Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A6 |
CE6 - Coñecementos e capacidade para a realización de auditorías enerxéticas de instalacións marítimas. |
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A21 |
CE37 - Capacidad para ejercer como Oficial de Máquinas de la Marina Mercante, una vez superados los requisitos exigidos por la Administración Marítima. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A31 |
CE43 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A41 |
CE48 - Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes. |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer as propiedades básicas dos fluídos
Análise do fluxo interno de fluídos
Capacidade para determinar as perdas de enerxía en sistemas fluídos
Capacidade para resolver problemas de fluídos aplicando as hipótesis precisas e os modelos físicos adecuados.
Planificación e tomade decisión á hora de xestionar unha instalación industrial de manexo de fluídos.
Capacidade para comprender os procesos que ocorren en maquinaria hidráulica |
A1 A6 A7 A14 A21 A30 A31 A41
|
B2 B7 B9 B11
|
C1 C2 C3 C6 C9 C11
|
Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control. |
A63
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCIÓN Á MECÁNICA DE FLUÍDOS |
1.1.- UNIDADES E MAGNITUDES
1.2.- COMPRESIBILIDADE
1.3.- VISCOSIDADE - FLUXO DE FLUÍDOS CON ROZAMENTO INTERNO
1.4.- PRESIÓN HIDROSTÁTICA
1.5.- ECUACIÓN FUNDAMENTAL DA HIDROSTÁTICA
1.6.- PRINCIPIO DE PASCAL. PRENSA HIDRÁULICA
1.7.- ELEVACIÓN. CAMBIO DE ELEVACIÓN
1.8.- EXERCICIOS DE EXEMPLO
|
TEMA 2.- FLOTABILIDADE E ESTABILIDADE |
2.1.- FLOTABILIDADE
2.2.- ESTABILIDADE |
TEMA 3.- FLUXO DE FLUÍDOS |
3.1.- ECUACIÓN DE CONTINUIDADE
3.2.- ECUACIÓN DE BERNOULLI - CONSERVACIÓN DA ENERXÍA
3.3.- TANQUES, RECIPIENTES E NOZLLES EXPOSTAS Á ATMÓSFERA
3.4.- TEOREMA DE TORRICELLI
3.5.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 4.- ECUACIÓN XERAL DA ENERXÍA |
4.1.- OBXETIVOS
4.2.- PERDAS Y ADICIÓNS DE ENERXÍA
4.3.- POTENCIA REQUERIDA POLAS BOMBAS
4.4.- EFICENCIA MECÁNICA DAS BOMBAS
4.5.- POTENCIA SUMINISTRADA ÁS TURBINAS
4.6.- EFICENCIA MECÁNICA DAS TURBINAS
4.7.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 5.- NÚMERO DE REYNOLDS. FLUXOS LAMINAR E TURBULENTO |
5.1.- OBXETIVO DE ESTE CAPÍTULO
5.2.- FLUXO LAMINAR
5.3.- FLUXO TURBULENTO
5.4.- NÚMERO DE REYNOLDS
5.5.- PERFILES DE VELOCIDADE
5.6.- RADIO HIDRÁULICO PARA SECCIÓNS TRANSVERSAIS NON CIRCULARES
5.7.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 6.- PERDAS DE ENERXÍA DEBIDO Á FRICCIÓN |
6.1.- INTRODUCIÓN
6.2.- ECUACIÓN DE DARCY
6.3.- PERDAS POR FRICCIÓN NUN FLUXO LAMINAR
6.4.- PERDAS POR FRICCIÓN NUN FLUXO TURBULENTO
6.5.- FACTOR DE FRICCIÓN PARA FLUXOS TURBULENTOS
6.6.- DIAGRAMA DE MOODY
6.7.- ECUACIÓNS DO FACTOR DE FRICCIÓN
6.8.- PERDAS DE FRICCIÓN EN SECCIONS TRANSVERSÁIS NON CIRCULARES
6.9.- PERFIL DE VELOCIDADE PARA FLUXO TURBULENTO
6.10.- FÓRMULA DE HAZEN-WILLIAMS PARA O CASO ESPECIAL DE FLUXO DE AUGA
6.11.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 7.- PERDAS MENORES |
7.1.- OBXECTIVOS
7.2.- FONTES DE PERDAS MENORES
7.3.- COEFICIENTE DE RESISTENCIA
7.4.- CAÍDAS DE PRESIÓN POR CAMBIOS NA ÁREA DO FLUXO
7.5.- VARIACIÓNS BRUSCAS NA SECCIÓN DUN CONDUTO
7.6.- ENSANCHAMENTO BRUSCO
7.7.- PERDA DE SAÍDA
7.8.- ENSANCHAMENTO GRADUAL
