Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber comprender os puntos esenciais dun discurso oral cando se utiliza unha linguaxe clara e estándar. |
A1 A2 A5 A10 A11 A15 A19 A20 A21 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber comprender textos escritos de nivel elemental redactados nunha linguaxe estándar. |
A1 A2 A5 A8 A10 A15 A19 A20 A21
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C3 C6 C7 C8
|
Saber producir discursos orais breves sobre temas cotiáns ou de interese persoal e académico. |
A1 A3 A5 A10 A11 A19 A20 A21 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3 C6
|
Saber producir textos escritos breves de nivel elemental nunha linguaxe estándar. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A19 A20 A21
|
B1 B2 B6 B7
|
C3 C8
|
Coñecer as estruturas básicas da lingua italiana nos ámbitos oral e escrito necesarias para acadar un nivel lingüístico elemental. |
A1 A2 A5 A10 A14 A15 A19 A20 A21 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3
|
Coñecer o léxico básico da lingua italiano nos ámbitos oral e escrito, necesario para acadar un nivel lingüístico elemental. |
A1 A5 A11 A15 A19 A20 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9
|
C7
|
Coñecer a pronunciación correcta da lingua italiana. |
A5 A15 A19 A20 A22
|
B5
|
C2
|
Saber facer fronte ás necesidades de comunicación cotiás que implicaría a estancia nunha zona de fala italiana. |
A5 A15 A19 A20 A21 A22
|
B3 B8
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O alfabeto. As sílabas. |
1.1. Relacións fonemas-grafemas.
1.2. O acento e a entoación.
1.3. A división silábica. |
2. O nome: o xénero. |
2.1. Tipos de nomes canto ao xénero.
2.2. Formación do feminino. |
3. O nome: o número. |
3.1. Tipos de nomes canto ao número.
3.2. Formación do plural. |
4. Os artigos. |
4.1. O artigo determinado.
4.2. O artigo indeterminado. |
5. Presente dos verbos 'essere' e 'avere'. |
5.1. Paradigmas. |
6. Presente de indicativo dos verbos regulares. |
6.1. Desinencias e principais verbos regulares. |
7. Presente de indicativo dos verbos irregulares. |
7.1. 'Andare', 'fare', 'dare', 'dire', 'stare', 'volere'. |
8. Os pronomes persoais. |
8.1. Formas tónicas.
8.2. Formas átonas. |
9. Os demostrativos. |
9.1. Proximidade.
9.2. Afastamento. |
10. Os numerais. |
10.1. Cardinais: do 1 ao 20, decenas, centenas, millares.
10.2. Ordinais: do primeiro ao décimo. |
11. Os posesivos. |
11.1. Formas de 1ª, 2ª e 3ª persoa. |
12. Preposicións e contraccións. |
12.1. 'A', 'di', 'in', 'da', 'con', 'senza', 'per', 'su', 'sotto', 'tra', 'fra'. |
