Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Integrar os coñecementos lingüísticos e gramaticais adquiridos e aplicalos ao obxecto de estudo da materia: o texto |
A1 A3 A11 A15 A19
|
B1 B5
|
|
2. Coñecer as distintas correntes teóricas que se ocupan do estudo do texto. |
A1 A3 A23
|
B1 B5
|
|
3. Saber analizar diferentes tipos de textos atendendo ás súas características textuais constitutivas. |
A1 A2 A3 A10 A11 A15 A19
|
B1 B3
|
|
4. Coñecer e utilizar os recursos bibliográficos e documentais relacionados coa materia. |
A3 A11
|
B1 B2 B3 B5
|
C2
|
5. Elaborar textos con certo grao de especialización lingüística, acorde co nivel de estudos en curso. |
A5 A9 A15 A19
|
B4 B7 B10
|
C1
|
6. Adquirir capacidade de autoformación. |
A14 A15
|
B3 B6
|
C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O texto |
1.1. Definición
1.2. Propiedades textuais. A coherencia
1.3. A tipoloxía textual |
2. Procedementos de cohesión textual en español |
2.1. Aspectos gerais
2.2. A cohesión gramatical
2.3. A cohesión léxica
|
3. Os adverbios modificadores oracionais |
3.1. A periferia oracional
3.2. Adverbios da enunciación
3.3. Adverbios de modalidad
3.4. Adverbios de tópico |
4. Os marcadores do discurso |
4.1. Os estudos sobre os marcadores do discurso
4.2. Definición e características
4.3. Delimitación categorial
4.4. Clasificacións
4.5. Funcionamento dos marcadores nos textos. Comentarios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A14 A15 B5 B7 |
14 |
14 |
28 |
Lecturas |
A3 A11 A23 B1 B3 B7 C7 |
0 |
15 |
15 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A15 A19 A23 B1 B3 B7 B10 C1 C7 |
2 |
18 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A19 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C2 C3 |
0 |
29 |
29 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A15 A19 B4 B6 C1 |
7 |
7 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A14 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
A partir de las explicaciones de las clases expositivas y de las lecturas recomendadas, se tratarán en las sesiones interactivas las diferentes aportaciones de los alumnos, sobre la base de los guiones proporcionados por la profesora que acompañará a las lecturas y al desarrollo de los temas. |
Lecturas |
Los alumnos leerán las lecturas recomendadas al inicio de cada tema. Estas lecturas se consideran importantes como punto de partida para comprender y asimilar las explicaciones sobre los temas, así como para completar los contenidos de la materia. |
Proba mixta |
Se trata de una prueba de preguntas cortas en la que los alumnos demostrarán que han asimilado los conocimientos teóricos y prácticos que configuran la materia de la asignatura. Se realizará en la fecha indicada en el calendario de exámenes de la Facultad. |
Traballos tutelados |
Los alumnos realizarán un trabajo individual. Los temas y las indicaciones precisas se proporcionarán a principio de curso. La profesora seguirá la elaboración de los trabajos a través de las tutorías. |
Obradoiro |
En las sesiones de grupo reducido se realizarán diferentes actividades, principalmente ejercicios y comentarios, a través de los cuales se aplicarán los conocimientos teórico-prácticos adquiridos. |
Sesión maxistral |
En las sesiones expositivas la profesora explicará los contenidos principales de cada tema. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
La atención a los alumnos en los horarios de tutorías establecidos se considera fundamental para el desenvolvimiento de la asignatura. Los trabajos tutelados requieren un seguimiento individualizado por parte de las profesoras. Asimismo, el resto de las actividades también puede necesitar explicaciones complementarias, resolución de problemas que surjan y otros aspectos que implican la atención individual a cada alumno. Por último, la preparación de la prueba mixta o examen también puede requerir que las profesoras atiendan a los alumnos que necesiten resolver dudas puntuales en el momento del estudio. Esta atención personalizada en algunos casos también puede hacerse a través del correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A15 A19 A23 B1 B3 B7 B10 C1 C7 |
O día señalado no calendario oficial de exames, os alumnos realizarán unha proba de carácter teórico-práctico na que demostrarán que asimilaron os contidos da materia e que ademáis saben aplicar a teoría ao análisis e comentario de textos. |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A11 A14 A15 A19 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C2 C3 |
Trátase dun traballo individual. Consistirá no análise dun fenómeno textual nun tipo de texto determinado. As características concretas detalláranse nun documento esposto en Moodle. Entrégarase a través davandita plataforma antes do 10 de mayo.