7.9.- ESTREITAMENTO SÚBITO
7.10.- ESTREITAMENTO GRADUAL
7.11.- PÉRDIDA DE ENTRADA
7.12.- COEFICIDOS DE RESISTENCIA PARA VÁLVULAS E CODOS
7.13.- CODOS DE TUBERÍA
7.14.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 8.- BOMBAS E A SÚA CAVITACIÓN. VENTILADORES |
8.1.- BOMBAS HIDRÁULICAS. DESCRICIÓN XERAL
8.2.- BOMBAS CENTRÍFUGAS
8.2.1.- ENERXÍAS DINÁMICA E ESTÁTICA
8.2.2.- VARIABLES DE FUNCIONAMENTO E ADIMENSIONÁIS
8.2.3.- INSTALACIÓN E POSTA EN MARCHA
8.3.- BOMBAS DE DESPRAZAMENTO POSITIVO OU VOLUMÉTRICAS
8.3.1.- TIPOS DE BOMBAS VOLUMÉTRICAS
8.4.- NPSH. CAVITACIÓN EN BOMBAS
8.5.- CAVITACIÓN EN BOMBAS CENTRÍFUGAS
8.6.- CAVITACIÓN EN BOMBAS VOLUMÉTRICAS
8.7.- GOLPE DE ARIETE
8.7.1.- DESCRICIÓN DO FENÓMENO
8.8.- VENTILADORES
8.8.1.- TIPOS DE VENTILADORES
8.8.2.- TIPOS DE CONSTRUCCIÓN
8.8.3.- COMPORTAMENTO DOS VENTILADORES
8.9.- INSTALACIÓNS HIDRÁULICAS
8.9.1.- ECUACIÓN DO SISTEMA E PUNTO DE FUNCIONAMENTO |
TEMA 9.- CÁLCULO DE TUBERÍAS EN SERIE |
9.1.- INTRODUCIÓN
9.2.- CLASIFICACIÓN DE SISTEMAS
9.3.- SISTEMAS DE CLASE I
9.4.- SISTEMAS DE CLASE II SEN PERDAS SECUNDARIAS OU MENORES
9.5.- SISTEMAS DE CLASE II CON PERDAS SECUNDARIAS OU MENORES
9.6.- SISTEMAS DE CLASE II CON DOUS DIÁMETROS DIFERENTES DE TUBERÍA
9.7.- SISTEMAS DE CLASE III CON PERDAS POR FRICIÓN NA TUBERÍA SOAMENTE
9.8.- SISTEMAS DE CLASE III CON PERDAS MENORES DE VARIOS TIPOS
9.9.- ASISTENCIA AO DISEÑO EN TUBERÍAS
9.10.- INTERPRETACIÓN DE DIAGRAMAS DE SISTEMAS DE TUBERÍAS, HIDRÁULICOS E NEUMÁTICOS
9.11.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 10.- CÁLCULO DE TUBERÍAS EN PARALELO |
10.1.- OBXECTIVOS
10.2.- SISTEMAS CON DUAS RAMAS
10.3.- SISTEMAS CON TRES OU MÁIS RAMAS (REDES)
10.4.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 11.- ALIMENTACIÓN CON DOUS OU MÁIS DEPÓSITOS |
11.1.- DEPÓSITOS DE REGULACIÓN E DE COMPENSACIÓN
11.2.- DEPÓSITOS DE COLA |
TEMA 12.- REDES DE DISTRIBUCIÓN |
12.1.- XERALIDADES
12.2.- CLASIFICACIÓN
12.3.- CONSIDERACIÓNS SOBOR DO TRAZADO
12.4.- ELEMENTOS DE CONTROL DUNHA REDE
12.5.- TIPOS DE TUBERÍAS
12.6.- EXERCICIOS DE EXEMPLO |
TEMA 13.- STCW
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
13.1.- Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de Máquinas e Primeiros Oficiais de Máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior aos 3000 kW. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A6 A7 A14 A21 A30 A31 A41 A63 B2 B7 B9 B11 C6 C9 C11 |
40 |
0 |
40 |
Seminario |
A6 A21 B2 B7 B11 C1 C2 C3 C6 C9 |
40 |
0 |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 A14 A21 B2 B7 B11 C1 C3 C6 C9 C11 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A6 A7 A14 A21 A30 A31 A41 A63 B2 B7 B9 B11 C1 C2 C3 C6 C9 C11 |
65 |
0 |
65 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas en consonancia cos coñecementos teóricos adquiridos. |
Seminario |
En grupos medianos ou reducidos, elaboración e resolución de problemas teórico-prácticos que permitan a consolidación da teoría. |
Proba obxectiva |
Opcionalmente, en parciais pra os alumnos que siguen a materia, permitirá avaliar a consecución das competencias básicas. |
Sesión maxistral |
Impartirase a teoría necesaria para o desenvolvemento da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
