Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprende-la problemática financeira da empresa
|
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la lóxica financeira
|
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C4 C8
|
Coñece-los fundamentos teóricos das finanzas |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Obtener e interpretar la información económico-financiera |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexa-los modelos financeiros básicos |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñece-la terminoloxía financeira |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A función financeira da empresa |
Conceptos básicos sobre a empresa e o empresario
Contido da función financeira
O obxectivo financeiro: valor vs. Beneficio, dividendos, etc.
A contorna financeira da empresa |
O patrimonio e as rendas da empresa |
O patrimonio da empresa: o activo e o pasivo. O equilibrio financeiro.
As rendas da empresa: a rendibilidade e o custo do financiamento
Fundamentos de análise financeira
Capital circulante e fondo de rotación |
A estrutura financeira da empresa |
A estrutura financeira e o custo de capital
Fontes de financiamento: características básicas e custo |
Decisións de investimento |
Concepto e clases de investimentos
Métodos contables para a análise de investimentos |
Xestión financeira e curto prazo |
Xestión de tesourería
Xestión de stocks
O risco de creto |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
9 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Seminario |
Formaranse dous subgrupos por cada un dos grupos. Fixarase, fóra do horario de clases, unha titoría cunha duración de 4 horas repartidas ao longo do período lectivo para atender dúbidas sobre a solución de problemas ou sobre a preparación da materia, etc. Avisarase na clase con antelación sobre o lugar e a data en que se van celebrar. |
Proba mixta |
Controis de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico |
Prácticas a través de TIC |
Tarefas, análise de casos e/ou resolución de problemas diante do ordenador |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario que sinale cada profesor, previa petición de cita por correo electrónico, e cos límites que sinala a normativa de dedicación docente do profesorado da UDC. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poden solicitar ou propoñer un horario de atención compatible coa súa dedicación, cando existan razóns obxectivas que lles impidan asistir no horario ordinario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A11 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Proba final que mide a calidade xeral da aprendizaxe e das aptitudes desenvolvidas polo alumno, o grao de maduración dos coñecementos e a capacidade para aplicalos á realidade. Pode incluir unha combinación de cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Tres probas escritas non liberatorias que avalían o progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir unha combinación de cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, de razonamento e interpretación. A primeira pondera un 20% na cualificación global e a segunda e terceira un 15% cada unha. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os criterios de coordinación acordados para a área de Economía Financeira, - Primeira e segunda oportunidade: avalíanse calculando a media dos resultados da avaliación continua e da proba final, coas ponderacións indicadas nesta guía.
- Oportunidade adiantada: avalíase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia, de acordo coa guía do curso inmediatamente anterior
Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas sinaladas a tal efecto; en caso contrario computaranse como cero no cálculo da cualificación global. Non se aplican excepcións diferentes das previstas expresamente na normativa académica. As datas das probas parciais serán fixadas polo equipo docente da materia, atendendo o cuatrimestre no que se imparte a materia en cada titulación, e comunicadas con antelación suficiente. De ser considerar necesario por razóns de organización e/ou equidade, as probas parciais poderían programarse nunha franxa horaria común para tódolos grupos. A opción por un idioma concreto para a realización das probas de avaliación deberá realizarse dentro da primeira primera semana lectiva
do cuadrimestre. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa
académica de exención de asistencia serán avaliados calculando a media
dos resultados das tres probas de avaliación continua e a proba final,
coas ponderacións sinaladas nesta guía. Cando poidan acreditar razóns obxectivas que lles impidan realizalas co seu grupo, estes alumnos poderán solicitar ou propoñer, na primeira semana lectiva do cuatrimestre, unha programación diferente para as probas parciais. Esta proposta deberá respeta-lo ritmo de traballo do grupo e a equidade cos restantes alumnos. De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación global do curso, con independencia da cualificación acadada. De se considerar necesario, poderá publicarse un
documento de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización das probas. En calquera caso, non se permitirá o emprego de material de apoio en ningunha proba, tanto de avaliación continua como final e/ou conxunto. Durante as aulas, salvo
autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores, smartwatches, e
calquera outro aparello electrónico agás as calculadoras permanecerán en todo momento fóra da vista; durante
os exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas ou o
uso indebido destes aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames,
e neste último caso terán a interpretación de fraude. A gravación das aulas e/ou as titiorías non está permitida, e pode ser constitutiva de infracción prevista no Código Penal. A comisión de fraude poderá
implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto
polo equipo docente da materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicas
que se poidan derivar.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección Financeira I/650G01019 | Dirección Financeira II/650G01025 |
|
Observacións |
A materia está deseñada en estrito cumprimento da distribución de tempos de traballo establecida no plano de estudos, que á súa vez está inspirado no crédito europeo transferible (ECTS) e nas liñas xerais da declaración de Boloña. As responsabilidades do alumno e do profesor non se limitan a asistir ás aulas: á parte destas aproximadamente 50 horas existen unhas 100 horas adicionais non presenciais, que se corresponden co tempo que un alumno medio debe empregar para o seu traballo persoal (lecturas, preparación de apuntes, e naturalmente tempo de estudo) e para as tarefas que se van programando ó longo do cuadrimestre (búsqueda de información, análise de documentos, traballos, prácticas baseadas nas TIC, etc.). O traballo non remata ó saír da aula, e tamén é importante comprender que non todo o traballo se fai na aula: o plano de estudos está deseñado para que exista este traballo non presencial, e non se pode esperar que na aula se revisen e expliquen exhaustivamente tódolos contidos da materia. As sesións presenciais dedicaranse prioritariamente a discuti-los aspectos teóricos básicos da materia, coordina-lo traballo do grupo, resolver dúbidas de carácter xeneral, debatir e realizar actividades prácticas
e interactivas. A partir deste traballo común, prográmase o traballo individual que cada alumno debe desenvolver para a(s) seguinte(s) sesión(s), coa orientación e apoio dos seus profesores cando así o precise. |
|