Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise e síntese dos conceptos relativos aos métodos computacionales e á súa aplicación en casos prácticos nos que se combinen procesos de transferencia de calor e fluxo de fluídos.
Capacidade para modelizar procesos a través dos métodos computacionales. |
AM20 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Razoamento crítico acerca dos modelos físicos aplicables.
Hábito de estudo, estructuración da información e manexo de software especializado. |
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Ecuacións que gobernan a Mecánica de Fluidos e a Transferencia de Calor |
1.1 Ecuacións de conservación. Formas Integral e diferencial
1.2. Conducción, convección e radiación |
2.-Ecuacións en derivadas parciais. |
2.1. Clasificación
2.2. Comportamento |
3.- Mallados |
3.1. Transformación das ecuacións
3.2. Xeneración de mallas |
4.- Técnicas de CFD |
4.1. Lax-Wendroff
4.2. Maccormack's
|
5.- Aplicacións. Empleo de software CFD-FloEFD |
5.1. Casos de fluxo de fluidos
5.2. Casos de transferencia de calor
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 |
14 |
14 |
28 |
Solución de problemas |
A20 A21 A22 B1 B2 B4 B5 B7 B11 B13 B14 B16 |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
A20 A21 A22 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B15 C1 C6 |
7 |
7 |
14 |
Proba obxectiva |
A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia e que se distribúen en temas. O alumno contará en todo momento cunha copia mecanografiada do tema a tratar en cada sesión maxistral. Foméntase a participación en clase, a través de comentarios que relacionan os contidos teóricos con experiencias da vida real. |
Solución de problemas |
Resolveranse exercicios propostos, permitindo a aplicación dos modelos matemáticos máis axeitados a cada caso, incluíndo manexo de software FloEFD de Mentor Graphics , aplicación das hipóteses máis axeitadas, relación cos contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e vinculación co exercicio profesional |
Traballos tutelados |
Resolución de problemas de maiores esixencias que os resoltos en clase ou de temas de especial relevancia. |
Proba obxectiva |
Valórase o grao de coñecemento adquirido sobre a materia en cuestión, tendo en consideración tanto a parte teórica como de problemas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada ligada ás metodoloxías que a contemplan, pretende fomentar a máxima interacción co alumnado, co obxecto de optimizar o seu esforzo e mellorar a súa aprendizaxe.
A través de dita interacción, xunto co resto de procesos de avaliación, determinarase o grao de aprendizaxe das competencias da materia, permitindo prestar atención personalizada a aqueles alumnos que máis o necesitan a través de tutorías individualizadas, cuxa convocatoria se realizará en consonancia co alumnado implicado.
Así mesmo, ademais das tutorías presenciais programadas polo profesor, o estudante poderá acudir a tutoría, cantas veces o requira, e en horario compatible coas actividades docentes, investigadoras e de xestión do profesor.
De acordo coa "norma que regula ou réxime de dedicación ao estudo dúas estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as "normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá participar dun sistema personalizado e flexible de tutorías de orientación e avaliación co fin de determinar o grao de aprendizaxe competencial alcanzado. En referencia a este último punto, as tutorías servirán para a realización daquelas actividades englobadas dentro da metodoloxía de traballos tutelados e solución de problemas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A20 A21 A22 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B15 C1 C6 |
Presentación e defensa dos traballos realizados. Valorarase estrutura, pulcritude, método expositivo e orixinalidade.
Competencias avaliadas: A20; A21; A22; B2; B3; B4; B5; B6; B7; B10; B11; C1;C6 |
10 |
Solución de problemas |
A20 A21 A22 B1 B2 B4 B5 B7 B11 B13 B14 B16 |
Resolución de problemas, se é posible, con software.
|
10 |
Proba obxectiva |
A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 |
Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos
básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas.
Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, axuizar e resolver problemas puntuais, requiríndose unha formación teóricopráctica
equilibrada.
Cada proba parcial (como mínimo dous parciais) achegará un 35% e a proba obxectiva global (nota media
de ambas) reportará un 70% do total da avaliación da materia
Competencias avaliadas: A20; A21; A22; B1; B2; B3; B4; B5; B6; B7; B10; B11; C1; C2; C4; C6; C7; C8 |
70 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 |
Aasistencia ás sesións presenciais computará dentro da nota final.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
As probas oficiais da primeira oportunidade, recollerán as distintas metodoloxías de avaliación e deberán ser completadas por aqueles alumnos que non superasen na súa totalidade a avaliación continua. Esta proba estará deseñada de tal forma que o alumno poida examinarse das metodoloxías de solución de problemas e proba obxectiva, onde non alcanzase o 30 % da cualificación total.
O alumnado obrigado a acudir ás probas oficiais da "segunda oportunidade" conservará a cualificación alcanzada en todas as metodoloxías, fóra da obtida nas probas obxectivas da 1ª oportunidade, que será substituída pola da 2ª. Do mesmo xeito, só poderá optarse á matrícula de honra se o número máximo destas para o correspondente curso non fose cuberto na súa totalidade na "primeira oportunidade".
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación obtida nas actividades asociadas ao sistema personalizado de tutorías corresponderase coa avaliación da metodoloxía de solución de problemas e probas obxectivas, con unha ponderación do 30 e o 70 %, respectivamente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Post, Scott (2011). Applied and computational fluid mechanics . Jones and Bartlett Publishers
John D. Anderson (1995). Computational Fluid Dynamics. McGrawHill
Patankar, Suhas V. (1980). Numerical heat transfer and fluid flow. Taylor & Francis |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É convinte que o alumno dispoña de ordenador portátil para a instalación do software CFD- FloEFD |
|