilo corrixindo as deficiencias e incorporando as mellloras indicadas pola profesora.. A data
de entrega do trabajo tutelado será o mesmo día que a fixada oficialmente para
o exame. Moi importante: o alumnos será avaliado e calificado sempre que se presente á proba mixta. Recibirá a calificación de "NON PRESENTADO" cando non se presente ao exame. Os alumnos que teñan recoñecida a dispensa
realizarán as mesmas probas que os demáis: proba mixta (50%) 3 traballo
tutelado (50%) por non se considerar na avaliación a asistencia e a
participación na aula. Arbitraranse de acordo co alumno todas as medidad de
atención necesarias.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Lecturas obrigatorias Lazarillo de Tormes, ed. F. Rico, Madrid, Cátedra, 2006. Montemayor, Jorge de, La Diana, ed. A. Rallo, Madrid, Cátedra, 1991. Alemán, Mateo, Guzman de Alfarache, ed. L. Gómez Canseco, Madrid, Galaxia-Gutenberg, 2015 (selección de textos). Cervantes, Miguel de, El Quijote, ed. dirigida por F. Rico, Madrid, Galaxia-Gutenberg, 2015. Cervantes, Miguel de, Novelas ejemplares, ed. J. García, Barcelona, Crítica, Madrid, Galaxia-Gutenbergm 2013. Quevedo, Francisco de (2008) Los sueños: sueños y discursos de verdades descubridoras de abusos, vicios y engaños, en todos los oficios y estados del mundo, ed., I. Arellano, M.C. Pinillos, Madrid, Espasa Calpe |
Complementary
|
|
ALBERICH, J. et
al., dir (1990) Historia de la Literatura Española, Madrid, Cátedra,
2 vols. CARRASCO
URGOITI, S., F. LÓPEZ ESTRADA y F. CARRASCO, (2001) La novela española en el
siglo XVI, Madrid, Iberoamericana- Vervuert. MAINER, J. C.,
dir. (2009) Historia de la literatura española, vol. 3 (de 1598 a 1691),
Pedro Ruiz (coord.), Crítica. PEDRAZA, F. B.
y M. Rodríguez (1990) Las épocas de la literatura española, Madrid, Ariel.
PRIETO, A.,
(1986) La prosa española del siglo XVI, Madrid, Cátedra. RALLO GRUS, A.
(1987) La prosa didáctica en el siglo XVI, Madrid, Taurus. RALLO GRUS, A.
(1988) La prosa didáctica en el siglo XVII, Madrid, Taurus. RICO, F. dir.
(1994) Historia y crítica de la literatura española, Barcelona, Crítica,
vols. II, III y suplementos. RODRÍGUEZ
CACHO, L. (2009) Manual de historia de la literatura española, Castalia,vol
1. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Introduction to Literary Studies /613G01005 | Classical Language and Culture /613G01006 | Spanish Literature/613G01011 | Medieval Spanish Literature/613G01022 | Spanish Literature in the Golden Age 1/613G01023 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|