Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir conciencia sobre a correlación entre o deseño arquitectónico e as solucións constructivas, os condicionantes impostos polas características físicas, químicas e mecánicas dos materiáis de construción e polos sistemas constructivos para a execución de obras.
Adquirir o vocabulario básico da construción que permita a identificación dos elementos integrantes dos principaies sistemas constructivos estructuráis e de cimentación, de cerramientos verticáis, de cubertas, de comunicacións verticais, de particións e de carpinterías de ventanas e portas.
Coñecer os elementos básicos da construcción de sistemas estructurais con muros de carga de fábrica e de sistemas porticados con elementos metálicos e de formigón armado en correspondencia coas solucións constructivas para a cobertura do vano: sistemas adintelados de pedra e madera, sistemas abovedados e con forxados horizontais: lousas, placas. forxados industrializados de nervios, de viguetas ou semiviguetas.
Coñecer os elementos dos sistemas constructivos de cimentacións superficiais e profundas e dos muros de contención, e comprender a lóxica dos seu funcionamiento e os procedimentos de execución.
Coñecer as condicións constructivas básicas de deseño das comunicaciones verticais, escaleiras e rampas, das vías de evacuación dos edificios e das barreiras de protección de desniveles.
Coñecer , a nivel elemental, as condicións constructivas e de diseño dos cerramentos verticais para o cumplimiento das condiciones térmicas, higrotérmicas, acústicas, de protección contra o lume e de estabilidade e de resistencia a accións mecánicas.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas de deseño de elementos de iluminación e ventilación dos edificios.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño das cubertas inclinadas e planas para o cumprimento das condicións de impermeabilidade, térmicas, higrotérmicas, acústicas e de protección contra o lume.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño dos elementos de particións e tabiquerías pesadas e en seco. |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A arquitectura e a construción |
1. Arquitectura e construción
2. O medio físico e os materiáis |
O edificio e a estrutura |
3. Introdución á estrutura
4. O mundo da compresión
5. O mundo da tracción
6. O mundo da flexión
7. O formigón armado como material estrutural
8. O aceiro como material estrutural
9. As cimentacións e os muros de contención |
A envolvente |
10. Anatomía dun edificio
11. Os cerramentos verticais
12. As cubertas inclinadas
13. As cubertas planas |
Acondicionamento |
14. As comunicacións verticais
15. As particións interiores
16. Os revestimentos
17. As instalacións dun edificio
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
60 |
61.5 |
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25.5 |
0 |
25.5 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 |
4 |
30 |
34 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Realización non presencial de exercicios prácticos individuáis.
Os exercicios serán presentados e tutelados polos profesores na aula. |
Portafolios do alumno |
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia.
O caderno realizarase na aula. |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento e explicación dos temas da materia por parte do profesor.
Realización dun caderno de apuntes tomados polos alumnos nas clases expositivas, no que se recollan las explicacións facilitadas polos profesores. Deberá presentarse o día do examen. Se valorará o esforzo realizado para ampliar os apuntes con información adicional. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase durante as clases prácticas; nelas os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos en curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se se presenta encadernado, completo e ordenado. |
15 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 |
A puntuación de cada un dos exercicios teórico-prácticos estará indicada no enunciado da Proba obxectiva. |
50 |
Sesión maxistral |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliaranse os apuntes da materia tomados polo alumno na aula. |
5 |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Esta nota poderá ser distribuida, a criterio dos profesores, na forma 25+5, correspondendo o 25% á evaluación das prácticas do curso e o 5% ás calificacións obtidas nos controles de seguimento (test) realizados na aula. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para poder efectuar a avaliación global da materia en calquera das
dúas oportunidades, tanto na primeira como na segunda, será necesario que o
alumno: 1. Realice a Proba obxectiva, obtendo polo
menos un 40% da máxima cualificación posible. 2. Presente todas as prácticas realizadas no
curso, obtendo polo menos, en cada unha delas, un 40% da máxima cualificación
posible. 3. Asista de xeito presencial, polo menos a un
80% das Sesións maxistrais e do Obradoiro, salvo causa xustificada. 4. Entregue o Portafolios completo. 5. Entregue os apuntes das Sesións maxistráis
tomados no aula. No caso de non cumplir a
totalidade destes requisitos, o alumno figurará no acta da oportunidade
correspondente como 'Non presentado'
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Madrid, J., Esteban Fernández-Cobián (1984/2008). Construcción 1. Apuntes (2 vol.). A Coruña: Reprografía del Noroeste |
-- |
Bibliografía complementaria
|
Souto García, V. (2016). 1450 preguntas sobre construcción arquitectónica. A Coruña: Reprografía del Noroeste
Regalado Tesoro, F. (2001). Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes. Alicante: Cype Ingenieros S.A.
González Moreno-Navarro, J.L. et al. (1997). Claves del construir arquitectónico. Tomo 1. Principios. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, F.D.K. (1997). Diccionario visual de arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Gordon, J.E. (1999). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Madrid: Celeste
Torroja Miret, E. (1996). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: CSIC
Schmitt, H. (1998). Tratado de construcción. Barcelona: Gustavo Gili
Paricio Ansuategui, I. (1999). Vocabulario de arquitectura y construcción. Barcelona: Bisagra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura /630G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Física para a Arquitectura 1/630G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A docencia desta asignatura, así como as probas e exames de evaluación,
adaptaranse ás condicións pedagóxicas dos alumnos que realizan programas de
movilidade. |
|