Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos, a nivel de xestión. |
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A3 |
Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión. |
A4 |
Elaborar plans de emerxencias e de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións, a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A9 |
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. |
A10 |
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. |
A11 |
Organizar procedementos seguros de mantemento e reparacións, a nivel de xestión. |
A12 |
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión. |
A14 |
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
A15 |
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
A16 |
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A19 |
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A22 |
Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B8 |
Versatilidade. |
B9 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar todas as técnicas de mantemento correspondente á enxeñaría de mantemento en instalacións marítimas e terrestres.
|
AC4 AC9 AC11 AC19 AC21 AC22 AC23
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC11
|
CC4 CC6 CC7
|
Aprender a implantar melloras no ámbito do mantemento co fin de incrementar a eficencia e eficacia das instalacións, así como a rentabilidade económica das mesmas. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC9 AC11 AC18 AC19 AC20 AC21 AC22 AC23 AC25
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Aplicar procesos de control de calidade nas tarefas de mantemento.
|
AC5 AC9 AC10 AC11 AC16 AC20 AC21 AC22 AC23 AC24
|
BC1 BC4 BC6 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Saber utilizar y desarrollar herramientas infomáticas en el campo del mantenimiento |
AC9 AC11 AC12 AC15 AC19 AC21 AC23 AC24
|
BC1 BC7 BC9 BC11
|
CC3 CC4 CC6 CC7 CC8
|
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
AC2
|
|
|
Garantizar que se observan las prácticas de seguridad en el trabajo, a nivel de gestión. |
AC5
|
|
|
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendimento e a súa capacidade, a nivel de xestión.
Funcionamento, vixilancia, avaliación do rendimento e mantemento da seguridade da instalación de propulsión e da maquinaria auxiliar. |
AC8
|
|
|
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. |
AC10
|
|
|
Organizar e dirixir a tripulación, a nivel de xestión. |
AC12
|
|
|
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. |
AC14
|
|
|
Utilizar os sistemas de comunicación interna, a nivel de xestión. |
AC15
|
|
|
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. |
AC16
|
|
|
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
AC18
|
|
|
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
AC20
|
|
|
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
AC23
|
|
|
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
AC24
|
|
|
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
AC25
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Mantemento Preventivo. |
1.1.- Mantemento Preventivo
1.2.- Técnicas de Mantemento Predictivo
1.3.- Rentabilidad do Mantemento Predictivo
1.4. Inspección e axuste dos equipos.
1.5. Ensaios non destructivos
1.6.- Planificar o mantemento, verificacions obligatorias e de clase.
1.7.- Organización dos procedementos seguros do mantemento. |
2.- Mantemento Correctivo e diagnosis de avarías. |
2.1 Mantemento correctivo.
2.2 Detección de defectos de funcionamento das máquinas.
2.3 Localización de fallos e medidas para previr as avarías. Técnicas de diagnóstico.
2.4. Localización y corrección de fallos dos sistemas de vixilancia.
2.5.- Planificar as reparacións.
2.6.- Mecánica naval. Metodoloxía de reparación
2.7 Organización de procedementos seguros de reparación. |
3.- Mantemento do sistema de propulsión e auxiliar |
3.1. Funcionamiento, vixilancia, evaluación do rendimiento e mantemento eficaces da seguridade da instalación de propulsión e da maquinaria auxiliar |
4.- Mantemento dos equipos, sistema de bombeo e tuberías no buque. |
4.1 Funcionamiento e mantemento da maquinaria
4.2.Funcionamiento e mantemento dos sistemas de bombeo e tuberías |
5. Mantemento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
5.1 Mantemento das condicións operacionais dos sistemas de salvamento,
5.2. Mantemento das condicións operacionais dos sistemas de loita contra incendios.
5.3. Mantemento das condicións operacionais de sistemas de seguridade. |
6.- Normativa, lexislación e seguridade. |
6.1.- Normas ISO
6.2.- Normativa UNE-EN
6.3.- Medidas que se adoptarán para a protección e salvaguarda de todas as persoas a bordo nunha emerxencia.
6.4.- Métodos e dispositivos de prevención, detección e extinción de incendios.
6.5.- Funcións e utilización dos dispositivos de salvamento.
6.6.- Coñecemento do dereito marítimo internacional.
- Certificados e documentos que en virtud dos convenios internacionais hai que levar a bordo, cómo óbtelos e periodos de validez.
