Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A17 |
Comprender a importancia de actualizar os coñecementos, habilidades, destrezas e actitudes que integran as competencias profesionais do fisioterapeuta. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominar a terminoloxía anatómica, de modo que o alumnado coñeza a nomenclatura actualizada das estruturas anatómicas e adquira a capacidade de descricición destas estruturas empregando términos de orientación espacial. |
A1 A17 A19
|
|
C1 C7 C8
|
Desenvolver a capacidade de observación. |
A1
|
|
C6
|
Coñecer a morfoloxía xeral do corpo humano, a localización, a forma e a estructura dos seus órganos, sistemas e aparatos, así como as suas interrelacions. |
A1
|
|
C6
|
Coñecer a morfoloxía, a localización e as interrelaciones das estruturas anatómicas que constitúen, en particular, o aparato locomotor de membro superior e membro inferior, o sistema cardiocirculatorio e o aparato respiratorio. |
A1
|
|
C6
|
Identificar a forma e as relacións das diferentes estruturas anatómicas mediante o uso de esquemas, debuxos, fotografias, e modelos tridimensionais (maquetas). |
A1
|
|
C6
|
Comprender a función dos órganos e sistemas a través da posición, forma e estructura básica. |
A1
|
|
C6
|
Utilizar os coñecementos anatómicos no plantexamento e análise de problemas clínicos pertinentes. |
A1 A17 A19
|
|
C6
|
Alcanzar o nivel suficiente de coñecementos anatómicos para comprender outras áreas da titulación relacionadas e realizar cursos de especialización en diversos campos da Fisioterapia. |
A1 A17 A19
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
IV.- Aparato locomotor. Membro superior. Membro inferior. |
CONTIDOS:
1.- Anatomía do membro superior: Osteoloxía. Artroloxía. Mioloxía.
2.- Vascularización e inervación do membro superior.
3.- Anatomía del membro inferior: Osteoloxía. Artroloxía. Mioloxía.
4.- Vascularización e inervación do membro inferior.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Estudar o esqueleto do membro superior e inferior nas maquetas e osos do laboratorio.
2.- Estudar as maquetas de articulacions do membro superior e inferior.
3.- Identificar nas maquetas, os músculos do membro superior e inferior.
|
V. Sistema cardiocirculatorio. |
CONTIDOS:
1.- Corazón. Morfoloxía externa. Relacions. Vasos e nervios do corazón.
2.- Corazón. Morfoloxía interna. Cavidades cardíacas.
3.- Circulacion maior ou sistemica e circulacion menor ou pulmonar
4.Sistema linfático.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Estudar nas maquetas a morfoloxía do corazón.
2.- Estudar nas maquetas os principais vasos sanguíneos. |
VI.- Estesioloxía. |
CONTIDOS:
1.- Sentido da visión. Anatomía do globo ocular e os seus anexos.
2.- Sentido da audición. Anatomía do oído externo, oído medio e oído interno.
3.- Sentidos do olfato, gusto y tacto.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Identificar nas maquetas as estructuras anatómicas do globo ocular.
2.- Identificar nas maquetas os elementos anatómicos do oído externo, medio e interno.
|
VII.- Esplacnoloxía. |
CONTENIDOS:
1.- Sistema Dixestivo:
Cavidade oral e glándulas salivales. Farinxe e esófago. Estómago. Páncreas. Bazo. Fígado y vías biliares.
Intestino delgado, intestino grueso, sigma, recto e ano. Peritoneo.
2.- Aparato Respiratorio.
Cavidade nasal. Larinxe, tráquea e árbol bronquial. Pulmons, pleura e mediastino. Mecánica respiratoria.
3.- Aparato Xénito-Urinario.
Aparato urinario: ril, uréter, vexiga urinaria. Uretra. Glándula suprarrenal.
Aparato xenital masculino e femenino: órganos xenitales internos y externos.
ACTIVIDADES PRÁCTICAS:
1.- Identificar nas maquetas os componentes do aparato dixestivo.
