Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer diferentes métodos de analise e comentario de textos |
A1 A3 A14
|
B1 B7 B10
|
|
Analizar e comentar diferentes tipos de textos, aplicando diferentes metodoloxías e integrando os coñecementos adquiridos en outros cursos e materias |
A1 A2 A5 A11 A15
|
B5
|
|
Producir diferentes tipos de textos |
A10 A16
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción ao comentario lingüístico de textos |
Análise filolóxica e lingüística: obxectivos, metodoloxías, niveis |
2. O comentario sincrónico de textos |
Análise e comentario de textos contemporáneos en español |
3. O comentario diacrónico de textos |
Análise e comentario de textos da historia do español
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A14 B5 |
14 |
28 |
42 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 |
14 |
28 |
42 |
Proba práctica |
A5 A15 B7 |
3 |
23.5 |
26.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc). Con esta metodoloxía o alumnado, individualmente ou en grupo, desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesor durante as aulas.
|
Proba práctica |
Proba escrita na que se analizará e comentará un texto en español. Haberá de poñerse en práctica os conceptos e procedimentos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba práctica |
|
Descrición |
As prácticas dos obradoiros realizaranse cun seguimento personalizado por parte do profesor.
Espérase que se faga uso das titorías para resolver dúbidas relacionadas cos materiais empregados ou coas actividades, información ou conceptos desenvolvidos nas aulas.
Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, por tanto, recoméndase que nas titorías se revisen os exercicios e o exame final.
As titorías poderán ser individuais ou en grupo. Poderanse levar a cabo persoalmente, mediante correo electrónico ou outros medios.
A atención a estudantes con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben na aula. Se é conveniente, adaptaranse as metodoloxías e deseñaranse actividades especiais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 |
Diversos comentarios e exercicios sobre textos en español. |
60 |
Proba práctica |
A5 A15 B7 |
Proba escrita en que se analizarán e comentarán textos en español. Deberán poñerse en práctica os conceptos e procedimentos adquiridos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Cualificarase como non presentado ("NP") a quen non se presente ao exame final oficial (proba práctica), independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda oportunidade poderanse recuperar os instrumentos de avaliación coa mesma ponderación que na primeira edición de actas. Ofreceranse actividades alternativas ás realizadas nos obradoiros. As actividades entregaranse no tempo e forma establecidos. No caso de actividades que se remitan a través de Moodle, o estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. Os traballos, actividades e exame deben cumprir as esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado, etc). Penalizarase a nota dos escritos que non se axusten a esta norma. Os estudantes con dispensa académica de asistencia a clases realizarán a proba práctica final e actividades alternativas ás
que se desenvolvan nos obradoiros. Poderánse establecer as adaptacións oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe.
Recoméndase un nivel de español equivalente a B2 ou superior para seguir esta materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marimón Llorca, Carmen (2008). Análisis de textos en español. Teoría y práctica. Alicante: Universidad de Alicante
Vilarnovo, Antonio y Sánchez, José Francisco (1994). Discurso, tipos de texto y comunicación. Pamplona: EUNSA, 2.ª ed. corregida
Ariza, Manuel (2008). El comentario filológico de textos. Madrid: Arco/Libros, 3.ª ed.
De Beaugrande, Robert-Alain y Dressler, Wolfgang Ulrich (1997). Introducción a la lingüística del texto. Barcelona: Ariel
Loureda Lamas, Óscar (2009). Introducción a la tipología textual. Madrid: Arco/Libros, 2.ª ed.
Metzeltin, Miguel (1988). Lingüística textual y análisis de textos hispánicos. Murcia: Universidad de Murcia
Gross, Gaston (2013). Manual de análisis lingüístico. Barcelona: UOC
Bassols, Margarida y Torrent, Anna M. (1997). Modelos textuales. Teoría y práctica. Barcelona: Eumo - Octaedro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Morfología. Sintaxis I. Sintaxis II. Madrid: Espasa
Portolés, José (2004). Pragmática para hispanistas. Madrid: Síntesis
Gutiérrez Ordóñez, Salvador (1996). Presentación de la Pragmática. Lección inaugural del curso académico 1996-1997. León: Universidad de León
González Nieto, Luis (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra
Herrero Cecilia, Juan (2006). Teorías de pragmática, de lingüística general y de análisis del discurso. Cuenca:Universidad de Castilla-La Mancha |
|
Bibliografía complementaria
|
Pujante, David (2003). Manual de retórica. Madrid: Editorial Castalia
Segre, Cesare (1985). Principios de análisis del texto literario. Barcelona: Editorial Crítica |
Ofrecerase máis bibliografía ao remate de cada tema. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Historia do Español/613G01025 | Español Actual/613G01028 | Variedades do Español/613G01032 | Gramática do Texto/613G01039 | Cuestións de Historia da Lingua Española/613G01043 |
|
|