A profesora seguirá o desenrolo dos traballos a través das tutorías. |
40 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A15 A19 B4 B6 C1 |
Realizaranse diversos tipos de actividades, a través das cales os alumnos demostrarán que len e asimilan as lecturas, e saben aplicar os coñecementos adquiridos para explicar os fenómenos textuais que aparecen nos exercicios propostos.
Calificaranse tres actividades e avisarase con antelación da data de recollida ou da corrección en clase. |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Os alumnos que superen a asignatura na primeira oportunidade e que asistiren asiduamente a clase (sen unha soa falta de asistencia) obterán un punto extra na cualificación final. 2. En todas as actividades escritas, exame, traballos, exercicios, comentarios, valorarase o uso correcto e adecuado da lingua española. Se penalizarán as faltas de ortografía, as de puntuación e a redacción deficiente. Dependendo da gravidade da falta, por cada unha descontaras e da nota entre 0,5 puntos e 1 punto. A penalización será menor para os alumnos Erasmus ou doutros programas de intercambio. 3. A cualificación obtida na proba mixta o exame será como mínimo de un 4 (sobre 10) para aprobar a asignatura, tanto na primeira oportunidade como na de xullo. Si na primeira oportunidade a asignatura está suspensa e a nota do examen é inferior a 5, na segunda oportunidade hai que facer tamen o exame.
4. Os traballos e restantes actividades entregadas fora da data establecida se penalizarán con un 50% da nota.
5. Calquera falta de honradez académica (plaxio, é dicir, utilización de textos ou ideas doutros autores sin indicar a procedencia, copiar traballos, copiar nos exames, ou outras formas) se penalizará coa anulación total da actividade. Compre sinalar que a Xunta de Facultade aprobou o uso da aplicación "Turnitin" por parte do profesorado. Esta ferramenta permite detectar textos ou porcións procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. Pode recoñecer traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades.
6. Obterán a cualificación de NP (Non presentado) os alumnos que no se presenten ao exame, aínda que realizasen o resto das actividades.
7. Os alumnos que teñan que superar a asignatura na oportunidade de xullo recuperarán todas as actividades suspensas (con nota inferior a 5) ou non feitas. Os porcentaxes serán os seguintes: Examen, 50%; traballo, 40%; obradoiro, 10%. Na convocatoria adiantada de decembro (finalización de estudos) a evaluación farase cun exame teórico-práctico.
8. A asignatura poderá ser adaptada a estudantes con necesidades especiais, así como aos estudantes estranxeiros que non teñan un nivel de español similar ao nativo.
9. É necesario un nivel B2 de español para cursar esta materia
Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia Os procedimentos e porcentaxes de evaluación serán os mesmos que para o resto dos alumnos, nas duas oportunidades. Os do apartado "Obradoiro" serán específicos para eles e se formularán e entregarán a través de Moodle, nun apartado especial para estes alumnos. As tutorías se concertarán por correo electrónico e realizaranse en horas adecuadas tanto para o alumno como para a profesora. Estes alumnos deben estar especialmente pendentes da comunicación a través de Moodle e do correo electrónico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ao inicio de cada tema
proporcionarase unha bibliografía específica, indicarase a que é de
lectura obrigatoria ou de lectura recomendada e concretarase se está dispoñible na plataforma Moodle, en Reprografía ou se ha de ser localizada e obtida polos alumnos. BEAUGRANDE, R. de y W. DRESSLER (1996 [1981]): Introducción a la lingüística del texto, Barcelona, Ariel. BERNÁRDEZ, E. (1982): Introducción a la lingüística del texto, Madrid, Espasa Calpe.
