Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Planificación e xestión de plans de turismo. O papel das organizacións públicas e privadas Código 615524006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Economía
Coordinación
Pena Lopez, Jose Atilano
Correo electrónico
atilano.pena@udc.es
Profesorado
Pena Lopez, Jose Atilano
Correo electrónico
atilano.pena@udc.es
Web
Descrición xeral Dada a amplitude do obxecto de estudo ea especificidade dos aspectos xurídicos, esta materia está subdividida en dúas materias: a política económica do sector turístico eo desenvolvemento de plans turísticos e aspectos xurídicos relacionados coa planificación dos destinos turísticos. Mentres o primeiro se centra no estudo das accións públicas no sector en sentido xeral, o segundo fará sobre os aspectos legais relacionados co turismo. A Política Económica do Sector do Turismo propón un achegamento ao alumno ás políticas sectoriais aplicadas ao sector do turismo desde a perspectiva da Economía Aplicada, para que comprenda os diferentes plans de acción e ten unha visión global da interacción pública e privada. sobre o sector. En primeiro lugar, realízase unha revisión do papel potencial das administracións públicas na promoción deste tipo de actividades e na súa evolución temporal. Posteriormente, proponse un estudo crítico das políticas de facto desenvolvidas polos distintos niveis de goberno e as súas alternativas. Finalmente, introdúcense diversas ferramentas de análise económica territorial para planificar accións públicas e privadas e a propia metodoloxía para a elaboración de plans. No bloque vinculado á dimensión legal será unha revisión das normativas que afectan a actividade turística para que o alumno teña unha visión xeral do marco legal e os seus efectos sobre o turismo.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Dotar aos alumnos dos conceptos e información precisos para que poidan entender, contextualizar e propoñer políticas de desenvolvemento da actividad turística. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AI1
AI2
AM1
AM2
AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
Comprender o papel desempeñado polos diversos policymakers na promoción da actividad turística AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AI1
AI2
AM1
AM2
AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Entender e traballar as fontes estadísticas e bibliográficas vencelladas á actividade turística. AP2
AP3
AP4
AP6
AI1
AM1
AM2
AM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM2
CM3
CM4
Manexar os instrumentos e metodoloxía propias da análise económico como vía para interpretar a realidade turística e actuar sobre a mesma. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AI1
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I Política Económica do Sector Turístico

Tema I.-Turismo e políticas públicas
1. Introducción ás políticas públicas
2. A política económica e o turismo
Tema II: Axentes, instrumentos e actuacións sobre o sector Turístico. 3. Obxectivos da política turística: Desenvolvemento e benestar
4. Instrumentos de política turística: Economía do turismo
5. Evolución da política turística en España
6. A política turística das comunidades autónomas.
7. Turismo e transporte, infraestrutura e política ambiental.
Tema III: Economía, territorio y actividades turísticas. 8. La política turística no eido local.
9. Planificación económica e turismo
Bloque II. Aspectos xurídicos do Turismo

Tema I: O Dereito administrativo turístico
1.- Evolución das normativas sobre xestión turística
2.- Diferentes regras de contido turístico en Galicia. Referencia especial ás demandas legais de accesibilidade turística
Tema II: Problemas prácticos de carácter xurídico no sector turístico 3.- A creación dunha empresa turística. Obrigacións xurídicas
4.- O procedemento administrativo aplicado ás relacións turísticas
5.- Un caso especial: a protección de datos nas relacións turísticas
6.- Aplicación da nova norma de contratación pública para o sector turístico
7.- Referencia especial aos requisitos da RSE nas novas regras de contratos no sector público
Tema III: Solución extraxudicial de conflitos. A mediación e a arbitraxe. A protección aos consumidores 8.- Os principios de mediación aplicados ao sector turístico
9.- Efectos da mediación
10.- Dereitos do consumidor dos produtos e servizos turísticos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A11 A2 A3 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 2 3 5
Sesión maxistral A1 A11 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B7 B8 B10 B9 B12 C1 C7 C6 32 64 96
Análise de fontes documentais A1 A11 A2 A4 A5 A12 A6 A7 B1 B5 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 4 11 15
Estudo de casos A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 8 8 16
Obradoiro A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 6 12 18
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Al comienzo de cada tema se identificarán los principales objetivos que se pretenden alcanzar, la secuencia lógica que se seguirá en la exposición de contenidos, los conocimientos previos recomendables para facilitar el proceso de aprendizaje y la bibliografía específica.
Sesión maxistral Cada semana en horario presencial se explicarán los conocimientos básicos de la materia, empleando para ello como apoyo tanto medios audiovisuales como fuentes documentales. En estas sesiones será necesaria la participación activa del alumnado para facilitar el proceso de enseñanza-aprendizaje.
Análise de fontes documentais A partir del temario de la asignatura, se facilitará material audiovisual o bibliográfico que sirva de referencia para desarrollar algunas cuestiones básicas que el alumno deberá resolver para entregar al profesor
Estudo de casos Uno de los objetivos de la materia es la elaboración de un análisis crítico de una propuesta de política económica, concretamente de los planes de largo plazo planteados para España (2020) utilizando para ello la metodología y conceptos explicados en la asignatura.
Con respecto al estudio de los temas de carácter jurídico se acompañará del análisis de casos prácticos relativos a la interpretación de normas que en algunos casos habrá de ser a través de comentarios de jurisprudencia así como redacción de documentos propios del procedimiento administrativo aplicado al ámbito turístico.
Obradoiro En las clases prácticas, bajo la supervisión del profesor y empleando las metodologías antes mencionadas (lecturas, análisis de fuentes documentales, discusiones...) el alumno deberá realizar una serie de ejercicios prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Obradoiro
Actividades iniciais
Estudo de casos
Descrición

Tanto la parte teórica de la asignatura como la práctica y, muy especialmente, el estudio de casos dentro de esta última, será complementada con atención personalizada de las consultas del alumnado, proporcionando orientación y apoyo en el proceso de aprendizaje, así como motivando la ampliación de los conocimientos siguiendo los intereses. Esta actividad se desenvolverá de forma presencial (en los horarios de tutoría del profesor) o de forma no presencial (a través del correo electrónico o del campus virtual).

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A1 A11 A2 A4 A5 A12 A6 A7 B1 B5 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 Ao longo do curso proponse diversos temas de traballo que desenvolverán os alumnos. Nelas valorarase o uso dos conceptos desenvolvidos nas clases teóricas, a capacidade de análise ea maduración do coñecemento 25
Obradoiro A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos que serán valorados 50
Estudo de casos A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, específicamente dos plans a longo prazo propostos para España utilizando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia. 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Bull, A. (1994). Economía del Sector Turístico. Madrid: Alianza
Castejón Montijano, R. (2013). Introducción a la Economía del Turismo. Madrid: Prentice Hall
Velasco González, M (2005). La política turística. Gobierno y administración turística en España.. Valencia: Tirant
Rivas García, J. (2008). Planificación turística autonómica: dimensiones y perspectivas. Oviedo: Universidad de Oviedo
Pulido Fernández; J. I. (2012). Política Económica del sector turístico. Madrid: Pirámide
Stabler, M. et al. (2010). The economics of Tourism. London: Routledge

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías