Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a estrutura institucional do Sistema Financeiro Español e a súa relación co de áreas supranacionais.
Coñecer as características dos activos, os intermediarios financeiros e as súas funcións.
Analizar as estruturas e funcións dos distintos mercados financeiros e o papel dos intermediarios financeiros. |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O Sistema Financieiro Español. |
1.1. Estrutura Institucional e Evolución Histórica do Sistema Financeiro.
1.2. Activos financeiros: concepto, funcións, características e clasificación.
1.3. Intermediarios Financeiros.
1.4. Características e tipoloxías dos Mercados Financeiros. |
2. Banco de España e Banco Central Europeo. |
2.1. Antecedentes históricos.
2.2. Funcións do Banco de España.
2.3. O Banco de España e a Política Monetaria.
2.4. A Política Monetaria Única no marco da UEME. A transcendencia da cualificación crediticia.
2.5. As implicacións dos acordos de Basilea III.
2.6.Os mercados monetarios en España.
|
3.A banca en España. |
3.1. Características xerais da banca.
3.2. Crises bancarias e estado actual do sector bancario.
3.3. O Instituto de Crédito Oficial.
3.4. Novos bancos como consecuencia da reordenación do sector financeiro. |
4. Caixas de Aforro e Cooperativas de Crédito. |
4.1. Caixas de Aforro: Evolución, importancia, órganos de goberno e Confederación Español de Caixas de Aforro.
4.2. O proceso de reestruturación do sector: causas e efectos
4.3. Cooperativas de Crédito: Principais aspectos organizativos e de xestión. |
5. Os establecementos financeiros de crédito e as entidades de diñeiro electrónico. |
5.1. Características e importancia.
5.2. Operacións de Leasing.
5.3. Operacións de Factoring e Confirming.
5.4. As entidades de diñeiro electrónico. |
6.Seguros,Fondos de Pensións e outros intermediarios financeiros. |
6.1.Estructura do sector asegurador.
6.2.El sector asegurador como intermediario.
6.3.Fondos de Pensiones: caracterícticas.
6.4.Sociedades de Garantía Recíproca.
6.5.Sociedades e Fondos de capital risco.
6.6.Entidades emisoras de tarxetas de crédito.
6.7.Sociedades e fondos de investimento inmobiliaria.
6.8.Fondos e sociedades de titulización de activos.
6.9.Sociedades de taxación e axencias de cualificación (rating). |
7.O mercado de capitales(I):Organización e funcionamento |
7.1.Introducción.
7.2.A Comisión Nacional do Mercado de Valores.
7.3.O mercado primario ou de emisión.
7.4. Osmercados secundarios de valores.
7.4. As Bolsas de Valores.
7.5. Os mercados de opcións e futuros. |
8. O mercado de capitales(II):Intermediarios financeiros especializados. |
8.1.As empresas de servizos de investimento.
8.2.Instituciones de Investimento Mobiliario Colectivo. |
9.Mercado de divisas e Sistema Financeiro Internacional. |
9.1.Funcións e natureza do mercado de divisas.
9.2.Participantes e segmentos no mercado de divisas.
9.3.Outras formas de financiamento internacional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
8 |
24 |
32 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
9 |
9 |
18 |
Traballos tutelados |
A1 A11 A12 A14 A15 |
7 |
21 |
28 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
14 |
16 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
O enfoque é eminentemente práctico e o seu obxectivo é propiciar a utilización conceptual e práctica dos mercados financeiros. |
Discusión dirixida |
Sobre a base dos asuntos seleccionados realizaranse síntese dos aspectos básicos e das implicacións para empresas, particulares e sector público. |
Traballos tutelados |
Requírese a realización dun traballo, en equipos de dous estudantes, consistente na preparación e posterior entrega dun informe sobre algunha das principais temáticas abordadas no programa. |
Proba obxectiva |
Exame con cinco preguntas de desenvolvemento seleccionadas entre o temario. |
Sesión maxistral |
Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de lecturas e contidos da web do profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os obxectivos son os seguintes:
. Especificar os epígrafes de maior interese no estudo de casos.
. Seleccionar asuntos de interese e noticias relacionadas na discusión dirixida.
. Apoiar a elaboración do índice, o material necesario e as dúbidas que xurdan.
. Entregar un esquema de traballo que permita seguir a exposición en clase e centrar a atención nos aspectos máis relevantes.
OS ALUMNOS TERÁN 4 HORAS DE TITORÍAS POR SUBGRUPOS DE 15 QUE SE FIXARÁN UNHA VEZ INICIADO O PERÍODO LECTIVO.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: "Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación". |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Estruturarase do seguinte modo: catro preguntas sobre aspectos conceptuais do programa e unha de valoración dun tema relacionado cos tratados nas discusións dirixidas. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Trátase de analizar as aplicacións dos distintos mercados financeiros ao mundo das finanzas persoais e empresariais. |
15 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Comentaranse e se discutirán artigos e noticias sobre a materia da asignatura, distribuidos entre os distintos alumnos con antelación mínima dunha semana. |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A11 A12 A14 A15 |
Requírese a realización dun traballo en equipos de 2 estudiantes,consistente na preparación e entrega dun informe. No devandito informe haberá que explicar e analizar asuntos relacionados cos epígrafes do programa e as súas aplicacións prácticas.
Analizaranse, igualmente, estratexias competitivas e enfoques de xestión, etc.
Valorarase a claridade, a capacidade de análise e síntesis, a expresión e a calidade das fontes de información.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non
presentado. Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.
Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade, serán os mismos que na primeira oportunidade. Condicións
de realización da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de
exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior
e/ou o almacenamento de información.
Co obxecto de garantir a
posibilidade de superar a materia na oportunidade adiantada a
ponderación da proba obxectiva, exclusivamente para esta oportunidade,
será do 100% da nota final. Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, tutorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, sen embargo terán a mesma obrigación de realizar actividades e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|