Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
A8 |
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
A14 |
Coñecer as necesidades formativas básicas nos diferentes contextos escolares e sociolaborais, poñendo especial atención naquelas competencias que favorezan o traballo en contornos multiculturais |
B1 |
Capacidade de creatividade e innovación |
B2 |
Aprender a aprender |
B7 |
Traballar de forma colaborativa |
B8 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Saber definir os conceptos de titoría, mentoría e coaching.
|
|
BM2 BM13
|
|
- Relacionar a actual praxis da titoría coas novas tendencias de acción titorial.
|
|
BM2 BM13
|
|
- Coñecer as competencias a desenvolver no novo perfil profesional.
|
|
BM2 BM8 BM13
|
|
- Saber planificar unha acción de titoría en diferentes contextos: escolar, socio-laboral. |
AP1 AP8 AP14
|
BM1 BM7
|
CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Novos escenarios e perspectivas da acción orientadora.
|
Escenarios.
Perspectivas. |
Concepto de titoría, mentoría e coaching.
|
Tutoría.
Mentoría.
Coaching. |
Funcións e competencias orientadoras e titoriais no marco educativo e socio-laboral.
|
Funcións e competencias orientadoras e titoriais no marco educativo.
Funcións e competencias orientadoras e titoriais no marco socio-laboral. |
O perfil do novo profesional. Competencias a desenvolver.
|
Perfís.
Competencias. |
O desenvolvemento das competencias socio-emocionais como estratexia de cambio.
|
Competencias socio-emocionais. |
Análise de programas e planificación de propostas de actuación. |
Análise de programas.
Planificación de propostas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
B2 B7 B8 B13 |
10 |
5 |
15 |
Sesión maxistral |
A14 C5 |
2.5 |
0 |
2.5 |
Presentación oral |
B1 B2 B13 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
A1 A8 B7 B13 |
15 |
74 |
89 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Traballos tutelados |
Desenvolvernase actividades de aprendizaxe-servizo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Deberán realizarse dúas titorías personalizadas ao longo do cuadrimestre co obxectivo de revisar o desenvolvemento dos traballos tutelados do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
B2 B7 B8 B13 |
Traballo en grupo |
20 |
Presentación oral |
B1 B2 B13 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A8 B7 B13 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Como
consideración xeral, terase especialmente en conta as deficiencias e faltas ortográficas,
así como unha redacción inconexa ou inadecuada, deficiente presentación, etc.
Todo elo suporá redución de puntos sobre a nota obtida.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bayón Mariné, F. y Ferrucci, C. (2012). 50 historias de coaching: mitos, fábulas, metáforas y relatos. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces,
Whitmore, J. (2011). Coaching : el método para mejorar el rendimiento de las personas : los principios y la práctica del coaching y del liderazgo. Madrid: Paidós
Bou Pérez, J.F. (2013). Coaching educativo. Madrid: LID
(2005). Coaching y mentoring como desarrollar el talento de alto nivel y conseguir mejores resultados. Bilbao: Deusto
Launer, V. (2011). Coaching: un camino hacia nuestros éxitos. Madrid: Pirámide
Valderrama, B. (2009). Desarrollo de competencias de mentoring y coaching. Madrid: FT Prentice Hall
Lara Ramos, A. (2008). La función tutorial: un reto en la educación de hoy. Granada: Grupo Editorial Universitario,
Villa Casal, J.P. y Caperán Vega, J.A. (2010). Manual de coaching : (guía práctica) : coaching ejecutivo, cómo se hace, herramientas de evaluación y desarrollo, ejercicios prácticos. Barcelona: Profit
Soler Anglés, M.R. (2003). Mentoring estrategia de desarrollo de recursos humanos. Barcelona: Gestión 2000
Bisquerra Alzina, R. (2012). Orientación, tutoría y educación emocional. Madrid: Síntesis
Cubeiro, J.C. (2011). Por qué necesitas un coach : verdades y mentiras del mundo del coaching. Barcelona: Alienta
Monge Crespo, M.C. (2010 (2.ª ed.)). Tutoría y orientación educativa : nuevas competencias. Las Rozas: Wolters Kluwer Educación
Martín, X. (2008 (2.ª ed.)). Tutoría: técnicas, recursos y actividades. Madrid: Alianza
Sebastián Franco, G. (2011). ¿Qué es y qué no es un coach?. Madrid: Pirámide
Álvarez, R.J. (2014). Acción tutorial y orientación: aceptación, compromiso, valores: una propuesta de estilo para la intervención de tutores y orientadores. Bilbao: Desclée de Brouwer
López Pérez, C. y Valls Ballesteros, C. (2013). Coaching educativo: las emociones, al servicio del apredizaje. Madrid: SM
Equipo Alejandría del Club de Coaching Fundesem (2012). Coaching en acción: la caja de herramientas del coach. Madrid: Wolters Kluwer España
Galán, F.J. (2011). Coaching inteligente: método A.C.C.I.O.N. Madrid: ESIC
Cajina, G. (2010). Coaching para emprender : cambia tu rumbo, despide a tu jefe. Madrid: Díaz de Santos
Fiol, A. y Obiols, M. (2013). Coaching para todos : herramientas para el cambio personal y profesional. Barcelona: Plataforma
Neenan, M. y Dryden, W. (2011). Coaching para vivir : aprende a organizarte y a ser más asertivo. Barcelona: Paidós
Pantoja Vallejo, A. (2013). La acción tutorial en la escuela. Madrid: Síntesis
Giner, A. y Puigardeu, O. (2008). La tutoría y el tutor : estrategias para su práctica. Barcelona: Horsori
Mañú Noain, J.M. (2007 (2.ª ed.)). Manual de tutorías. Madrid: Narcea
Bilbao Herrán, M. (2010). Recursos para tutoría. Barcelona: Horsori
Castillo Arredondo, S. (2009). Tutoría en la enseñanza : la universidad y la empresa: formación y práctica. Madrid: UNED: Pearson
Cutillas Sánchez, V., Morató Ascó, J. y Rizo Soler, M. (2010). Tutoría: escenario para la convivencia: sesiones para tutoría en educación secundaria. Málaga: Aljibe |
|
Bibliografía complementaria
|
Almacellas Bernadó, M.A. (2009). El camino hacia la madurez personal : Plan de acción tutorial para la educación secundaria obligatoria y bachillerato. Bilbao: Desclée de Brouwer,
Angulo Vargas, A. (2009 (2.ª ed.)). La tutoría en la educación primaria : manual de ayuda. Navarra: Wolters Kluwer España
Martín Jorge, M.L. (2009). Plan de orientación y acción tutorial para la enseñanza secundaria . Málaga: SPICUM
García Labiano, J.M. (2011 (2.ª ed.)). Programa de acción tutorial para la Educación Secundaria Obligatoria. Las Rozas: Wolters Kluwer Educación
Alonso García, M.A., Calles Doñate, A.M. y Sánchez Ávila, C. (2012). Diseño y desarrollo de programas de mentoring en organizaciones . Madrid: Síntesis
Wisker, G. (2012). Trabajando individualmente con cada estudiante: tutoría personalizada, coaching, mentoría y supervisión en educación superior. Madrid: Narcea |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e
de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a
prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios
éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e
profesionais. |
|