Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A3 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos |
A4 |
Desenvolver a competencia lingüística en lingua estranxeira orientada cara á docencia nas áreas específicas |
A5 |
Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas. |
A6 |
Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación. |
A7 |
Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. |
A8 |
Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio. |
A9 |
Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A10 |
Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas |
A12 |
Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas. |
A13 |
Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos. |
A14 |
Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos |
A15 |
Identificar criterios de calidade e control, tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A17 |
Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e a aprendizaxe das diferentes ámbitos disciplinares. |
A18 |
Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
B8 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
B9 |
Traballar de forma colaborativa. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
B13 |
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
B14 |
Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
B15 |
Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as tendencias actualizadas en didáctica da lingua estranxeira e máis concretamente en AICLE. |
AP4 AP7 AP10 AP12 AP15 AP17
|
BP1 BP6 BP13 BP14 BP15
|
CP7
|
Afondar nos métodos de planificación, desenvolvemento e avaliación dos procesos de ensino e aprendizaxe en AICLE. |
AP1 AP3 AP9 AP16 AP17
|
BP2 BP5
|
CP2 CP6
|
Analizar boas prácticas docentes torno ao modelo AICLE. |
AP2 AP3 AP4 AP7 AP9 AP10 AP13 AP15
|
BP2 BP4 BP6 BP8 BP9 BP13 BP15
|
CP2 CP5 CP7 CP8
|
Coñecer os avances na investigación e innovación de progamas AICLE en distintos contextos. |
AP1 AP2 AP5 AP7 AP9 AP10 AP12 AP13 AP14 AP15
|
BP2 BP3 BP15
|
CP2 CP3 CP6 CP8
|
Realizar un proxecto de investigación en AICLE |
AP1 AP4 AP5 AP6 AP8 AP9 AP10 AP12 AP13 AP14 AP16 AP18
|
BP6 BP8 BP14
|
CP2 CP3 CP8
|
Desenvolver proxectos didácticos AICLE innovadores orientados ao desenvolvemento da competencia plurilingüe. |
AP2 AP3 AP12 AP13 AP15 AP17 AP18
|
BP2 BP4 BP6 BP7 BP9 BP10 BP13 BP14 BP15
|
CP2 CP3 CP8
|
Expoñer, argumentar e defender oralmente os resultados dun proxecto AICLE. |
AP4 AP7 AP8 AP16
|
BP4 BP6 BP7 BP8 BP9 BP13 BP14
|
CP2 CP3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. AICLE: Introducción. Definición y contexto teórico. |
|
2. Aproximaciones metodológicas en AICLE. |
|
3. Materiales y recursos AICLE en las diferentes áreas |
|
4. Planificación docente en AICLE en las diferentes áreas. |
|
5.Análisis y valoración de prácticas efectivas en AICLE. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A12 A13 A15 A17 A18 B1 B6 B8 B10 B15 C7 |
27 |
15 |
42 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A12 A13 A14 A18 B1 B5 B6 B7 B8 B13 B14 B15 C2 C5 C6 |
0 |
25 |
25 |
Discusión dirixida |
A2 A4 A7 A8 A9 A13 A18 B2 B3 B4 B6 B7 B13 B15 C2 C5 C6 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A18 B3 B6 B8 C2 C8 |
0 |
18 |
18 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A3 A4 A7 A8 A16 A17 B2 B9 B10 B13 B14 B15 |
0 |
35 |
35 |
Presentación oral |
A2 A4 A8 A10 A14 A16 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 C2 C3 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é coñecida tamén como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise destes. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar, a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactuar dun modo ordenado, formulando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren atención personalizada, por iso as titorías terán unha importancia relevante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A3 A4 A7 A8 A16 A17 B2 B9 B10 B13 B14 B15 |
Esta proba consiste na elaboración dun proxecto didáctico AICLE, no que se valorarán elementos tales como a calidade deste, a relación de fontes documentais ou os recursos e estratexias utilizadas. |
50 |
Presentación oral |
A2 A4 A8 A10 A14 A16 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 C2 C3 C7 C8 |
Esta proba consistirá na presentación e defensa do proxecto CLIL, no que se valorará a calidade do traballo, a claridade na exposición e os recursos utilizados. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A18 B3 B6 B8 C2 C8 |
Esta proba consiste na elaboración de forma individual dun traballo de investigación en torno á aplicación de metodoloxías integradoras de lingua e contido. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación nesta materia consistirá en: 1.
