Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B18 |
Razoamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A9 A36 A41 A42 A43 A44 A45
|
B1 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B18
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I [Introducción] |
As orixes do pensamento arquitectónico: tratadística clásica
A arquitectura codificada: arquitectura e cultura
Orixes e evolución: a cabaña primitiva, de Vitrivio a Laugier
As formas da técnica: materia, construcción e pensamento
As formas da beleza: arte, estética e pensamento
|
PARTE II. TÉCNICA A MODERNIDADE |
A ruptura do legado clásico: Arts&Crafts, Viollet-le-Duc, os modernismos e o primeiro Frank Lloyd Wright
Industria e arquitectura. O problema da estandarización: de Paxton á DeutscherWerkbund
Mecanización e arquitectura: Chicago School
Mies van der Rohe e a técnica trascendida
|
PARTE III. ARTE E MODERNIDADE |
Os dous camiños vieneses: Hoffmann e Loos
As vangardas e as súas consecuencias: Bauhaus, Neoplasticismo e Constructivismo
Le Corbusier: arte e técnica
|
PARTE IV. CARA O NOSO PRESENTE: A CRISE DA MODERNIDADE |
As outras modernidades: a interpretación nórdica, italiana e española
Da contención á exaltación formal: Rudolf Schindler
Novos enfoques metodolóxicos: o Estructuralismo
As dinámicas sociais trala II Guerra Mundial: O último Mies e os Smithsons
|
PARTE V [Conclusións] |
Pensamento arquitectónico e contemporaneidade
Da teoría situacionista á arquitectura do espectáculo
Novos enfoques trala crise de 2007: responsabilidade social e conciencia medioambiental
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 |
15 |
45 |
60 |
Proba mixta |
A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 |
3 |
42 |
45 |
Sesión maxistral |
A9 A42 A43 A44 A45 C6 C7 |
42 |
0 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Docencia extinguida |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Dado que a asignatura ten a súa docencia extinguida, a través desta proba se realizará a valiación do estudante |
Sesión maxistral |
Docencia extinguida |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A asignatura ten a súa docencia extinguida, polo que non se realizarán traballos tutelados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 |
Unha vez extinguida a docencia presencial, a entrega de traballos non será obrigatoria para superala. |
0 |
Proba mixta |
A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 |
Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. |
100 |
|
Observacións avaliación |
ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DE GRADO EN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KRUFT, Hanno-Walter (1990). History of Theory of Architecture. Madrid: Alianza Forma
AGRASAR, Fernando (2008). Introducción al conocimiento de la arquitectura . A Coruña: COAG
CURTIS, William (2006). Modern Architecture from 1900. Londres, Nueva York: PHAIDON |
A bibliografía xeral é
corta e substancial, a través da cal o alumno completará o estudo dos temas
expostos na clase.
|
Bibliografía complementaria
|
|
A bibliografía específica
está disponible en Moodle e organizada por temas. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura/630G01005 | Historia da Arte/630G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría da Composición e Patrimonio/630G01055 |
|
|