- Responsabilidades nacidas das prescripcións aplicables do Convenio internacional sobre líneas de carga.
- Responsabilidades nacidas das prescripcións aplicables do Convenio internacional para a seguridade da vida humana na mar.
- Responsabilidades nacidas do Convenio internacional para previr a contaminación polos buques.
- Declaraciones marítimas de sanidade e prescripciones do Reglamento Sanitario Internacional
- Responsabilidades nacidas dos instrumentos internacionais que afecten a seguridade do buque, o pasaxe, a tripulación e a carga.
- Métodos e dispositivos para previr a contaminación do medio ambiente polos buques.
- Conocimiento da lexislación nacional para aplicar os acordos e convenios internacionais |
7.- Recursos Humans no mantemento. Liderazgo e Xestión. |
7.1 Xestión e formación do persoal de a bordo.
7.2. Xestión das tarefas e da carga de traballo.
1. A planificación e coordinación
2. A asignación de persoal
3. A limitacións de tempo e recursos
4. A asignación de prioridades
7.3. Xestión eficaz dos recursos:
1. Distribución, asignación e clasificación prioritaria dos recursos.
2. Comunicación eficaz a bordo e en terra.
3. Toma de decisións.
4. Traballo en equipo e aproveitamento da experiencia.
5. Determinación, liderazgo e motivación
6. Consecución e mantemento da conciencia da situación.
7.4.- Técnicas de adopción de decisións:
1. Evaluación da situación e do risco
2 Determinación e elaboración de opcións
3. Selección das medidas
4. Evaluación da eficacia dos resultados
7.5.- Elaboración, implantación e supervisión dos procedementos operacionais normalizados.
7.6.- Convenios internacionais marítimos e recomendacións. Legislación nacional conexa |
8.-Fiabilidade, Mantenibilidade e Disponibilidade |
8.1.- Modelos de vida.
8.2.- MTBF y MTTR. |
9.- Xestión económica do mantemento |
9.1.-Introducción
9.2.- Tipos de custes
9.3.- Custes dos presupostos anuais.
9.4.- Elaboración dun presuposto anual. |
10.- Xestión de Repostos |
10.1.- Métodos de Codificacions
10.2.- Cálculo de Rotura de Stock
10.3.- Xestión do almacén |
11. Tecnoloxía dos materiais. |
11.1 Tipos e clasificación dos diferentes aceiros empleados nos diferentes elementos dos buques.
12.2 Diferentes tratamentos térmicos aplicados os aceiros. |
12. Arquitectura naval e construcción de buques. |
12.1. Construcción naval
12.2. Arquitectura Naval. Disposición favorable de elementos |
13. STCW:
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
13.1. Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A22 A21 A20 A19 A18 A16 A15 A14 A12 A11 A10 A9 A8 A4 A2 A24 A23 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C4 C7 |
2 |
2 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
32 |
48 |
Supervised projects |
A2 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
16 |
72 |
88 |
Document analysis |
A2 A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 C3 C4 C6 |
1 |
1 |
2 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
Realizarase un exame de cuestions teóricas e prácticas |
Guest lecture / keynote speech |
Explicaranse os Temas da asignatura utilizando ferramentas e programas informáticos. |
Supervised projects |
Propondrase un traballo de elaboración e optimización dun plan de mantemento |
Document analysis |
Realizarase unha selección e análise da bibliografía, normativa e documentación necesaria. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
Document analysis |
|
Description |
Tratase de orientar o alumno naquelas cuestions relativas a materia impartida e que resulten de especial dificultade para a sua comprensión.
Tamén se incluen as correspondentes revisions das memorias e traballos da avaliación continua.
Os canais de información e contacto serán a Facultade Virtual e as titorías individualizadas que se desenrolan durante seis horas o largo da semana |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a calidade e aportación do alumno o traballo proposto |
50 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A10 A11 A12 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a asistencia participativa na aula |
10 |
Objective test |
A22 A21 A20 A19 A18 A16 A15 A14 A12 A11 A10 A9 A8 A4 A2 A24 A23 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C4 C7 |
Realizaranse probas escritas sobre temas da materia |
35 |
Document analysis |
A2 A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B11 C3 C4 C6 |
Tendrase en conta a destreza do alumno na búsqueda de documentación e normativa o respeto |
5 |
|
Assessment comments |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na hora de diseñar e realizar a avaliación. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: % 66, quedando exenta a asistencia as clases maxistrales |
|