Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o fenómeno arquitectónico dente o mundo das ideas, entendendo a reflexión como parte substancial da creación artística. |
A38 A40 A48 A51 A52 A53 A54 A55 A57
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Analizar o estreito vínculo dos sistemas de pensamento e os resultados creativos coas circunstancias do seu propio tempo. |
A38 A40 A48 A51 A52 A53 A54 A55 A57
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Relacionar o estudo da forma arquitectónica coas principais xustificacións da mesma: tectónicas, funcionais, morais, estéticas, etc. |
A38 A40 A48 A51 A53 A54 A55 A57 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Analizar a relación entre os textos de arquitectos e pensadores, xunto coas obras arquitectónicas e outras manifestacións artísticas, e as circunstancias históricas do seu tempo. |
A38 A40 A48 A51 A52 A53 A54 A55 A57 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Comprender o fenómeno da experiencia moderna partir do coñecemento da teoría arquitectónica anterior. |
A38 A40 A48 A51 A52 A53 A54 A55 A57
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Argumentar a relación existente entre a produción arquitectónica contemporánea e as experiencias previas. |
A38 A40 A48 A51 A52 A53 A54 A55 A57 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
1 As orixes do pensamento arquitectónico: Tratadística Clásica.
A arquitectura codificada: arquitectura e cultura.
Orixes e evolución: a Cabaña Primitiva, de Vitruvio a Laugier.
A linguaxe clásica: Schinkel, das orixes á modernidade.
2 As formas da técnica: materia, construción e pensamento.
As formas da beleza: arte, estética e pensamento.
As formas do social: política, moral e pensamento.
|
PARTE II: A TÉCNICA E A MODERNIDADE |
3 Semper: arquitectura e evolución.
A ruptura do legado clásico: Arts&Crafts, Viollet-le-Duc, os Modernimos e o primeiro Wright.
4 Industria e arquitectura. O problema da estandirazación: de Paxton á Deutscher Werbund.
Mecanización e arquitectura: Chicago School.
5 Mies van der Rohe e a técnica trascendida.
|
PARTE III: A ARTE E A MODERNIDADE |
6 O laboratorio vienés: Wagner, Hoffmann e Loos.
7 A modernidade en América: Wright.
8 A intelecturalización da arte: Expresionismo, Bauhaus, Neoplasticismo.
9 Le Corbusier: a arte e a técnica.
|
PARTE IV: O SOCIAL E A MODERNIDADE |
10 A vangarda rusa: Suprematistas vs Productivistas.
O Futurismo e revolución.
11 O grupo ABC: política e arquitectura.
|
PARTE V: CARA O NOSO PRESENTE: A CRISE DA MODERNIDADE |
12 As outras modernidades: a interpretación nórdica, italiana e española.
Da contención á exaltación formal: Rudolf Schindler.
13 Novos enfoques metodológicos: o Estructuralismo.
As dinámicas sociais trala II Guerra Mundial: o último Mies e os Smithson.
|
PARTE VI: CONCLUSIÓNS |
14 Pensamento arquitectónico e contemporaneidade: de Complexite and Contradiction a Delirious New York.
Da teoría Situacionista á Arquitectura do Espectáculo.
15 Novos enfoques trala crise de 2007: responsabilidade social e conciencia medioambiental; de Buckminster Fuller a hoxe.
Conclusións.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A38 A40 B2 B3 B4 B5 B12 |
15 |
45 |
60 |
Proba mixta |
B6 B7 C1 C4 C7 |
3 |
42 |
45 |
Sesión maxistral |
A48 A51 A52 A53 A54 A55 A57 A63 C6 C8 |
42 |
0 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos consistirán en análises prácticos nos que se vinculen textos e ideas, incluidos no temario, con obras arquitectónicas concretas. Os grupos de traballo serán de tres alumnos, asignados polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A38 A40 B2 B3 B4 B5 B12 |
Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 2 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. |
20 |
Proba mixta |
B6 B7 C1 C4 C7 |
Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia regular (mínimo un 80%) será imprescindible para realizar o traballo tutelado e a proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KRUFT, Hanno-Walter (1994). A History of Architectural Theory. Princeton Architectural Press
KRUFT, Hanno-Walter (1990). Historia de la teoría de la arquitectura (2 vol). Madrid: Alianza Forma
AGRASAR, Fernando (2008). Introducción al conocimiento de la arquitectura. A Coruña: COAG
CURTIS, William (2006). La Arquitectura Moderna desde 1900. Londres, Nueva York: PHAIDON
CURTIS, William (2013). Modern Architecture Since 1900. London, New York: PHAIDON
HEREU, P., MONTANER, J.M., OLIVERAS, J., (1994). Textos de arquitectura de la modernidad. Madrid: Nerea |
A bibliografía xeral é
corta e substancial, a través da cal o alumno completará o estudo dos temas
expostos na clase. Asemade da bibliografía básica, que consta nesta guía docente, tense elaborado unha bibliografía específica, referida a cada tema, que está dispoñible para os alumnos na plataforma Moodle |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura /630G02005 | Historia da Arte/630G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría da Intervención Contemporánea/630G02061 |
|
|