2.- Identificar nas maquetas os componentes do aparato respiratorio.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A17 A19 C8 |
40 |
40 |
80 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A19 C6 |
11 |
22 |
33 |
Portafolios do alumno |
A1 C6 |
0 |
12 |
12 |
Traballos tutelados |
A1 A17 C1 C7 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
A1 A17 A19 C1 |
6 |
0 |
6 |
Proba obxectiva |
A1 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clase teórica na que o profesor explica os temas do programa. E unha clase participativa, favorecendo o intercambio de opinións e o debate. |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas que complementan os contidos das clases teóricas. Empréganse as maquetas do corpo humano e os osos da osteoteca do laboratorio de Anatomía Humana. Nas prácticas de laboratorio foméntase a participación do alumnado, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resolución de problemas.
A docencia se imparte a un grupo reducido de alumnos, o que permite a atención personalizada para aclarar dúbidas.
|
Portafolios do alumno |
Consiste en laminas anatómicas que o alumno debe completar na casa, identificando elementos anatomicos. As láminas son elaboradas polos profesores da área e publicanse a medida que se avanza na materia. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán facer un traballo dun tema que estea relacionado co contido do programa.
O Traballo realizarase en grupo ( minimo 2 alumnos e máximo 4) |
Presentación oral |
Os alumnos deberan exponer e defender o seu traballo diante dos profesores e resto de compañeiros, respondendo a calquera dubida plantexada tanto polos seus compañeiros como polos profesores. |
Proba obxectiva |
Proba Obxetiva.- Inclúe.
1.- PROBA ESCRITA: que inclue:
- 10-20 preguntas curtas, cada unha delas cun enunciado que require unha resposta breve, en xeral dunha extensión non maior de media páxina. .
- test que consta de non mais de 20 preguntas, cada unha delas cun enunciado, catro opciones e resposta única.
- Laminas anatomicas para completar ou identificar elementos anatómicos.
2.- PROBA ORAL.-
Este exame está dirixido só a persoas con discapacidade que teñan dificultade para a realización de exames escritos.
Neste caso o profesor fará preguntas que o alumno terá que responder de forma breve.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada sirve para o seguimiento da aprendizaxe de cada alumno por parte do profesor.
A través da tutoría, presencial ou virtual, o profesor aborda a resolución de dubidas, a orientación e estudo, así como o seguimiento e a supervisión de traballos.
As practicas de Anatomía ao realizarse con grupos reducidos tamén facilita a aclaración de dubidas de forma mais individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A19 C6 |
Os alumnos deberán asistir as practicas onde se valorará actitude, interese pola aprendizaxe e a capacidade para solucionar problemas plantexados polo profesor |
5 |
Portafolios do alumno |
A1 C6 |
Consiste en completar as láminas anatómicas dos cuardernos de Anatomía Humana. Se valorara o trabllo e a adicación do alumno. |
5 |
Proba obxectiva |
A1 C6 C7 |
Prueba Obxetiva escrita ou oral (no caso de que exista algunha discapacidade do alumno e tenga dificultade para a realización de exámenes escritos.
|
80 |
Traballos tutelados |
A1 A17 C1 C7 |
Realización dun traballo en grupo dun tema relacionado cos contidos do temario. O traballo srealizarase en grupo (mínimo 2 alumnos e máximo 4). |
5 |
Presentación oral |
A1 A17 A19 C1 |
Exposicion oral e defensa do traballo realizado en grupo, ante o profesor e resto de compañeiros. Se valorara a orixinalidade na presentacion, o contido, o traballo en grupo e o dominio do tema expuesto.
Ao final da presentacion os alumnos deberan contestar calquera dubida plantexada polos seus compañeiros e/ou profesores. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Os créditos da asignatura Anatomía Humana II, de 6 ECTS, se distribuyen: - Aparato locomotor de membro superior e inferior: 4 ECTS.
- Sistema cardiocirculatorio, estesiología esplacnologxa: 2 ECTS.
No caso de que a materia sexa impartida por mais dun docente, a nota final da proba obxetiva sera a media das dúas partes. Para superar a asignatura, cada unha das partes deberá ter unha calificación igual ou maior de 3,5 sobre 10. No caso de que unha das partes non alcance a calificación de 3,5 sobre 10, o alumno no superara a asignatura ao considerar que non chegou ao 35% de coñecemento.
As porcentaxes asignadas a cada proba pode sufrir pequenas modificacións dun curso a outro con respecto á memoria verificada en función das necesidades da materia; con todo non terá un valor menor ao 80% e a avaliación continuada, traballos tutelados e portafolio non superará o 20%
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|