A elaboración dun breve proxecto de investigación. Realizarase de forma
individual. Terá unha valoración do 30% da nota final. 2. O traballo colaborador consistirá na elaboración dun proxecto didáctico relacionado coa metodoloxía AICLE. A presentación e defensa dun proxecto AICLE,
realizaranse en grupos ou de dous ou tres estudantes, e
excepcionalmente, de xeito individual. Terá unha valoración do 50% da
nota final. 3. A presentación e defensa oral do proxecto didáctico terá un valor do 20%. Aqueles alumnos/as con dispensa académica de exención de asistencia
serán evaluados a través de traballo e proba individual, do mesmo xeito
que aqueles que non cumpran a asistencia do 80% das sesións
presenciales. A nota final será a media das cualificacións obtidas,
solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre
10 para aprobar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bentley, K. 2010. The TKT COURSE CLIL MODULE. CAMBRIDGE:
CUP OUTROS: Baker, Colin.
2001. Foundations of Bilingual Education
and Bilingualism. Clevedon: Multilingual Matters. Coyle, D., Hood, P. y Marsh, D. 2010. CLIL.CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING. Cambridge: CUP. Dale, L. y Tanner, R. 2012. CLIL activities. A resource for subject and language teachers. Cambridge: CUP. Dalton-Puffer, C. 2007. Discourse in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms. Amterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Companies. Madrid,
Daniel y Hughes, Stephen (eds.) 2011. Studies in Bilingual Education. Bern: Peter Lang. Francisco Lorenzo, Fernando Trujillo y José Manuel Vez
2011. Educación bilingüe. Integración de
contenidos y segundas lenguas. Madrid: Editorial Síntesis. Marsh, D., (ed.) 2002. CLIL/EMILE. The European dimension. Actions, trends, and foresight
potential. Jyväskylä: University of Jyväskylä. |
Bibliografía complementaria
|
|
Barrios, Elvira
(ed.) 2010. La educación
bilingüe en Andalucía: Análisis, experiencias y propuestas. Granada: Grupo Editorial Universitario. Beacco, Jean-Claude
y Byram, Michel 2007. From Linguistic Diversity to Plurilingual
education. Guide for the Development
of Language Education Policies in Europe: Strasbourg: Council of Europe. Language Policy
Division Beaten Beardsmore, H. 1986. Bilingualism: Basic principles.
Clevedon: Multilingual Matters. Brinton, Donna, Snow,
Margarite y Wesche, Marjorie 2003. Content-based second language instruction
Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. Crawford, J. 1989. Bilingual Education: History, politics, theory and practice.
New Jersey: Trenton, Crane Publishing Cummins, Jim y Swain, Merril 1986. Bilingualism
in Education. London: Longman Escobar, C. 2004,Content and
language integrated learning: Do they learn content? Do they learn
language?. Linguistic Perspectives from the classroom: Language teaching
in a multicultural Europe. Eds. J.D., Anderson, J.M. Oro y J. Varela.
Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela. 28-38. Escobar, C. y Sánchez, A. (2009). Language Learning through tasks in a CLIL Science Classroom. Porta Linguarum11: 65- 83
Genesee, Fred 1987. Learning
through Two Languages: Studies of Immersion and Bilingual Education. M.A,
Cambridge: Newbury House. Genesee, Fred 1994. Integrating
Language and Content: Lessons from Immersion. Santa Cruz: National Center
for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning. Hoffman, Charlotte 1986. An Introduction to Bilingualism. Londres. Longman. Johnstone, Richard, Dobson, Alan y Pérez Murillo, Mª
Dolores 2010. Proyecto de Enseñanza
Bilingüe (España). Available at http://www.ite.education.es/w3/form_prof_docs/ britishcouncil/bc_report%20_espanol_final.pdf Lasagabaster, D. y
Ruiz de Zarobe. (ed.) 2010. CLIL in Spain: Implementation, results and
teacher training. Newcastle upon
Tyne: Cambridge. Scholars Publishing. potential. Jyväskylä: University of Jyväskylä. Martínez Agudo, Juan de Dios (ed.) 2012. Teaching and Learning English
through Bilingual Education.
New Castle Upon Tyne: Cambridge Scholars, pp. 181-121. Mehisto, Pete, Frigols,
Maria Jesus y Marsh, David 2008. Uncovering
CLIL: Content and Language Integrated Learning and Multilingual Education. Oxford: Macmillan Education Paulston, C. B. 1980. Bilingual Education: Theories and Issues. Rowley, MA, Newbury House. Ramos,
F. (2009). Una propuesta de AICLE para el trabajo con textos en
SegundosIdiomas.Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de
las lenguas extranjeras12:169-182 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|