Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A10 A11 A14 A15 A23 A24
|
|
C3 C7
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12
|
C4
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A1 A2 A24
|
B1 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A1 A7 A10 A11 A24
|
B8 B13
|
C3 C6 C7
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
A9
|
B10 B14
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Marco conceptual e regulación contable |
1.1.- ¿Por qué a regulación contable?
1.2.- Marco conceptual
1.3.- Regulación contable no ámbito internacional
|
2. A regulación contable en España |
2.1.- Antecedentes
2.2.- Características principales e estructura do PGC
2.3.- PGC en diferentes tipos de empresas |
4. Impostos |
4.1.- Imposto sobre beneficios nas microempresas
4.2.- Imposto sobre o valor engadido (IVE)
5.3.- Outros impostos |
3. Existencias |
3.1.- Tratamento contable das existencias no PGC
3.2.-Recoñecemento e valoración do deterioro
3.4.- Información nos estados financeiros |
5. Recoñecemento de ingresos
|
5.1.- Recoñecemento de ingresos: aspectos problemáticos
5.2.- Casos particulares: devolucións e garantías
5.3.- Contratos a longo plazo
5.4.- Información nos estados financeiros
|
6.Deudores e Acreedores |
6.1.- Recoñecemento e valoración
6.2.- Transferencias de dereitos de cobro
6.3.- Operacións comerciais en moeda extranxeira
6.4.- Información nos estados financeiros
|
7. Inmobilizado tanxible: cuestión avanzadas |
7.1.- Valoración inicial:costes de financiación, desmantelamento e grandes reparacións
7.2.- Cambios de valor ó longo da vida do activo
7.3.-Información nos estados financeiros: inmobilizado material, inversions inmobiliarias e activos non correntes mantidos para a venda |
8. Inmobilizado intanxible
|
8.1.- Recoñecemento e valoración
8.2.- Gastos de I+D
8.3.- Fondo de comercio
8.4.- Información nos estados financeiros
|
9. Inversións financeiras |
9.1.- Concepto e clasificación
9.2.- Recoñecemento e valoración
9.3.- Información nos estados financeiros
|
10. Fontes de financiamento |
10.1.- Recoñecemento de valoración da débeda
10.2.- Arrendamento financeiro
10.3.- Patrimonio neto: Subvencións de capital
10.4.- Información nos estados financeiros |
11. Provisións, continxencias e remuneracións a empregados
|
11.1.- Provisións vs continxencias
11.2.- Recoñecemento e valoración
11.3.- Remuneracións a empregados
|
12. Estados financeiros |
12.1.- Balance de situación
12.2.- Conta de resultados
12.2.- Memoria
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A23 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A11 A12 A14 A15 B2 B5 B8 B12 C3 C6 |
6 |
19 |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
1 |
2 |
3 |
Obradoiro |
B6 B7 |
19 |
38 |
57 |
Proba obxectiva |
B3 B4 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expón os conceptos conceptos teórico-prácticos do programa |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizarase una proba tipo test sen previo aviso. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo destinaranse a discutir casos prácticos que por a sua complexidade ou variedade nas posibles solución requiren un mayor grado de atención personalizada. O profesor tratará de fixar as horas para as mesmas, se hai dispoñibilidade de aulas, na franxa horaria inmediatamente anterior ou posterior a aquela na que o grupo teña asignada a súa docencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B3 B4 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
Obradoiro |
B6 B7 |
Valorarase, a través de pequenas probas escritas individuais realizadas na aula, a aprendizaxe fora da aula baseada na resolución dos exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
Durante o curso realizarase unha proba tipo test. O alumno que, por calquera razón, non realice a proba terá a cualificación de cero na mesma. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A metodoloxía proposta persigue dous obxectivos básicos: i) incentivar ó alumno para que traballe de xeito continuado ó longo do curso e ii) fomentar a autonomía do alumno no proceso de aprendizaxe. Con este fin, ó alumno pídeselle que: a) Prepare, individualmente ou en grupo, as cuestións indicadas polo profesor para á súa discusión na aula. Valorarase, tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da sua preparación previa, como a habilidadepara presentar e defender o seu punto de vista fronte o dos seus compañeiros. Por esta via, o alumno pode compensar con ata 1 punto a cualificación total obtida ca evaluación continua (obradoiro e proba de resposta múltiple), sen superar o máximo que corresponde a esta avaliación (5 puntos) b) Semanalmente realice os exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. Recoméndase o traballo en equipo para discutir as posible solucións. Ó inicio dunha das dúas sesións de cada semana o profesor presentará ós alumnos un pequeno exercicio, similar ós propostos para realizar fora da aula, que cada alumno deberá resolver de xeito individual no tempo marcado polo profesor. Estes exercicios recolleranse e de todos eles o profesor valorará catro, elixidos aleatoriamente ó rematar o cuadrimestre. En canto ó exame final e á cualificación na acta, lémbranse os seguintes acordos da Comisión Permanente da Facultade de Economía e Empresa do 6 de xullo de 2011: Cualificación de non presentado: Corresponde ó alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Condicións de realización do exame final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Avaliación da oportunidade de xullo: Esta debe realizarse cos mesmos criterios que os utilizados, no seu caso, na avaliación do primeiro ou do segundo cuadrimestre. Avaliación da oportunidade adiantada: Esta debe realizarse mediante una proba para evaluar todos os contenidos y competencias de la materia con una cualificación del 100% de la nota. Alumnos a tempo parcial: Aplicaranse os mesmos criterios de avaliación que para o resto dos alumnos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2017). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2016). Fundamentals of Financial Accounting. . McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros
Rivero Menéndez, M.R.; Rivero Menéndez M.J. (2010). Supuestos Contabilidad Financiera. Edisofer, S.L. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Análise das Operacións Financeiras/650G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade de Sociedades/650G01030 |
|
|