Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A9 |
Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B1 |
Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B8 |
Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora |
B9 |
Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber describir os conceptos e as técnicas básicas de análise utilizando sistemas de información xeográfica |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
|
Saber manexar de forma básica unha ferramenta de sistemas de información xeográfica |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
|
Saber analizar un problema de investigación social de mercados mediante tecnoloxía de sistemas de información xeográfica
|
AM1 AM2 AM3 AM5 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sistemas de información xeográfica |
Conceptos básicos
Modelado de información xeográfica
Procesamento de información xeográfica
Visualización de información xeográfica |
Ferramentas de sistemas de información xeográfica |
Manexo básico
Análise de problemas de investigación social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 |
7 |
0 |
7 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
2 |
42 |
44 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Exposición oral por parte de cada alumno da metodoloxía e resultados do seu traballo tutelado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
Avaliarase a participación do alumno/a na aula e o seu aproveitamento das prácticas |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
Avaliarase a calidade dos traballo realizados. |
60 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
Avaliarase a capacidade do alumno para comunicar a metodoloxía e resultados do seu traballo, e a capacidade para responder preguntas relacionadas co mesmo |
30 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a asignatura é obligatorio: - Unha NOTA MÍNIMA de 3 (sobre 6) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 1,5 (sobre 3) na presentación oral.
De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na pressentación oral, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a presentación oral. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma: - Traballos tutelados (70% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade, permite recuperar a nota dos estudos de casos.
- Presentación oral (30% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
- Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 3,5 sobre 7 no traballo tutelado, e de 1,5 sobre 3 na presentación oral.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.
DISPENSA ACADÉMICA Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Robert Laurini (1992). Fundamentals of Spatial Information Systems. Elsevier
Gary Sherman (2012). The Geospatial Desktop. Locate Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|