Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os procesos e mecanismos físico-químicos de formación de contaminantes máis relevante, así como o seu impacto ambiental.
|
AM9 AM19 AM20 AM24
|
BM1 BM4 BM7 BM12
|
CM4 CM6
|
Coñecer as implicacións da xestión de sistemas de combustión sobre a emisión de contaminantes.
|
AM2 AM8 AM21
|
BM2 BM5 BM11
|
CM6 CM7
|
Empregar a medida de emisións como método de diagnóstico do sistema.
|
AM20
|
BM6 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM8 CM9
|
Coñecer a normativa aplivable e os métodos de redución de emisións. |
AM16 AM17
|
BM3 BM10
|
CM1 CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
FORMACIÓN DE CONTAMINANTES E IMPACTO AMBIENTAL |
1. Criterios de definición de emisións.
2. Formación e emisión de CO, HC, NOx, SOx, partículas.
3. Sistemas de medida.
4. Combustibles.
5. Normativa.
6. Impacto ambiental e técnicas de redución de emisións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A20 A21 A24 B2 B11 B12 B13 |
5 |
15 |
20 |
Proba obxectiva |
B3 C1 C4 C8 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A17 A19 B1 B4 B5 |
6 |
18 |
24 |
Sesión maxistral |
A2 A8 A9 A16 |
7 |
7 |
14 |
Traballos tutelados |
B10 C2 C9 |
1 |
7 |
8 |
Análise de fontes documentais |
B6 B7 B14 B15 B16 C6 C7 |
1 |
1 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica.
|
Proba obxectiva |
Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
|
Solución de problemas |
Resolver os problemas en canto ao comportamento real.
|
Sesión maxistral |
Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
|
Traballos tutelados |
Propoñerase a realización de traballos para a resolución de casos de procesos reais, realizando en consecuente seguimento.
|
Análise de fontes documentais |
Levarase a cabo unha análise e selección das fontes de documentación máis actualizadas, con axuda de novas tecnoloxías, para alcanzar os obxectivos expostos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
ANÁLISE DE FONTES DOCUMENTAIS. Realizarase unha atención personalizada sobre a selección das fontes bibliográficas e as publicacións especializadas.
ESTUDO DE CASOS. Escolleranse para a súa análise preferentemente casos dos que se teña documentación de explotación ineficiente, facendo un seguimento do desenvolvemento dos mesmos de forma individualizada.
PROBA OBXECTIVA. Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Os problemas propostos serán resoltos polo alumno, realizándose un seguimento permanente.
TRABALLOS TUTELADOS. Atención en despacho ou en aula para a resolución de traballos de análises e investigación.
Resolución das dificultades no traballo.
SESIÓN MAXISTRAL. Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará con material bibliográfico do tema para tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real.
ATENCIÓN PERSONALIZADA. Realizaranse en horarios de tutorias establecido a comezo do curso e expusto no taboleiro do despacho. É ta atención personalizada é indispensable por sel o traballo realizado polo alumno eminentemente orientado á investigación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B3 C1 C4 C8 |
Permite evaluar y comprobar los resultados esperados en cuanto al contenido global de la materia. Verificar el grado de alcance de los objetivos propuestos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Proba obxetiva: A8, A16, B3, C1, A21, B4, B7, B10, C6, C7, A2, A9, A19, A20, B2, B6, C2, B1, B11, C4, A17, A18, A25, B5, C8 O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN Aos ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3; 7.5) (04/05/2017):
Terá dereito a presentarse a unha proba obxectiva con posibilidade de obtención do 100% da nota.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía. Barcelona: Edit. Reverté. S.A.
D. B. Spalding (1979). Combustion and Mass Transfer. Pergamon
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores. España. Marcombo
David M. Himmelblau (2002). Principios básicos y cálculos en ingeniería química. México. Pearson Educación |
|
Bibliografía complementaria
|
Incropera, Frank P. (1999). Fundamentos de transferencia de calor. México. Prentice Hall
James R. Welty (1999). Fundamentos de transferencia de momento, calor y masa. México. Ed. Limusa
Robert E. Treybal (2004). Operaciones de transferencia de masa. México. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Por ser unha materia optativa de Master, o que implica cursar o Grao; non se require ningún requisito previo adicional. |
|