BRIZ, A., S. PONS y J. PORTOLÉS (coords.) (2008):Diccionario de partículas discursivas del español (DPDE), en http//:www.dpde.es
CASADO, M. (2000 [1993]): Introducción a la gramática del texto del español, Madrid, Arco Libros.
CASADO, M. y R. GONZÁLEZ RUIZ (eds.) (2000): Gramática del texto y lingüística del texto, vol. monográfico de RILCE (n.º 16, 2)
GONZÁLEZ RIUZ, R. (2002): "La competencia textual", en M.ª V. Romero (coord.ª), Lengua española y comunicación, Barcelona, Ariel, pp. 95-153.
HALLIDAY, M. A. K. y R. HASAN (1976): Cohesion in English, Londres, Longman.
LOUREDA, Ó. (2003): Introducción a la tipología textual, Madrid, Arco Libros.
LOUREDA, Ó y E. ACÍN (coords.) (2010): Los estudios sobre marcadores del discurso en español, hoy, Madrid, Arco Libros.
MARIMÓN, C. (2008): Análisis de textos en español. Teoría y práctica, Alicante, Publicaciones de la Universidad de Alicante.
MARTÍN ZORRAQUINO, M.ª A. y J. PORTOLÉS (1999): "Los marcadores del discurso", en I. Bosque y V. Demonte (dirs.), Gramática descriptiva de la lengua española, vol. 3, Madrid, Espasa Calpe, pp. 4051-4213.
MEDEROS, H. (1988): Procedimientos de cohesión en el español actual, Santa Cruz de Tenerife, Excmo. Cabildo Insular de Tenerife.
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA y ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAÑOLA (2009): Nueva gramática de la lengua española. Vol. II: Sintaxis, Madrid, Espasa |
Bibliografía complementaria
|
|
ADAM, J. M.
(1992): Les textes: types et prototypes,
París, Nathan. BASSOLS, M. y A. M. TORRENT (1997): Modelos textuales. Teoría y práctica, Barcelona, Octaedro. BROWN, G. y G. YULE (1993 [1983]): Análisis
del discurso, Madrid, Visor. CALSAMIGLIA, H. y A. TUSÓN (2007 [1999]): Las
cosas del decir. Manual de análisis del discurso, Barcelona, Ariel. COSERIU, E. (1992): Competencia
lingüística (Elementos de la teoría del hablar), Madrid, Gredos. COSERIU, E. (2007 [1981]): Lingüística del texto. Introducción a la hermenéutica del sentido, Madrid, Arco Libros. Edición, anotación y estudio previo de Ó. Loureda. ESCANDELL, M.ª V. (1996): Introducción a
la pragmática, Barcelona, Ariel. LÓPEZ ALONSO, C. (2014): Análisis del discurso, Madrid, Síntesis. MARTÍN ZORRAQUINO, M.ª A. y E. MONTOLÍO (eds.)
(1998): Los marcadores del discurso. Teoría y análisis, Madrid, Arco
Libros. MONTOLÍO, E. (dir.) (2014): Manual de escritura académica y profesional, Barcelona, Ariel (2 vols.) PORTOLÉS, J. (2004): Pragmática para
hispanistas, Madrid, Síntesis.
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Sintaxe do Español/613G01024 | Español Actual/613G01028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para o axeitado seguimento da
materia, obtendo o máximo rendemento de todos os recursos metodolóxicos
empregados, recoméndase a asistencia asidua ás clases, tanto ás
expositivas, coma ás interactivas ou ás de grupo reducido. Recoméndase,
así mesmo, a lectura da bibliografía recomendada e a realización dos
exercicios e comentarios propostos. |
|