Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A4 |
Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A7 |
Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo |
A8 |
Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
B1 |
Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B9 |
Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Formular e secuenciar un deseño de investigación social e/ou de mercado, cunha comprensión profunda da súa estrutura lóxica e metodolóxica |
AM1 AM2 AM3 AM5
|
BM1 BM2 BM5 BM7
|
CM4 CM5 CM7
|
Discriminar os diferentes tipos de deseño posibles en función dos obxectivos da investigación concretos, con especial atención ao deseño en investigación cuantitativa |
AM2 AM5
|
BM2 BM3 BM7
|
|
Redactar informes de resultados de investigación cunha linguaxe axeitada e profesional |
AM4 AM7 AM8 AM10
|
BM3 BM4 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción |
Presentación. obxectivos e metodoloxía da materia |
2. O proceso de investigación |
A lóxica do proceso de investigación. Perspectivas metodolóxicas. Modelos. Etapas do proceso |
3. O deseño na investigación cuantitativa |
Características do deseño nunha investigación cuantitativa. Deseños de investigación. Operativización de conceptos e medida. A preparación dos datos. |
4. O deseño na investigación mixta. |
Bases e razóns. Definicións. Ubicación das investigacións mixtas. Elementos. Características xerais. Usos e tipos. Preguntas e obxectivos. |
5. Novas perspectivas en investigación social |
Definición de novos paradigmas e modalidades de investigación. Tipos, natureza e características xerais. |
6. O proxecto de investigación. |
Recomendacións e aspectos de orde práctica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A10 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 |
4 |
20 |
24 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C4 C5 C7 |
5 |
20 |
25 |
Sesión maxistral |
B1 C6 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Diariamente plantexaranse diferentes problemas ou prácticas referidas aos distintos temas que servirán para que o/a estudante adquira á experiencia mínima para ser quen de presentar despois un somero deseño de investigación |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Constitúe o elemento avaliable principal. Todas as actividades denominadas "solución de problemas" no apartado anterior están orientadas a que o/a estudante sexa quen de problematizar un obxecto de estudo e plantexar o deseño xeral de investigación referido a el. |
Sesión maxistral |
A dinámica das clases é a seguinte: primeiro faráse unha presentación dende un punto de vista teórico e xeral e logo aplicaránse no contexto de investigacións específicas que ilustren o exercicio da práctica da investigación nas súas distintas orientacións metodolóxicas. Noutras palabras, compaxinaránse as clases teóricas maxistrais con outras máis prácticas nas que os conceptos tratados se presenten no contexto de investigacións concretas.
A dinámica do curso require necesariamente consultar a documentación dispoñible antes da sesión teórica e así favorecer que o tempo na aula sexa mellor aproveitado
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
A atención persoalizada realizarase individualmente nos traballos tutelados, a resolución de problemas e a revisión das probas obxectivas cando a retroalimentación de cara ao alumno así o requira. Tamén na aula prevese adicar parte das sesións maxistrais cando a ocasión o precise.
Recomendase a todos os alumnos que, ante la dúbida, fagan uso das tutorías sempre.
Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica (os que non se acollan á avaliación continua presencial de forma xustificada), deberán poñerse en contacto coa profesora ao comezo do curso e terán que asistir a unha tutoría para concretar as metodoloxías de avaliación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A3 A4 A5 A7 A8 A10 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 |
Resolución de exercicios e casos prácticos na aula. As diferentes prácticas e solucións de problemas realizados na aula proporcionan experiencia para a comprensión e aprehensión dos contidos teóricos e sentan as bases para a posta en marcha do traballo avaliable individual. Tratarase de exercicios breves e aplicados a realizar durante as sesións prácticas de clase que os alumnos deberán resolver en grupo ou de forma individual, en función da práctica a realizar. |
35 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C4 C5 C7 |
Deseño de proxecto de investigación individual. Os alumnos deberán deseñar un proxecto de investigación social ou de mercado aplicando os coñecementos adquiridos durante a materia. A principios de curso concretarase cos alumnos na aula as características deste traballo individual. |
65 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica (os que non se acollan á avaliación continua presencial de forma xustificada), deberán poñerse en contacto coa profesora ao comezo do curso e terán que asistir a unha tutoría para concretar as metodoloxías de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Montes del Castillo, A. (2012). "Antropología, Investigación-Acción y Trabajo Social", en Antropología Aplicada. Lecturas de Antropología y Trabajo Social.
Montes del Castillo, A.; Montes martínez, A. (2014). "Guía para proyectos de investigación", en Universitas. Revista de Ciencias Sociales y Humanas.
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. ; Alvira, F. (comp.) (2000). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación . Madrid: Alianza
BOURDIEU, P.; CHAMBORENDON, J.-C.; PASSERON, J.-C (1976). El oficio de sociólogo. Presupuestos epistemológicos. Madrid: Siglo XXI
Gordo-López, A.J.; Serrano, P. (coord.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson
Taylor, S. J.; Bogdan, R. (1987). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Paidós
BORRÀS, V.; LOPEZ-ROLDAN, P.; LOZARES, C. (1999). La articulación entre lo cuantitativo y lo cualitativo: de las grandes encuestas a la recogida de datos intensiva. pp. 525-541. Qüestiió 23, 3
VV.AA. (1996). La construcció de tipologies. Exemples d'aplicació. Papers. Revista de Sociologia, 48
Quivy, Raymond y Campenhoudt, Luc van (1992). Manual de investigación en ciencias sociales. Mexico: Limusa
Miguel, Amando de (1997). Manual del perfecto sociólogo. Madrid : Espasa
CEA D’ANCONA, M. Angeles (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis
Hernández Sampieri, H.; Fernández Collado, C.; Baptista Lucio, P. (2006). Metodología de la investigación. México: McGraw-Hill
Ruiz Olabuénaga, J. I. (2003). Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto
Marradi, A. ; Archenti, N.; Piovani, J. (2007). Metodología de las Ciencias Sociales. Buenos Aires: Emecé
Corbetta, P. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
CEA D’ANCONA, M. Ángeles (2004). Métodos de encuesta. Teoría y pràctica, errores y mejora. Madrid: Síntesis
Vallejos, A. F.; Ortí, M.; Agudo, Y. (2007). Métodos y técnicas de investigación social. Madrid: Editorial Ramón Areces
Ander-Egg, E. (2001). Métodos y Técnicas de Investigación Social. Buenos Aires, México: Grupo Editorial Lumen Humanitas
IBAÑEZ, Jesús (1994). Perspectivas de la investigación social: el diseño en las tres perspectivas. En: El análisis de la realidad social. Madrid: Alianza
Callejo, J.; Viedma, A. (2005). Proyectos y estrategias de investigación social: la perspectiva de la intervención. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|