De xeito individual ou en grupos moi reducidos, guiarase ao alumno pra que sexa capaz de realizar, entender, interpretar e resolver cuestións prácticas e práctico-teóricas con autonomía. Inclúense tamén as revisións de exames.
Valorarase a asistencia a titorías coa finalidade de estimular ao alumno para a súa participación cos medios de que dispón para a resolución de calqueira dúbida que xorde sobre o tema. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A6 A7 A14 A21 A30 A31 A41 A63 B2 B7 B9 B11 C1 C2 C3 C6 C9 C11 |
Computarase a asistencia regular a clase, a participación na mesma, así como a asistencia a tutorías. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A6 A7 A14 A21 A30 A31 A41 A63 B2 B7 B9 B11 C6 C9 C11 |
Para entregar nunha memoria cada unha das prácticas, dependendo da marcha do grupo, a libre elección do profesor. |
5 |
Seminario |
A6 A21 B2 B7 B11 C1 C2 C3 C6 C9 |
Farán unha memoria de cada ún dos casos presentados, dependiendo da marcha do grupo e a libre elección do profesor. |
5 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 A14 A21 B2 B7 B11 C1 C3 C6 C9 C11 |
Pra os alumnos que siguen a materia, poderase dividir a mesma en dous parciais dependendo da marcha do grupo, a libre elección do profesor. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Proba obxectiva: Terá carácter obrigatorio pra aqueles alumnos que non participen da evaluación continua da materia ao longo do curso (o seu cumprimento requerirá un mínimo do 80% de asistencias, realizar a totalidade de prácticas de laboratorio coa memoria correspondente e ter entregado un 85% dos traballos propostos ao grupo ou individualmente). Permite avaliar e comprobar os resultados esperados en canto ao contido global da materia. Verificar o grado de alcance dos obxectivos propostos. O examen final global, como avaliación única, consistirá nunha proba de dúas partes, con valoración independente, nas que deberá obterse un mínimo de tres puntos en Teoría e cinco en Práctica. Con calqueira pregunta ou apartado das dúas partes totalmente en branco non se poderá aprobar. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na hora de diseñar e realizar a avaliación. O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO
NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 50%, quedando exenta a asistencia as clases maxistrales
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Streeter, V. L. et al. (1998) (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA |
Streeter, V. L. et al. (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA Kundu, P. K. y Cohen, I. M. (2002). Fluid Mechanics. Academic Press, New York White, F. M. (1995). Mecánica de Fluidos. McGraw-Hill, Madrid Robert L. Mott (6ª Edición). Mecánica de Fluidos. Prentice Hall. Agüera, J. S. (1996). Mecánica de Fluidos Incompresibles y Turbomáquinas Hidráulicas. Ciencia, Madrid |
Bibliografía complementaria
|
|
Munson, B. R. et al. (1999). Fundamentos de Mecánica de Fluidos. Limusa-Wiley, México
Fox, R. W. y McDonald, A. T. (1998). Introduction to Fluid Mechanics . Wiley, USA |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/631G02151 | Física I/631G02153 | Matemáticas II/631G02156 | Física II/631G02158 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas III/631G02260 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|