13. Adverbios. |
13.1. Lugar, cantidade, tempo e modo. |
14. A interrogación. |
14.1 Fórmulas de interrogación.
14.2. Pronomes, adxectivos e adverbios interrogativos. |
15. O futuro de indicativo. |
15.1. Desinencias e principais verbos. |
16. Estruturas lingüísticas. |
16.1. Fórmulas de saúdo e presentación.
16.2. Pedir información e indicar unha dirección.
16.3. Facer unha descrición.
|
17. Esferas de léxico. |
17.1. Familia e vivenda.
17.2. Hora, data, días da semana, meses, estacións.
17.3. Cores.
17.4. Nomes de países e xentilicios.
|
18. Cultura italiana. |
18.1. Xeografia e cultura das rexións italianas.
18.2. Textos básicos da literatura italiana.
18.2. La música.
18.3. Arte italiana |
19. Introdución á metalinguaxe das redes sociais. |
19.1. O léxico e a metalinguaxe de Facebook, Instagram, WhatsApp, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 A11 B5 B7 C7 |
14 |
21 |
35 |
Discusión dirixida |
A1 A5 A10 A15 A19 B5 B8 C6 C8 |
5 |
15 |
20 |
Lecturas |
A2 A10 A17 A21 B2 B4 B8 B10 C4 C7 |
6 |
6 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A11 A19 B5 B9 C4 |
4 |
8 |
12 |
Presentación oral |
A1 A5 A10 A15 A19 B4 B8 C2 C5 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Proba mixta |
A2 A8 A9 A10 A15 A19 C4 |
4 |
32 |
36 |
Proba oral |
A1 A3 A10 A14 B3 B6 B9 C3 |
1 |
3 |
4 |
Actividades iniciais |
A1 A3 A10 A20 A22 B1 B7 |
10 |
14.5 |
24.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas e prácticas impartidas polo profesor sobre os contidos do materia. |
Discusión dirixida |
Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, segundo pautas previamente marcadas por este. |
Lecturas |
Realización de lecturas fóra e dentro da aula. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas a través de TIC para o coñecemento e manexo de recursos, bibliografía e programas relacionados coa materia. |
Presentación oral |
Exposición breve na aula dun tema da lingua e cultura italianas elixido polo estudiante. |
Proba mixta |
Realización dunha proba con preguntas de tipo diverso que permita avaliar os coñecementos e competencias adquiridos polo alumnado. |
Proba oral |
Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumnado nos coñecementos e competencias da lingua falada. |
Actividades iniciais |
Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exercizos en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia (este ano vanse celebrar las “Jornadas Internacionales sobre la Situación Lingüística en Italia”, os días 23 e 24 de outubro nas que o alumnado está invitado a participar). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Proba oral |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
A atención personalizada pode variar en función do tipo de metodoloxía empregada: no caso da aprendizaxe colaborativa, da discusión e da exposición oral dirixida realizarase no marco da aula, de xeito que o tempo de atención se dividirá entre todos os alumnos, mentres que nas probas orais será individual. Tamén se programarán sesións de titoría individualizada ao longo do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A5 A11 B5 B7 C7 |
Valorarase a asistencia ás aulas e a participación activa, segundo a seguinte escala: número de faltas inferior ao 5%, 100% da cualificación; faltas entre o 5 e o 10%, 50% da cualificación; máis do 10% de faltas, 0 puntos. A nota resultante nos dous primeiros casos poderá ser obxecto de matización (ata un 20% á baixa) se a participación do alumno non foi axeitada. |
5 |
Proba mixta |
A2 A8 A9 A10 A15 A19 C4 |
Proba escrita con preguntas de diverso tipo para avaliar os coñecementos e as distintas competencias acadadas. |
35 |
Presentación oral |
A1 A5 A10 A15 A19 B4 B8 C2 C5 |
Avaliarase tanto a elaboración da presentación, coma o grao de corrección lingüistica acadado a nivel oral e a capacidade para interesar e facer participar ao resto dos compañeiros. |
20 |
Proba oral |
A1 A3 A10 A14 B3 B6 B9 C3 |
Avaliarase os coñecementos e competencias relativos ao nivel falado da lingua. |
20 |
Actividades iniciais |
A1 A3 A10 A20 A22 B1 B7 |
Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercizos en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación: na primeira oportunidade, o alumno ten que cumprir as seguintes condicións: Aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral. Facer polo menos a mitade das actividades propostas na avaliación. Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de
prazo. Considerarase como Non Presentado aquel alumno que non se presente ás Probas mixta e oral.
Os exercicios terán que entregarse o último día de clase. A exposición oral realizarase nas últimas horas da clase do venres (poden ser dúas o máis semanas, según a cantidade de alumnos. Neste caso realizarase a proba en orden alfabético). Estas datas poden variar. Faranse oficiais nas clases. Na segunda oportunidade se o alumno aprobou o conxunto das probas mixta e oral so terá que completar as actividades restantes. Os exercicios poderán entregarse até unha semana antes día do examen. Non se aceptarán exercicios fora deste prazo. A exposición oral se realizará o mesmo día do examen.
Se o alumno non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo. No caso de non ter feitas o suspensas as demáis actividades tamén terá que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario de entrega dos traballos e as diferentes actividades da avaliación. Os alumnos con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso.Terán que examinarse nas datas oficiais como o resto dos alumnos e entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a convir coa profesora. No caso de ter alumnos na convocatoria de decembro, o alumnado terá que superar as mesmas probas da convocatoria de xaneiro coa mesma porcentaxe.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cittadini, Roberto y Marzia Trotta (2006). Benvenuto! L´italiano per il lavoro e la vita quotidiana . Milano, Hoepli
Carrera Díaz, Manuel (1994-1997). Curso de lengua italiana. Barcelona, Ariel
Guastalla, Carlo y Ciro Massimo Naddeo (2010). Domani. Corso di lingua e cultura italiana. Firenze, Alma Edizioni
Sañé, Secundi (2009). Il Dizionario spagnolo-italiano. El diccionario italiano español. Bologna, Zanichelli, Vox
Arbia, María Teresa (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona, Difusión
Arbia, Maria Teresa (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona, Difusión
Bertoni, Silvia y Susanna Nocchi (2004). Le parole italiane. Esercizi e giochi per imparare il lessico. Firenze, Alma Edizioni
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Hueber, Alma Edizioni |
|
Bibliografía complementaria
|
(1994). Come parlano gli italiani. Firenze, La Nuova Italia.
(1997). Dizionario italiano Sabatini Coletti. Firenze, Giunti
Luigi, Pavia (1927). Gramática sucinta de la lengua italiana con ejercicios de versión y trozos de lectura. Heidelberg, Julio Groos
(1993). Italiano Junior. Dizionario della lingua italiana. Milano, Loescher
Zingarelli, Nicola (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. Bologna, Zanichelli
Diaco, Mimma (2005). Verbos conjugados: italiano. Barcelona, Difusión
(2006). Vocabulario básico del italiano: más de 4000 palabras y expresiones organizadas por temas. Barcelona, Larousse |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Idioma Moderno: Italiano/613G01050 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|