Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise literaria de textos dramáticos. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. El teatro social: panorama histórico-social y literario.
2. Case-studies: caracterización, estrutura, recursos dramáticos e
trascendencia significativa
3. Valoración histórico-literaria. |
1.1 . Planteamentos ético-estéticos
2.1. Joaquín Dicenta: Daniel.
2.2. Linares Rivas: La garra.
2.3. Lauro Olmo: La camisa
3.1. O canon: Criterios, valores e actitudes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C4 C7 C8 |
12 |
26 |
38 |
Obradoiro |
A1 A2 A10 A11 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C3 C7 |
18 |
18 |
36 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B9 B10 C3 C4 C7 |
0 |
32 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
As actividades iniciais consisten nunha serie de probas que indican a disposición dos alumnos para o aprendizaxe da materia e a súa formación inicial e o seu interese. Esto permite impartir docencia de maneira o máis axeitada posible o perfil dos alumnos. |
Sesión maxistral |
As sesions maxistrais estarán a cargo do profesor e consistirán en orientar ao alumno tanto nos temas relacionados cos métodos de análisis como nas cuestiones históricas (etapas, movimentos, xéneros). |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías o alumno levará a cabo actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor: 1. Presentacións breves individuais sobor temas pertinentes á lectura. 2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación. 3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas en clase). Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da nota asignada neste apartado. |
Proba mixta |
Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación dos mesmas a unha lectura breve. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a titorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 B9 B10 C3 C4 C7 |
Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación das mesmos a unha lectura breve. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor do análisis, o pensamento crítico, a orixinalidade e odominio do idioma castelá. |
50 |
Obradoiro |
A1 A2 A10 A11 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C3 C7 |
Se valorarál a comprensión e a capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións breves individuais sobre temas pertinentes á lectura.
2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación.
3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas na clase.
Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da cualificación asignada neste apartado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
1.
Na proba mixta é
necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a
materia. 2.
Recibirán a
cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se
presenten á proba mixta. 3. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos obradoiros e non se superaron. Os alumnos que suspenderon o examen ou non se presentaron faranno de novo na data indicada no calendario oficial de exames.
Para
os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de
aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as
medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Huerta Calvo, Javier (coord) (2003). Historia del teatro español. Madrid, Gredos |
Lecturas obligatorias: 1. Joaquín Dicenta: Daniel.http://onlinebooks.library.upenn.edu/webbin/book/lookupname?key=Dicenta%2C%20Joaqui%26%23x0301%3Bn%2C%201862-1917 2. Linares Rivas: La garra, en El teatro de Manuel Linares Rivas. La Coruña. Diputación, 1999. 3. Lauro Olmo: La camisa. Madrid: AUT, 2004. É preceptivo facer as lecturas obrigatorias segundo as edicións recomendadas,
para as datas que se indicaren e sempre con antelación á presentación do
tema no que se explica a lectura. Bibliografía básica:
Castellón, Antonio (1994). El teatro como instrumento político en España. Madrid: Endymión, Huerta Calvo, Joaquín (1988). Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos. Oliva, César (1989). El teatro desde 1936. Madrid: Alhambra. Rico,F. et al (2008). Historia y crítica de la literatura española.
Barcelona: Crítica -- volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, sólo os capítulos relacionados co teatro social e os autores/obras indicados como lecturas obligatorias. Rubio Jiménez, Jesús ((1982). Ideología y teatro en España. Madrid: Pórtico. Oprofesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria (por este orden): Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid,  Anaya 1988. Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988. Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988. Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988. Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980. O profesor asesorará ao alumno sobre ampliación de bibliografía específica (personalizada). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|