Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A6 |
Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B8 |
Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Explicar sociolóxicamente os mercados, a súa dimensión como institución social e histórica e as relacións e influencias que manteñen co sector público e o Terceiro Sector. |
AM2 AM5 AM11
|
BM3 BM8
|
CM5 CM6 CM7
|
Analizar dunha forma crítica os conceptos que sobre o mercado desenvolven varios autores. |
AM1 AM6
|
BM5 BM6 BM7
|
CM4 CM8
|
Aplicar os coñecementos sociolóxicos relativos ao mercado para dimensionar e xustificar un obxecto de estudo de investigación social e/ou de mercados. |
AM3 AM5 AM10
|
BM6
|
|
Ser capaces de expresar oralmente e por escrito as reflexións e conclusións obtidas a partir das lecturas, as prácticas en clase e os debates realizados na aula. |
AM10
|
BM2 BM4 BM10 BM11
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O mercado como institución social
|
1.1. Aproximación sociolóxica ao concepto de mercado |
2. Os mercados na Historia |
2.1. K. Polanyi e a ruptura da ortodoxia |
3. Mercado, Estado e Terceiro Sector |
3.1. Repensar o papel do mercado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
37 |
41 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A11 B3 B6 |
0 |
26 |
26 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A11 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballos elaborados polo alumno.
|
Lecturas |
Selección de lecturas sobre as que se traballará de forma reflexiva. |
Sesión maxistral |
Clase expositiva na que se valorará a participación activa do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
A asistencia á sesión de clase maxistral é obrigatoria (se non se pode asistir hai que porse en contacto coa profesora).
O seguimento do curso realizarase a través de tutorías. Ao principio do cuatrimestre, comunicarase o lugar e horario das tutorías presenciales. Para as tutorías non presenciales, utilizaranse Moodle e o correo de forma activa para realizar o seguimento da materia.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica acordarase a principio de curso un calendario específico de tutorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A6 A11 |
A asistencia e a participación en clase e nas tutorías terase en conta. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A6 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizaranse varios traballos ao longo do curso (comentarios de texto, de vídeos, análise de noticias...) e entregaranse nas datas estipuladas pola profesora. |
60 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A11 B3 B6 |
Realizarase un comentario sobre unha serie de lecturas propostas durante o curso que terá que entregarse ao final deste. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua consistirá na realización de traballos tutelados ao longo do curso (que supoñerán un 60% da nota), dun ensaio sobre varias lecturas (que valerá un 30% da nota) e a asistencia e participación (que supoñerán un 10% da nota final). A asistencia á clase maxistral é obrigatoria (se non se pode asistir hai que porse en contacto coa profesora).
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica acordarase a principio de curso un calendario específico de tutorías e de prazos de entrega dos traballos tutelados (70% da nota) e das lecturas (30% da nota final) compatible coa súa dedicación.
A avaliación en segunda oportunidade consistirá na realización dun traballo sobre toda a materia ou, si a avaliación foi continua, a recuperación das probas non superadas durante o curso.
A primeira opción supoñerá un 100% da nota, a segunda supoñerá a parte correspondente da nota da proba recuperada (gardaranse as notas das probas superadas durante o curso). As instrucións sobre a súa elaboración serán proporcionadas pola profesora nunha tutoría.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Prieto, C. (1996). "K. Polanyi: crítica del mercado, crítica de la economía", Política y Sociedad, nº 21, 23-34.
Powell, W. y DiMaggio, P. (1999). El nuevo institucionalismo en el análisis organizacional. México: Colegio Nacional de Ciencias Políticas y Administración Pública
Polanyi, K. (2009). El sustento del hombre. Madrid: Capitán Swing
Berger, P. y Luckmann, T. (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu
Polanyi, K. (2003). La gran transformación: los orígenes políticos y económicos de nuestro tiempo. México: FCE
Mingione, E. (1994). Las sociedades fragmentadas. Una sociología de la vida económica más allá del paradigma del mercado. Madrid: Centro de publicaciones, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Polanyi, K. (2014). Los límites del mercado: reflexiones sobre economía, antropología y democracia. Madrid: Capitán Swing |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|