Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A16
|
|
|
|
A5
|
|
|
|
A9
|
|
|
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A41
|
|
|
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A43
|
|
|
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A44
|
|
|
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45
|
|
|
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A48
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Visión espacial. |
|
B8
|
|
Sensibilidade estética. |
|
B10
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B11
|
|
Cultura histórica. |
|
B17
|
|
Razoamento crítico. |
|
B18
|
|
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
|
B30
|
|
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
|
B31
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Idade Antiga |
1. Historia da arte grega
2. Historia da arte romana
3. Historia da arte cristiá temperá
4. Historia da arte bizantina |
2.- Idade Media |
5. Historia da arte prerrománica
6. Historia da arte románica
7. Historia da arte gótica
8. Historia da arte renacentista |
3.- Idade Moderna e Contemporánea
|
9. Historia da arte barroca
10. Historia da arte neoclásica
11. Historia da arte romántica e realista
12. Historia da arte ecléctica e historicista
13. Historia da arquitectura en ferro
14. Historia da Escola de Chicago
15. Historia do Modernismo
16. Historia da arte no século XX |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A9 A16 A41 A43 A44 A45 B3 B8 B17 B30 B31 |
52 |
42 |
94 |
Presentación oral |
B10 B11 B18 C3 |
20 |
0 |
20 |
Discusión dirixida |
B6 B1 C1 C4 C7 |
14 |
0 |
14 |
Lecturas |
A41 A43 A44 B1 B3 B10 B11 B17 B18 B31 C3 C1 |
14 |
0 |
14 |
Proba obxectiva |
A48 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
La metodología docente de la asignatura se combinará entre distintos tipos de actividades formativas: sesiones magistrales, trabajos tutelados, orientación personalizada y otras actividades fuera del horario académico con carácter voluntario.
Las sesiones magistrales consisten en clases teóricas de exposición oral complementadas con medios audiovisuales que faciliten la transmisión del conocimiento y faciliten su aprendizaje. |
Presentación oral |
Los alumnos deberán exponer en el aula un trabajo de investigación relacionado con el temario de la asignatura que será acordado con el profesorado. Esta presentación se hará utilizando un Power Point, y tendrá una duración máxima de 15 minutos. |
Discusión dirixida |
Se organizarán sesiones de debate sobre los textos de lectura obligatoria y sobre el contenido del temario de la asignatura |
Lecturas |
El alumno deberá leer una selección de textos escogidos por el profesorado |
Proba obxectiva |
El estudiante se examinará de una prueba final, única para todos los alumnos. Consistente en una práctica de análisis y comentario de varias obras de arte y la realización de temas relativos a la materia expuesta durante el curso.
Para superar el examen el alumno deberá alcanzar un mínimo de 3 puntos en cada una de las partes en que se divide el examen. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
La atención personalizada de esta asignatura se realizará a través de su seguimiento en clase, de asistencia obligatoria, y de las presentaciones orales, además de la orientación sobre las lecturas obligatorias |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B10 B11 B18 C3 |
Os alumnos terán que expoñer na aula un traballo de investigación relacionado co programa da materia que se acordará co profesorado. Esta presentación farase mediante Power Point e terá unha duración máxima de 15 minutos. |
20 |
Proba obxectiva |
A48 C8 |
O alumno será examinado para unha proba final, única para todos os alumnos. Consistindo nunha práctica de análise e comentario de varias obras de arte e realización de temas relacionados coa materia exposta durante o curso.
Para aprobar o exame o alumno deberá acadar un mínimo de 3 puntos en cada unha das partes nas que se reparte o exame. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Docencia en History of Art:
Continuous Assessment (40%): Work completed in class during lectures and independently. Continuous assessment exercises require demonstration of understanding of the relevant course contents and materials: 1 – A written exercise about the lectures and readings 2 – An individual presentation. The presentation is MANDATORY. 3 – Class participation: students' active participation in class discussions 4 – OPTIONAL: A personal notebook (portfolio of individual learning) Final Exam (60%): A two hour written exam will assess knowledge and comprehension of theoretical content and its applications. In order to pass the course, the student must get at least the grade 3 in the exam.
Attendance will be valued positively in the final grade (students must normally attend a minimum of 80% of 56 hours: 45 h.)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HONOUR, Hugh y FLEMING, John (1986). Historia del Arte. Barcelona: Reverté
DUROZOI, Gérard (1997). Diccionario de arte del siglo XX. Madrid: Akal
(2009). Diccionario de conceptos de arte contemporáneo. Madrid : Abada
REVILLA, Federico (2012). Diccionario de iconografía y simbología. Madrid: Cátedra
LUCIE-SMITH, Edward (1997). Diccionario de términos artísticos . Barcelona: Destino
GOMBRICH, Ernst Hans (1988). Historia del Arte. Madrid: Akal
RAMÍREZ, Juan Antonio (1996-1997). Historia del Arte. Madrid : Alianza
JANSON, Horst Waldemar y JANSON Anthony F. (1988). Historia del arte para jóvenes. Madrid: Akal |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|