Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Organización de Empresas Código 650G01016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Correo electrónico
maria.jose.rfernandez@udc.es
Profesorado
Gago Cortés, María Carmen
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
Correo electrónico
m.gago@udc.es
maria.jose.rfernandez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral A materia "Organización de Empresas" analiza os aspectos fundamentais do deseño organizativo a partir da estratexia da empresa, para determinar a súa estrutura e as relacións internas. Os resultados de aprendizaxe detállanse no apartado correspondente desta guía.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado como non especializado. B2
B4
B6
B14
C1
C4
Elaborar informes profesionais. A2
B5
B6
B9
C1
C5
Reflexionar de forma crítica sobre o desenvolvemento profesional e establecer necesidades propias de formación. A1
B5
B6
B9
C5
C7
Buscar e sintetizar información relevante sobre o contorno da empresa. A6
A16
A17
A24
B3
B6
B7
B8
B12
B13
C2
C3
C6
Desenvolver estratexias competitivas e corporativas co fin de alcanzar os obxectivos da organización. A5
A9
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A19
A24
B1
B6
B8
B10
B11
B12
C4
C6
C8
Describir os principios e os modelos básicos do deseño organizativo. A3
A16
A18
B6
Describir os principais mecanismos de incentivos nas diferentes configuracións estruturais e valorar o seu funcionamento. A13
A16
A22
B6
Analizar e experimentar os procesos de toma de decisións individuais e en grupo. A9
B11
B14
C4

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I. ANÁLISE ESTRATÉXICA DAS ORGANIZACIÓNS. - Marco conceptual básico da dirección estrátegica.
- Análise estrátegico interno e da contorna.
- Niveis de estratexia.
Bloque II. TEORÍA DE LA AGENCIA - Fundamentos teoría da axencia.
- Problemas de axencia.
- Conflito de incentivos e contratos.
Bloque III. FUNDAMENTOS DA ESTRUTURA DAS ORGANIZACIÓNS - Principios de deseño organizativo.
- Mecanismos de coordinación.
- Configuracións estruturais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 A11 A13 A16 A18 A22 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C6 C8 17 0 17
Proba oral A1 A14 A15 A16 A17 A19 A24 B3 B5 C7 16 18.5 34.5
Análise de fontes documentais A2 A5 A6 A9 A11 A12 10 15 25
Proba obxectiva B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 1 62.5 63.5
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba oral Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas curtas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoar (argumentar, relacionar, etc), creatividade e espírito crítico.
Análise de fontes documentais Procura e análise de datos relevantes para profundar nos conceptos da materia utilizajndo as novas tecnoloxías da información.
Proba obxectiva Exame final. O exame final componse de preguntas "abertas".

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba oral
Análise de fontes documentais
Descrición
Adaptación das metodoloxías ás circunstancias particulares de cada grupo de referencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba oral A1 A14 A15 A16 A17 A19 A24 B3 B5 C7 Proba na que o alumno/a, de forma oral, debe dar respuestaa preguntas curtas ou de certa amplitude para valorar os seus coñecementos. 10
Proba obxectiva B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Exame final da materia tipo test. 70
Análise de fontes documentais A2 A5 A6 A9 A11 A12 Uso de fontes de información adecuadas. Cada grupo debera expor en clase algún tema ou epígrafe da materia profundando no mesmo. 20
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é necesario obter un mínimo de 5 puntos sobre un total de 10 puntos na valoración global (Nota global=70%puntuación obtida na proba obxectiva + 20% nota obtida na análise de fontes documentais + 10% nota obtida na proba oral). Con relación á proba oral, cada alumno/á o longo do curso terá varias intervencións -o número de intervencións non está fixado de antemán. As preguntas orais que se formulen aos alumnos/as poderán ter lugar calquera día da semana que estime a profesora, sen necesidade de previo aviso, e en cada sesión intervirán varios alumnos/as chamados pola profesora. No caso de que a profesora chame a alumno/a e este alumno/a non se atope na aula -salvo causa xustificada- recibirá unha puntuación de cero. Tanto as probas orais como a análise de fontes documentales realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do periodo lectivo. ALUMNOS/AS CON DEDICACIÓN A tempo parcial E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA A avaliación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios que os alumnos/as con dedicación a tempo completo. Ao comezo do curso estes/as alumnos/as dirixiranse ao profesorado para fixar un calendario de actuacións específico de acordo coa súa disponibilidad para que deste xeito posibilitar a realización da súa avaliación. CONVOCATORIA ADIANTADA E SEGUNDA OPORTUNIDADE Para os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria adiantada de novembro, a avaliación só se fará a partir dunha proba obxectiva e para aprobar necesitarán alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10. No que se refire á 2ª oportunidade de xullo os criterios son os mesmos que os da primeira oportunidade, de tal forma que a nota de avaliación continua obtida arrástrase para formar a nota final. A efectos de cualificación, a cualificación de non presentado corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamiento de información. Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando o exame mediante calquera procedemento fraudulento asignaráselle unha nota de cero no exame (tanto na primeira oportunidade como en xullo)


Fontes de información
Bibliografía básica Grant, Robert M. (2004). Dirección estratégica. Madrid: Thomson Civitas
Navas López, J. E.; Guerras Martín, L. A. (2016). Fundamentos de dirección estratégica de la empresa. Navarra: Thomson Reuters Civitas
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ariel

Bibliografía complementaria Kates, A., Galbraith, J.R. (2007). Designing your organization. San Francisco, CA: Wiley
Brickley, J., Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Economía Empresarial y Arquitectura de las Organizaciones. . Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Douma, S.; Schreuder, H. (2009). Enfoques económicos para el análisis de las organizaciones. Madrid: Pearson
Gibbons, R. (2005). Four Formal(izable) Theories of the Firm? . Journal of Economic Behavior and Organization 58: 202-247.
Cuervo García, A. (2008). Introducción a la administración de empresas. Madrid : Thomson Civitas
Claver Cortés, E. et al. (1998 (imp. 2007)). Manual de administración de empresas. Madrid : Civitas
Gibbons, R. (2010). Organizational Economics and Corporate Strategy, Lectures 1 & 2. . MBA Course 15.903 at the MIT Sloan School of Management. Available at: http://web.mit.edu/rg
Lazear, E. (2000). Performance Pay and Productivity.. American Economic Review 90: 1346-61.
Chermack, T.J. (2011). Scenario Planning in Organizations. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers
Gibbons, R. (2003). Team Theory, Garbage Cans, and Real Organizations: Some History and Prospects of Economic Research on Decision-Making in Organizations. . Industrial and Corporate Change 12: 753-87.
Coase, R. (1937). The Nature of the Firm.. Economica, 4: 386-405
Williamson, O. (1979). Transaction Cost Economics: The Governance of Contractual Relations.. Journal of Law and Economics 22: 233-61.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/650G01002
Economía da Empresa: Función Organizativa/650G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Economía e Xestión da Empresa Familiar/650G01040

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías